پرشام کالا

پرشام کالا

پرشام کالا مرکز عرضه ی کالای دیجیتال با قیمت ارزان

هندزفری موبایل چطور کار میکند

. . .

 

همه ی ما حداقل یکبار از هندزفری استفاده کرده ایم و با عملکرد ظاهری آن آشنا هستیم و برای بسیاری نیز این سوال پیش آمده که هندزفری موبایل چطور کار میکند ؟ در ادامه با پرشام کالا همراه باشید تا جواب این سوال را بدانید :

 

اولین بلندگو ها در سال 1920 معرفی شدند و به مرور زمان از نظر شکل ، ظاهر و کیفیت پیشرفت کردند و با ورود گوشی های موبایل شاهد ارائه ی انواع هندزفری های موبایل نیز بودیم .

 

هندزفری در اصل یک اسپیکر یا بلنگو در مقیاس کوچک است که میتوان آنرا داخل گوش قرار داد و به شنیدن موسیقی پرداخت یا مکالمات تلفنی را پاسخ داد ، برای دانستن اینکه هندزفری موبایل چطور کار میکند باید ابتدا با ساختار کلی هندزفری آشنا باشید ، جلوی بلندگو یک پوسته مخروطی پلاستیکی، کاغذی و یا فلزی سبک وزنی از جنس آلومینیوم و یا تیتانیوم قرار دارد که به آن دیافراگم می گویند. قسمت خارجی مخروط به لبه ی فلزی خارجی بلندگو متصل شده است. در قسمت داخلی نیز یک سیم پیچ فلزی بر روی یک آهنربای دایمی قرار دارد (آن را سیم پیچ صدا نیز می نامند).

 

زمانی که بلندگو را به یک پخش کننده متصل می کنید، سیگنال های الکتریکی از درون کابل های بلندگو (قرمز) به سیم پیچ می رسد. این کار سبب می شود که سیم پیچ به یک آهنربای موقت یا الکترومگنت تبدیل شود. همان گونه که جریان الکتریکی در کابل جریان می یابد، الکترومگنت به آهنربا جذب و یا از آن دور می شود. این کار سبب حرکت سیم پیچ به عقب و جلو و به طبع آن هل دادن یا کشیده شدن قسمت مخروطی می شود. همچون پوسته طبل، لرزش به داخل و خارج سبب می شود صدا به هوا منتقل شود. پس هوا جریان صدا را انتقال میدهد و به همین دلیل است که در فضای خلا صدایی نمیشنویم .

پرشام کالا
پرشام کالا پرشام کالا مرکز عرضه ی کالای دیجیتال با قیمت ارزان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋