دخترک موافشون

دخترک موافشون

مینویسسسسسسم از آشپزی و سرگرمی و نی نی ها و هر چی که دلم بخواد
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بیوگرافی مبینا نعمت زاده دومین بانوی مدال آور تاریخ المپیک ایران

بیوگرافی مبینا نعمت زاده، دومین بانوی مدال اور تاریخ المپیک ایران



افتخارات مبینا نعمت زاده

بیوگرافی مبینا نعمت زاده دومین بانوی مدال اور تاریخ المپیک ایران

 

در این مقاله از ، با بیوگرافی مبینا نعمت زاده مبینا نعمت زاده، تکواندوکار سبک کیوروگی (مبارزه) کشورمان، متولد 27 اردیبهشت 1384 در تهران است. مبینا 179 سانتیمتر قد دارد و تحت آموزش مینو مداح مربی سرشناس تکواندو ایران است. وی در المپیک 2024 پاریس توانست با پیروزی در مقابل حریف عربستانی خود صاحب مدال برنز المپیک شود.

بیوگرافی مبینا نعمت زاده :

نام کامل : مبینا نعمت زاده

زاده : 27 اردیبهشت 1384

محل تولد : تهران، ایران

قد : 179 سانتیمتر

رشته ورزشی : تکواندو سبک کیوروگی (مبارزه)

 

بیوگرافی مبینا نعمت زاده :

مبینا نعمت زاده، تکواندوکار سبک کیوروگی (مبارزه) کشورمان، در ‎27 اردیبهشت 1384 در تهران متولد شد. و درباره نحوه ورودش به ورزش تکواندو گفته است: «از 7 سالگی تکواندو کار می‌کنم. پدرم مربی بدنساز است و در کل خانواده ورزشی هستیم. پدرم به خاطر قد بلند و شرایط فیزیکی که داشتم و به این خاطر که تکواندو رشته المپیکی است، به من پیشنهاد داد این رشته را انتخاب کنم. از اول هدفمند و برای المپیک کار کردیم. 10 ساله بودم که عضو تیم ملی نونهالان شدم و طلای آسیا گرفتم. سه طلای آسیا و دو طلای جهان دارم.»

 

از آقای کریمی، مربی خوبم که مرا به این باور رساند که سن‌ و سال مهم نیست و تلاش و پشتکار حرف اول را می‌ زند، خیلی تشکر می‌ کنم.

 

مبینا نعمت زاده درخشش در تکواندو را با طلای نوجوانان قهرمانی جهان در ازبکستان آغاز کرد و از همانجا نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. او از در 17 سالگی فیکس تیم ملی بزرگسالان ایران است. مبینا  در بازی‌های آسیایی 2022 موفق به کسب مدال برنز وزن 49 کیلوگرم زنان شد.

 

او همچنین در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2024 در آسیا برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا برای نخستین بار تکواندوی ایران در بخش بانوان با دو سهمیه راهی المپیک شود.  

 

وی در المپیک 2024 پاریس به مدال برنز دست یافت و دومین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را پس از کیمیا علیزاده که در المپیک 2016 ریو به مدال برنز دست یافت به دست آورد.

 

وی در المپیک 2024 پاریس توانست با پیروزی در مقابل حریف عربستانی خود صاحب مدال برنز المپیک شود و پس از کسب مدال برنز در المپیک پاریس 2024، دومین بانوی مدال اور تاریخ المپیک ایران - پس از کیمیا علیزاده- لقب گرفت.

 

ایشان نوجوانی موفق در عرصه‌ی ورزش حرفه‌ای است.

 

زندگی شخصی مبینا نعمت زاده :

مبینا نعمت زاده در خانواده آذری اهل زنجان در شهر تهران به دنیا آمد و در آن بزرگ شده است. پدرش عضو تیم ملی در رشته پرورش اندام می باشد. دارای یک برادر به نام محمد مبین می باشد. برادرش نیز همچون خواهرش مبینا ورزشکار است و در رشته تیراندازی با تفنگ فعالیت می کند.

 

تصاویر مبینا نعمت زاده

آشنایی با زندگی مبینا نعمت زاده

 

الگوی ورزشی :

«جید جونز» انگلیسی که دو مدال طلای المپیک در کارنامه اش دارد و تلاش و پشتکارش زیاد است. من از جونز آموختم که با هر باخت نباید ناامید و با هر برد هم نباید مغرور شد. هدف اصلی ام در تکواندو، حضور در المپیک 2024 پاریس است و هدف کوتاه مدتم کسب مقام اول جهان در رده جوانان است که برایش به طور جدی و سخت تلاش می کنم.

 

گرایش تکواندو :

تکواندو دو گرایش دارد : «کیوروگی» و «پومسه» و من کیوروگی کارم. پومسه یک سری حرکات ابداعی است که روی هوا اجرا می شود اما کیوروگی یک مسابقه تن به تن است که ناک اوتی دارد، باید هوگو (ضربه گیر) تن مان کنیم و کلاه سرمان بگذاریم. فنون و حرکاتش حریف را از حال می برد و بی هوش می کند و گرایش المپیکی است.

 

مدال های مبینا نعمت زاده

درباره زندگی مبینا نعمت زاده

 

المپیک 2024 پاریس :

مبینا نعمت‌زاده تکواندو کار زن اهل ایران که اولین المپیک دوران ورزشی خودش را در 19 سالگی آغاز می کرد ابتدا در مرحله اول مقابل میشل تاو نماینده کشور لسوتو به برتری رسید. در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدریانا سرزو از کشور اسپانیا دارنده مدال نقره المپیک 2020 توکیو به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت. 

 

در نیمه نهایی مقابل گو چینگ از کشور چین دارنده مدال نقره جهان در سال 2022 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. در دیدار رده بندی مقابل دنیا ابوطالب از کشور عربستان سعودی دارنده مدال برنز جهان در سال 2022 به پیروزی دست یافت و مدال برنز را به گردن آویخت. مدال برنز مبینا نعمت‌زاده دومین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک بود.

 

زندگی شخصی مبینا نعمت زاده

افتخارات مبینا نعمت زاده

 

شرکت در مسابقات و کسب قهرمانی :

10 سالگی توانست عضو تیم ملی شود و موفق شد در رده سنی نونهالان قهرمانی 2017 ویتنام را کسب نماید.

 

مسیر موفقیت های این دختر تکواندوکار ادامه داشت و سپس به مسابقات جهانی مصر اعزام شد.

 

سه سال قهرمان کشوری در رده سنی نونهالان شد.

سال 2019 موفق شد قهرمانی جهان را در کشور ازبکستان کسب نماید.

سپس در مسابقات آسیایی اردن شرکت کرد و موفق به کسب مقام اول شد.

 

در سال 2022 موفق شد در مسابقات نوجوانان در کشور بلغارستان شرکت کند و به کسب مدال طلا نایل شد.

 

در سال 2023 در بازی های آسیایی چین حضور پیدا کرد و مدال برنز این مسابقات را کسب نمود به جایگاه سوم دست یافت.

 

شهریور 1402 در مسابقات گرندپری 2023 پاریس به میزبانی فرانسه، مبینا نعمت زاده توانست دومین مدال برنز خود را در رقابت های گرندپری کسب کند.

 

در سال 2024 به همراه ناهید کیانی دیگر تکواندوکار موفق کشورمان در المپیک پاریس حضور پیدا کرد.

 

انصراف از رقابت برابر اسرائیلی :

مبینا نعمت‌زاده که باید در رقابت‌ های گرندپری 2023 چین مبارزه می‌ کرد، به دلیل حضور دو ورزشکار اسرائیلی از رقابت در این مسابقات انصراف داد.

 

مبینا نعمت زاده کیست

تصاویر مبینا نعمت زاده

 

مدال مبینا نعمت زاده

مدال های مبینا نعمت زاده

 

در مورد مبینا نعمت زاده

زندگی شخصی مبینا نعمت زاده

 

درباره زندگی مبینا نعمت زاده

عکس های مبینا نعمت زاده

 

افتخارات مبینا نعمت زاده :

سال 2017 در کشور ویتنام مدال طلا کسب کردم ، 2019 صاحب طلای آسیا در کشور اردن شدم و همان سال در رقابت های جهانی ازبکستان بر سکوی اول ایستادم و پرافتخارترین تکواندوکار نوجوان جهان شدم. تکواندو به من نظم، ترتیب و برنامه ریزی آموخت و نتیجه گرفتم که در زندگی باید هدف داشته باشم و برای رسیدن به آن بجنگم.

 

در مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2022 که در بلغارستان برگزار شد ، مبینا نعمت زاده در وزن 49- کیلوگرم همه رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داد و روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

 

سابقه مدال مبینا نعمت زاده :

قهرمانی آسیا

• مدال نقره – جایگاه دوم چانچئون 2022، 49کیلوگرم

 

بازی های آسیایی

• مدال برنز – جایگاه سوم هانگژو 2022، 49کیلوگرم

 

بازی های المپیک

• مدال برنز – جایگاه سوم پاریس 2024، 49کیلوگرم

 

جام باشگاه های آسیا

• مدال برنز – جایگاه سوم جام باشگاه‌های آسیا 2022، 49کیلوگرم

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

دخترک موافشون
دخترک موافشون مینویسسسسسسم از آشپزی و سرگرمی و نی نی ها و هر چی که دلم بخواد

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋