برای آگاه بودن

برای آگاه بودن

نشریه آنلاین آگاه، برای آنان که به یادگیری علاقمندند

بهترین یوتیوبرهای ایرانی و درآمد آنها

بهترین یوتیوبر های ایرانی و میزان درآمد آنها

شهرت، موفقیت و ثروت آن‌قدرها که فکر می‌کنیم دور از ذهن نیست. در عصر تکنولوژی می‌توان از ثانیه‌ثانیه سرگرم‌کردن آدم‌ها پول درآورد و به شهرت رسید. نمونه‌اش همین یوتیوبرهای خوش‌صحبت و خلاق که جای خود را در دل طرف‌داران باز کرده‌اند، سرگرمشان می‌کنند و برای این کار پول هنگفتی به حسابشان واریز می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم درباره یوتیوبر های ایرانی و درآمد آنها از این بستر تولید محتوای ویدئویی صحبت کنیم. اگر مشتاقید در‌ این‌ باره بیشتر بدانید، تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

یوتیوبر کیست؟

یوتیوب یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های انتشار ویدئو و کسب درآمد اینترنتی در سراسر دنیاست. کسانی که با تولید محتوای ویدوئی جذاب و انتشار آن در کانال یوتیوب در این پلتفرم جهانی به شهرت می‌رسند و درآمد کسب می‌کنند،‌ یوتیوبر نامیده می‌شوند. زمینه تولید محتوا اهمیت چندانی ندارد، همین که ویدئوها جالب و سرگرم‌کننده باشند، منظم در کانال یوتیوب قرار بگیرند و بازدید خوبی داشته باشند، راه کسب درآمد را برای یوتیوبرها باز می‌کنند.

از حق نگذریم، این درآمد به‌قدری وسوسه‌انگیز است که افراد به یوتیوب به‌چشم منبع درآمد اصلی خود نگاه کنند و تمام وقت خود را به ساخت ویدئو و کسب درآمد از نمایش تبلیغ، جذب حامی مالی یا فروش محصول اختصاص دهند.

پردرآمدترین یوتیوبرهای ایرانی کدام‌اند؟

دوست دارید درآمد یوتیوبر های ایرانی را بدانید؟ در این بخش چند نمونه از موفق‌ترین یوتیوبرهای ایرانی را معرفی می‌کنیم و درآمد هرکدام را می‌گوییم.

۱. هومن (HoomanTV)

هومن یکی از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۶۶
محل زندگی: سن دیگو، کالیفرنیا
تعداد دنبال‌کننده: ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار نفر
درآمد حدودی: مشخص نیست

بین یوتیوبرهای ایرانی، کانال هومن نوری بیشترین دنبال‌کننده (سابسکرایبر) را دارد. این یوتیوبر ایرانی معروف فعالیتش را از سال ۲۰۱۴ با تولید محتوای طنز آغاز کرد و از‌ آنجا‌ که آن دوران خبری از این‌گونه فعالیت‌ها نبود،‌ خیلی زود به شهرت و محبوبیت رسید. بیشتر دنبال‌کنندگان هومن او را به دوربین‌مخفی‌های خاصش می‌شناسند.

متأسفانه چون محتوای کانال این یوتیوبر مدت‌هاست به‌روز نشده، نمی‌توان درآمدش را دقیق محاسبه کرد، اما با توجه به تعداد زیاد دنبال‌کننده‌ها، قطعا یکی از پردرآمدترین یوتیوبر های ایرانی است.

۲. پوتک (PUTAK)

پوتک از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۶۰
محل زندگی: اوکراین
تعداد دنبال‌کننده: ۸۶۴هزار نفر
درآمد حدودی: ۹۰هزار دلار در ماه

پوتک با فعالیت در یوتیوب معروف نشد. این یوتیوبر معروف و پرطرف‌دار یکی از رپرهای نسل جوان است که بیشتر با مضمون اجتماعی می‌خواند. با اینکه محتوای کانال یوتیوبش به‌معنای واقعی کلمه شترگاوپلنگ و ترکیبی از ویدئوهای طنز، انجام چالش‌های جدید، بازی آنلاین، انتشار آهنگ‌ و اطلاعات به‌روز از رپرهای سراسر دنیاست، توانسته نظر مخاطبان زیادی را جلب کند و به یکی از بهترین یوتیوبر های ایرانی تبدیل شود. بخشی از این شهرت به‌خاطر ارتباط خوب پوتک با سایر یوتیوبرهای ایرانی است.

۳. فرشاد سایلنت (Farshad Silent)

فرشاد سایلنت از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۶۷
محل زندگی: امارات
تعداد دنبال‌کننده: ۷۰۹هزار نفر
درآمد حدودی: ۵۰هزار دلار در ماه

فرشاد دهقانی یکی دیگر از موفق‌ترین یوتیوبرهای ایرانی است که با تولید محتوای طنز و سرگرمی درآمد زیادی کسب کرده است. این یوتیوبر ایرانی قبل از ورود به این عرصه، در حوزه مدلینگ فعالیت می‌کرد، اما سال ۲۰۱۸ به‌توصیه آریا کئوکسر وارد حوزه تولید محتوا شد و به‌خاطر تکه‌کلام‌های بامزه و جمله‌های معروف، خیلی زود به محبوبیت رسید. جالب است بدانید مخاطبان این یوتیوبر «ارتش سایلنت» یا «سایلنت آرمی» نامیده می‌شوند. الگوبرداری از محتوای بهترین یوتیوبرهای جهان را به‌وضوح می‌توان در تک‌تک ویدئوهای سایلنت مشاهده کرد.

۴. سوگنگ (SoGang)

سوگنگ

متولد: سال ۱۳۷۸
محل زندگی: عمان
تعداد دنبال‌کننده: ۵۵۵هزار نفر
درآمد حدودی: ۴۵هزار دلار در ماه

علیرضا عزازیل، معروف به سوگنگ، از یوتیوبر های ایرانی معروف است که در مدت‌زمان کوتاه به موفقیت چشمگیری رسید و اصطلاحا مثل بمب صدا کرد. رمز موفقیتش این بود که با یوتیوبرهای موفق ارتباط گرفت و از شهرت آنها برای معرفی خود استفاده کرد. حالا به جایی رسیده است که حتی ویدئوهای انفرادی‌اش چندصدهزار بار دیده می‌شوند. سوگنگ هم مثل چند یوتیوبر قبلی در زمینه تولید محتوای سرگرمی فعالیت دارد و محبوبیتش به‌قدری زیاد است که برایش چندین فن‌پیج ساخته‌اند.

۵. آریا کئوکسر (ARIA KEOXER)

آریا کئوکسر از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۷۵
محل زندگی: ترکیه
تعداد دنبال‌کننده: ۵۵۳هزار نفر
درآمد حدودی: ۴۵هزار دلار در ماه

وقتی از بهترین یوتیوبر های گیمر ایرانی حرف می‌زنیم، اسم آریا رحمتی معروف به آریا کئوکسر به گوش همه آشناست. آریا بیش از ۱۰ سال است در زمینه تولید محتوای ویدئویی فعالیت می‌کند و از قدیمی‌های این عرصه به‌حساب می‌آید. ویدئوهای کئوکسر درباره بازی‌های آنلاین و اطلاعات مرتبط با این حوزه‌اند و در ردیف محتواهای آموزشی یوتیوب قرار می‌گیرند. البته چند وقتی هست که شاهد انتشار ویدئوهای سرگرمی مانند چالش‌های ترند و ولاگ‌های روزمره در کانال این یوتیوبر هستیم که تا امروز نقش چشمگیری در افزایش محبوبیت او داشته‌اند.

۶. مدگل (MadGal)

مدگل از یوتیوبر های ایرانی که خارج از ایران فعالیت می‌کند

متولد: سال ۱۳۷۴
محل زندگی: کانادا
تعداد دنبال‌کننده: ۵۴۶هزار نفر
درآمد حدودی: ۲۵هزار دلار در ماه

می‌رسیم به یکی از پرطرف‌دارترین یوتیوبر های ایرانی دختر به‌اسم مدگل که قبل از شروع فعالیتش در یوتیوب، خواننده بود و همچنان هم هست. این یوتیوبر ایرانی فعالیتش را با ویدئوهای دارک و ترسناک آغاز کرد. او از اتفاقاتی حرف می‌زند که هرکسی حاضر به صحبت‌کردن درباره آنها نیست، هرچند این موضوعات کاملا بی‌پایه و بی‌اساس و صرفا برای جذب مخاطب باشند! این اواخر بابت انتشار چند ویدئو درباره تخت‌بودن زمین و حواشی زندگی‌ شخصی‌ مدگل به‌شدت به او انتقاد شد.

۷. میا پلیز (Mia Plays)

میا پلیز از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۷۱
محل زندگی: کانادا
تعداد دنبال‌کننده: ۵۳۱هزار نفر
درآمد حدودی: ۴۳هزار دلار در ماه

میا دختری هنرمند، خلاق، باهوش و توانمند است که در کانال یوتیوب خود علاوه‌بر معرفی بازی‌های مختلف، از هر دری حرف می‌زند، می‌نوازد و صحنه‌هایی از زندگی شخصی و اجتماعی‌اش را منتشر می‌کند. این یوتیوبر معروف در عرض چند سال فعالیت توانست تعداد دنبال‌کنندگان خود را به این عدد برساند و جای پایش را در لیست بهترین یوتیوبر های ایرانی محکم کند. کوروش، نامزد شوخ‌طبع میا، در اکثر ویدئوهای یوتیوبی او حضور دارد، اما دلیل محبوبیت کانال این دختر بیشتر به‌خاطر شخصیت دوست‌داشتنی خود اوست.

۸. والکور (Walkover)

والکور از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۸۲
محل زندگی: ایران
تعداد دنبال‌کننده: ۳۶۷هزار نفر
درآمد حدودی: ۲۰هزار دلار در ماه

انگار بازار ویدئوهای دارک و ترسناک در یوتیوب داغِ داغ است. سعید اعظمی با نام مستعار والکور یکی دیگر از بهترین یوتیوبر های ایرانی است که با چالش‌های ترسناک و ساخت ویدئوهای ژانر وحشت ۳۶۷هزار نفر را با خود همراه کرده است و از سرگرم‌کردن آنها درآمد کسب می‌کند. این یوتیوبر با انتخاب زمینه‌ای که کمتر کسی در آن فعالیت داشت، به‌سرعت نگاه مخاطبان را به‌سمت خود کشاند و به شهرت رسید.

۹. کومان (Kouman)

کومان از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۶۹
محل زندگی: کانادا
تعداد دنبال‌کننده: ۳۳۴هزار نفر
درآمد حدودی: ۳۰هزار دلار در ماه

تقریبا تمام مخاطبان کانال میا پلیز با همسر یوتیوبرش، کوروش، آشنا هستند. کوروش با همکاری یک یوتیوبر موفق دیگر به‌نام ایمان دست‌پاک کانال طنز کومان (ترکیب کوروش و ایمان) را راه‌اندازی کرده‌اند و بیشتر ویدئوهای آنها درباره مکالمات طنز و چالش‌های سرگرم‌کننده مثل امتحان‌کردن خوراکی‌های عجیب‌غریب و برگزاری تورنمنت‌های غذاست. فیلم‌برداری و تدوین ویدئوهای این کانال بر عهده میاست و حتی گاهی اوقات در ویدئوهای آنها حضور دارد.

۱۰. پویان ان آر (Pouyan NR)

پویان ان آر از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۷۶
محل زندگی: ایران
تعداد دنبال‌کننده: ۳۱۹هزار نفر
درآمد حدودی: ۳۰هزار دلار در ماه

پویان یکی دیگر از بهترین یوتیوبر های ایرانی است که فهمید می‌تواند با تولید محتوای جذاب و خنده‌دار و انتشارش در بستر یوتیوب به درآمد قابل‌توجهی برسد. بنابراین فعالیتش در زمینه خوانندگی و ساخت آهنگ را کنار گذاشت و به ساخت ویدئوهای طنز و دوربین‌مخفی روی آورد. محتوای کانال این یوتیوبر از ابتدای فعالیتش تا امروز ویدئوهای حوزه سرگرمی بوده است. به‌رغم اقدام برای مهاجرت به ترکیه و قرارداد با شبکه‌های خارجی، پویان همچنان در ایران زندگی می‌کند و شغل اصلی او تولید محتوا و بلاگری در شبکه‌های اجتماعی است.

۱۱. ترند فارسی (TrendeFarsi)

ترند فارسی از یوتیوبر های ایرانی

امیر ایمانی از آن‌ دسته یوتیوبر های ایرانی معروف و موفقی است که به‌رغم وایرال‌شدن ویدئوهایش در رسانه‌های مختلف‌، چیز زیادی درباره زندگی شخصی او نمی‌دانیم. مخاطبان امیر در کانال یوتیوب ترند فارسی نوجوانان و جوانان و بیشتر ویدئوهایش درباره روابط میان پسران و دختران هستند. یکی از دلایلی که باعث افزایش تعداد بازدید ویدئوهای این یوتیوبر شده، انتشار ویدئو به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی است تا علاوه‌بر کاربران ایرانی، برای مخاطب انگلیسی‌زبان هم جذاب باشد.

۱۲. سرنا امینی (Serna Amini)

سرنا امینی از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۷۲
محل زندگی: ایران
تعداد دنبال‌کننده: ۲۵۴هزار نفر
درآمد حدودی: ۱۷هزار دلار در ماه

سرنا یکی از موفق‌ترین واینرهای اینستاگرامی است که در یوتیوب هم فعالیت می‌کند. طنز خلاقانه و دوست‌داشتنی این دختر مشهدی خیلی زود روی زبان‌ها افتاد و موردتوجه قرار گرفت. این دختر قبل از آنکه به شبکه‌های اجتماعی روی بیاورد، در رشته عکاسی دیجیتال تحصیل کرده و شغلش مربی‌گری ایروبیک بود، اما یاد گرفت که فقط با یک گوشی هوشمند و اپلیکیشن‌های در دسترس به‌تنهایی محتوای حرفه‌ای تولید کند. سرنا تمام ویدئوهایش را دست‌تنها تولید می‌کند و ازآنجا‌که اهل همکاری با یوتیوبرهای دیگر نیست، هرچه دارد از پشتکار خود دارد و نمونه یک یوتیوبر ایرانی موفق است.

۱۳. موبو نیوز (MoboNews)

موبو نیوز از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۷۳
محل زندگی: ایران
تعداد دنبال‌کننده: ۲۴۸هزار نفر
درآمد حدودی: ۲۰هزار دلار در ماه

میان این‌همه کانال یوتیوب با محتوای طنز و سرگرمی، مهدی شجاری یکی از محبوب‌ترین یوتیوبرهای ایرانی است که در کانال یوتیوبی موبو نیوز،‌ درباره نقد و بررسی تلفن‌های همراه هوشمند و تازه‌های حوزه تکنولوژی محتوای مفید و جذاب تولید می‌کند. این کانال برخلاف سایر یوتیوبرهای این فهرست یک‌دفعه مشهور نشد! اینکه امروز مهدی شجاری مهمان بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه تکنولوژی است، حاصل روزانه ۱۸ ساعت تلاشی است که در ابتدای فعالیتش برای تولید هر محتوای ویدئویی می‌کرد!

۱۴. کیودی پای (kewDiePieP)

کیودی پای از یوتیوبر های ایرانی

متولد: سال ۱۳۷۶
محل زندگی: آمریکا
تعداد دنبال‌کننده: ۲۳۲هزار نفر
درآمد حدودی: ۲۰هزار دلار در ماه

کیودی پای یک یوتیوبر ایرانی است که اسم کانالش را از «پیودی پای»، یکی از بهترین یوتیوبرهای دنیا، برداشته است و در کانال خود ویدئوهای طنز، مکالمه با یوتیوبرهای دیگر مثل تاکسیک گرل و میا پلیز و لحظات بازی‌کردنش را منتشر می‌کند. از زندگی کیودی پای چیزی جز نام و سال تولدش نمی‌دانیم. محمدمهدی فعالیت استریمری را از حدود ۶ سال پیش آغاز کرد، اما به‌دلیل انتشار ویدئوهای ۱۸+ از جانب یوتیوب و گوگل‌ادز به مشکل خورد و برای ادامه کسب درآمد ناچار به تغییر حساب کاربری خود در یوتیوب شد.

۱۵. تاکسیک گرل (ToxicGirlow)

تاکسیک گرل از یوتیوبر های ایرانی

کوثر عزیزی یکی دیگر از یوتیوبر های ایرانی معروف است که در کانال یوتیوبی تاکسیک گرل، با محتوای بازی و سرگرمی مخاطبانش را سرگرم می‌کند. ویدئوهای این دختر موفق بیشتر درباره بازی‌های کامیپوتری جدید و جذاب و گهگاه استریم‌کردن بازی‌های ترسناک است. البته در کنار این موضوعات، ویدئوهای دیگری از دورهمی‌ها و سرگرمی‌های روزانه او را در کانال یوتیوبش می‌بینیم که برای طراف‌داران این یوتیوبر جذابیت خاص خود را دارند.

حرف آخر

لیست یوتیوبر‌ های ایرانی قطعا محدود به همین ۱۵ نفر نیست. ختن، پریسا پورمشکی، آیسی وایرس، اهورا نیازی، اسکیل وید، آروین شو و صدها یوتیوبر ایرانی دیگر هر روز با انتشار یک ویدئوی تازه نظر مخاطبان خود را جلب و از خلاقیت خود برای کسب درآمد از این پلتفرم استفاده می‌کنند. تا زمانی که دسترسی به اینترنت و امکان درآمدزایی از یوتیوب هست، این فهرست روزبه‌روز طولانی‌تر و ارقامی که در آن می‌بینید بی‌تردید بیشتر خواهد شد.

یوتیوبر محبوب شما کیست؟ مشتاقیم نظرات ارزشمندتان را بشنویم.

برای آگاه بودن
برای آگاه بودن نشریه آنلاین آگاه، برای آنان که به یادگیری علاقمندند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋