پرشام کالا

پرشام کالا

پرشام کالا مرکز عرضه ی کالای دیجیتال با قیمت ارزان

همه چیز در مورد نقاشی رنگ روغن

به نظر بسیاری از بوم بهترین پشتوانه برای نقاشی است ، اما نباید از تخته (یا چوب) پرهیز کرد. در حقیقت ، برخی معتقدند که این یک پشتوانه برتر برای روغن است زیرا ، برخلاف بوم قابل انعطاف ، چوب سفت و محکم است و این به جلوگیری از ایجاد ترک در رنگ روغن کمک می کند. بسیاری از نقاشی رنگ روغن هایی که از بهترین قرون گذشته باقی مانده اند ، روی صفحات چوبی نقاشی شده اند.

رنگ اکریلیک هنگام خشک شدن بسیار انعطاف پذیر است ، بنابراین سفتی تکیه گاه فاکتور مهمی نیست. با این حال ، چوب سخت نیز پشتیبانی خوبی از اکریلیک است. تخته سخت چیست؟ تخته سخت اصطلاحی است که برای تخته یا تابلو ساخته شده از چوب سخت مانند بلوط ، سرو ، توس ، گردو یا ماهون استفاده می شود. چوب های نرم مانند کاج برای نقاشی مناسب نیستند زیرا حاوی رزین های اضافی هستند و تمایل به ترک خوردن دارند. چه تفاوتی بین تخته سخت ، ماسونیت ، MDF و تخته سه لا وجود دارد؟

این اصطلاحات معمولاً به جای یکدیگر به کار می روند ، وقتی مردم بیشتر از بوم در مورد نقاشی روی تخته یا تخته چوب صحبت می کنند. ماسونیت اغلب به عنوان تکیه گاه نقاشی استفاده می شود.

این یک نام تجاری با مارک تجاری از یک نوع خاص از هیئت مدیره است. این ماده (به عبارتی بسیار اساسی) از الیاف چوب و چسب (رزین) ساخته می شود که به صورت تخته های تخت قالب می شود. تخته سه لا درجه یک یا مبلمان پشتیبانی خوبی از نقاشی می کند.

 تخته سه لا بسیار صاف از توس ، چوب ماهون و صنوبر ساخته شده است. درب هسته توخالی یکی دیگر از سطوح نقاشی است که باید مورد توجه قرار گیرد و صفحه ای نسبتاً سبک را ایجاد می کند.

تخته لمینیت دارای یک فیلم میکا بر روی سطح آن است تا مقاومت و مقاومت به آن بدهد. بررسی کنید که کدام طرف بهتر شن می زند و از آن طرف برای رنگ آمیزی استفاده کنید.

مزایای نقاشی روی تخته تخته یا چوب می تواند نسبتاً ارزان باشد. سطح آن سفت و سخت تر است ، بنابراین با خشک شدن و پیر شدن ، نقاشی ترک خوردگی کمتری دارد. در حالی که سنگین تر است ، اگر کارهایی با ابعاد کمتر از 18 "x24" (45x60 سانتی متر) انجام می دهید ، وزن چندان مشکلی ایجاد نمی کند.

 تجربه نقاشی روی تخته کاملاً متفاوت از نقاشی روی بوم است و بسیاری از نقاشان این را ترجیح می دهند. سطح کاملاً صاف است و رنگ روی سطح می لغزد و حرکت در آن به راحتی انجام می شود.

تخته تخته از کجا تهیه کنم؟

بیشتر مکان هایی که چوب می فروشند تخته تخته می فروشند. به طور کلی در ضخامت های 1/8 "و 1/4" در نسخه های معتدل و غیر معتدل ارائه می شود.

 

تخته های تخته ای ممکن است با روغن ساخته شده باشند تا در هنگام خیس شدن تاب نخورند تا بتواند از طریق گسو روغن شسته شود. قبل از استفاده از آن ، باید تخته را از نظر مانده روغن بررسی کنید و آن را با یک آغازگر یا یک محیط اکریلیک مهر و موم کنید.

تخته تخته نرمی شل تر و الیافی است و به دلیل قابلیت جذب ، سطح خوبی را برای نقاشی ایجاد می کند.

نحوه تهیه یک تخته تخته برای نقاشی

با استفاده از اره مخصوصاً اره گرد برقی می توان تخته سخت را به اندازه دلخواه برش داد. اگر از قبل برنامه ریزی کنید ، می توانید تعدادی صفحه از یک صفحه بزرگ تهیه کنید و اندازه های متنوعی برای رنگ آمیزی داشته باشید.

 

نکته: اره ندارید؟ حیاط چوبی که تخته را از آن خریداری می کنید ، احتمالاً سرویس برش نیز خواهد داشت.

به طور معمول یک ضلع صاف و یک طرف با پایان مانند بافت وجود دارد که بسیار درشت است. شما می توانید در هر دو طرف نقاشی کنید. این یک موضوع ترجیحی شخصی است. اگر سمت براق را انتخاب کنید ، باید کمی ماسه زده شود ، بنابراین آستر به درستی می چسبد.

 

تخته سخت خود را آماده کنید

به طور کلی توصیه می شود که به تخته سه لایی سه لایه ژسو و یک سنباده سبک بین هر لایه بدهید. این می تواند سطحی با بافت کاغذ یا سطح صاف شیشه تولید کند.

 

برخی از هنرمندان از لایه های بیشتری برای ایجاد یک سطح نقاشی کاملاً صاف استفاده می کنند.

دیگران برای ایجاد یک سطح نقاشی خشن تر ، بین لایه ها سنباده نمی زنند.

همچنین می توانید از سنباده زدن برای ایجاد مناطقی از بافت که مربوط به موضوع نقاشی است استفاده کنید.

نحوه جلوگیری از تخته های تاب خورده

اگر روی تخته سخت بیش از 18 اینچ (45.72 سانتی متر) نقاشی می کنید ، می خواهید تابلو را "گهواره" کنید (برای تخته های کوچکتر ایده بدی نیست ، اما لازم نیست). این کار باید قبل از نقاشی انجام شود و از تاب خوردن تخته هم هنگام نقاشی و هم با گذشت زمان جلوگیری می کند.

 

Cradling در اصل ساخت قاب پشتیبانی برای پشت نقاشی تخته تخته شما است. این ماده نه تنها از تاب برداشتن جلوگیری می کند بلکه شما را از دیوار دور می کند و محلی برای اتصال آویز مفتولی به شما می دهد.

 

هرکسی که از ابتدایی ترین مهارت ها در کارهای نجاری برخوردار باشد ، می تواند این قاب پشتیبانی را بسازد و لازم نیست که کاملاً مناسب به نظر برسد زیرا در پشت نقاشی قرار دارد. اگر برانکارد بوم یا قاب بیرونی خود را ساخته اید ، یک پروژه بسیار آسان است.

 

اگر کار با چوب را نمی دانید ، این یک مکان عالی برای شروع و مهارتی است که برای شما مفید خواهد بود. خواهید فهمید که ساخت بوم و تخته های پشتی خود نیز موجب صرفه جویی در هزینه می شود.

اگر تخته من بعد از نقاشی تاب بخورد ، چه؟

اگر تخته تخته خود را گهواره نکردید و نقاشی شما شروع به تار شدن می کند ، همه چیز از دست نمی رود. شما باید هنگام برطرف کردن آن دقت کنید و چند نکته وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

 

پشت تخته (اگر قبلاً نبوده است) را با یک رنگ اکریلیک خانگی رنگ کنید. هنرمند برایان رایس از این روش برای نجات یک تخته تاب دار 16'x20 استفاده کرده است. او می گوید که "رنگ پایه آب تار را درست کرد و تخته را کاملاً صاف کرد." او همچنین از یک پلی اورتان پایه روغن استفاده کرده است.

یک قاب به نقاشی اضافه کنید که در قسمت جلوی تخته پیچیده شده است. چند مهاربند پشتیبانی را در قسمت پشتی اضافه کنید تا نقاشی را به قاب محکم کنید و کمان را خنثی کنید.

منبع: مجله خبری پرشام

پرشام کالا
پرشام کالا پرشام کالا مرکز عرضه ی کالای دیجیتال با قیمت ارزان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋