ahmad.heydari5280

ahmad.heydari5280

 ۱ نفر را دنبال می کند

انتخاب شما کدام است اینتل یا ای ام دی؟

 

 

سی پی یو مهمترین، گران قیمت ترین و شاید سخت کوش ترین سخت افزار در یک سیستم شناخته شود. رقابت گسترده‌ای که امروزه در دنیای ساخت سخت‌افزارها به وجود آمده است، در صنعت ساخت پردازشگر نیز تاثیر خود را نشان می دهد. شرکت های تولید کننده با هدف ارائه محصولات و خدمات خود به کاربران سعی در فروش سی پی یو یا پردازنده قدرتمند برای سیستم های گیمینگ دارند. هنگامی که قصد خرید سی پی یو یا پردازنده گیمینگ را داشته باشید، باید موارد متعددی را مد نظر قرار دهید.

برای خرید بهترین سی پی یو گیمینگ و سی پی یو برای سیستم های دیگر شما می توانید انتخابی بین دو شرکت موفق در این زمینه یعنی اینتل و amd داشته باشید.

این دو برند به خوبی توانسته اند تراشه های خود را متناسب با معیارهای متعدد روانه بازار کنند. برند اینتل همواره تلاش کرده است که در ساخت محصولات خود، سرعت کلاک را به بهترین و بالاترین حد برساند. به همین علت تعداد هسته ها را در پردازنده های خود کاهش میدهد. در طرف مقابل، ای ام دی به عنوان یکی از برندهای موفق دیگر با تفاوت‌هایی محصولات خود را روانه بازار می‌کند.

سی پی یو اینتل

در کنار این که برای خرید سی پی یو به منظور قرار دادن در سیستم های گیمینگ باید از کیفیت ساخت آن آشنایی کامل به دست آورید، برندی که انتخاب می کنید نیز همواره مورد توجه قرار خواهد گرفت. همان گونه که عنوان کردیم، اینتل در ساخت و فروش سی پی یوهای گیمینگ خود همواره بر این باور است که می تواند محصولاتی ارائه دهد که با وجود کاهش تعداد هسته ها، سرعت کلاک بالایی داشته باشند.

علاوه بر این، در میان محصولات ارائه شده توسط اینتل شما می توانید طیف گسترده‌ای از این سخت افزار را با قیمت مناسب خریداری کنید. هنگامی که پای قیمت سی پی یوهای گیمینگ به میان می آید، شرکت اینتل به خوبی می تواند در این فاکتور برتری خود را نسبت به رقیب دیرینه یعنی ای ام دی نشان دهد. اگر قصد خرید cpuهای گیمینگ با قدرت فوق العاده و سرعت پردازش بالا را دارید و به دنبال خرید محصولی با قیمت مناسب هستید، توصیه ما به شما خرید سی پی یوهای گیمینگ اینتل است.

بیشتر بخوانید: نکات کاربردی و مهم در خرید شارژر تلفن همراه !

سی پی یو ای ام دی amd

یکی دیگر از دو قطب تولید کننده سی پی یو که توانسته است بخش زیادی از نیازهای بازار را تامین کند، برند amd است. این کمپانی به مانند اینتل به خوبی توانسته است انواع سی پی یوها را برای سیستم های میان رده سیستم های بالارده و سیستم های فوق حرفه ای در بازار عرضه کند. اینکه کدام برند بهتر است و برای خرید سی پی یو از کدام شرکت محصولی مناسب انتخاب کنیم، را باید با مقایسه ویژگی های مختلف اعلام نماییم. بدون تردید در میان سی پی یوهای ارائه شده توسط amd و اینتل هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردار هستند.

نوع عملکرد سی پی یوهای ‏amd به گونه‌ای است که به راحتی میتواند برای اجرای سنگین ترین نرم افزارها و بازی های فوق حرفه‌ای، تجربه فوق العاده ای برای شما فراهم کند. به عنوان مثال اگر قصد دارید برای استفاده حرفه ای و روزانه یک انتخاب مناسب داشته باشید، می‌توانید AMD Ryzen را مد نظر قرار دهید. فراموش نکنید که پردازنده های ارائه شده توسط amd در بسیاری از اوقات نسبت به محصولات اینتل داغ تر می شوند. به همین علت سعی کنید به هنگام خرید سی پی یوهای گیمینگ amd از یک سیستم مایع خنک کننده یا فن کمکی برای پردازنده خود نیز بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین رم گوشی و ویژگی‌های آن

مقایسه سی پی یوهای گیمینگ اینتل و ا ام دی

اگر بخواهیم از جنبه های مختلف سی پی یوهای گیمینگ ارائه شده توسط ای ام دی و اینتل را مقایسه کنیم، می‌توانیم انتخابی مناسب داشته باشیم. همانگونه که عنوان کردیم، به لحاظ قیمت، خرید سی پی یوهای گیمینگ اینتل می توانند ایده ای بهتر باشند. در واقع قیمت سی پی یوهای گیمینگ اینتل در مقایسه با عملکرد و پردازشی که در اختیار شما قرار می دهند، بسیار مناسب تر است. علاوه بر این باید بدانید که خرید پردازنده amd نسبت پردازنده های اینتل مشکلات دیگری نیز به همراه دارد. هنگامی که قصد خرید سی پی یوهای ای ام دی را دارید بد نیست بدانید که بخش بسیار کمی از پردازنده های این برند، گرافیک یکپارچه با خود به همراه دارند. در طرف مقابل، پردازنده های اینتل هر کدام دارای گرافیک یکپارچه هستند. به همین دلیل هنگام اجرای بازی های سنگین و استریم ویدئو می توانید کیفیت فوق العاده ای از آنها دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی موبایل Galaxy A42

اگر به عنوان تولید کننده محتوا قصد خرید سی پی یو را دارید، توصیه ما به شما خرید سی پی یو AMDخواهد بود. گرافیک یکپارچه تنها در برخی از پردازنده های ای ام دی و در بخش‌هایی از این محصولات قرار دارند. با این وجود مدل های ۸ هسته‌ای به شما نشان می دهند که برای ساخت محتوای خود بهتر است که روی به خرید سی پی یو اینتل بیاورید.

 

 

 

ahmad.heydari5280
ahmad.heydari5280

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋