دخترک موافشون

دخترک موافشون

مینویسسسسسسم از آشپزی و سرگرمی و نی نی ها و هر چی که دلم بخواد
توسط ۱ نفر دنبال می شود

همه چیز در مورد کوله پشتی + اصول و تکنیک ها

همه چیز درباره بک پکینگ یا کوله گردی + اصول و تکنیک ها



کوله گردی, مسافرت با کوله پشتی

بک پکینگ

 

بک پکینگ یا کوله گردی یک نوع سفر مستقل و ماجراجویانه است که افراد به همراه کوله پشتی‌هایشان به مقاصد مختلف سفر می‌کنند. این فعالیت معمولاً به عنوان یک شیوه ارزان قیمت و انعطاف‌پذیر برای دیدن دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مقاله از   درباره ی آن بیشتر خواهید خواند.

بک پکینگ یا کوله گردی

اگر می خواهید از سروصدا و غرغر ماشین‌های ترافیک در جاده های شلوغ مخصوص سفر فرار کنید، کمپینگ در طبیعت فرصتی عالی است.

 

با این حال، در حالی که دسترسی به مناطق دورتر از طبیعت ممکن است کلید آرامش، سکوت و ارتباط عمیق‌تر با طبیعت باشد، این کار همچنین با مسئولیت بیشتر و نگرانی‌های ایمنی منحصربه‌فرد همراه است.

 

این کار لزوما نباید دشوار باشد، اما کمپینگ در طبیعت ممکن است شما را به روش‌های جدیدی به چالش بکشد و نیاز به دانش اولیه‌ای دارد تا اطمینان حاصل شود که هم شما و هم مکان‌هایی که بازدید می‌کنید در امنیت هستید.

 

به عبارت ساده، بک پکینگ یا کوله گردی در طبیعت به این معنی است که چادر خود را در دل جنگل، دور از امکانات معمول یا یک زمین کمپینگ مشخص‌شده، داری سرویس بهداشتی یا دسترسی به برق برپا کنید. این نوع کمپینگ نیازمند آن است که بازدیدکنندگان تمام وسایل مورد نیاز خود را برای کل مدت سفرشان بسته‌بندی و حمل کنند و برای جمع‌آوری و حمل دوباره همه‌ی آن‌ها آمادگی داشته باشند. بنابراین به تجهیزاتی نیاز دارید که ما شما را در جمع آوری آنها کمک میکنیم.

 

کوله گردی, مسافرت با کوله پشتی

مسافرت با کوله پشتی

 

تجهیزات بک پکینگ یا کوله گردی

بسیاری از تجهیزات پیاده‌روی روزانه شما برای کوله پشتی‌گردی نیز مفید خواهند بود: چکمه‌ها، ابزارهای مسیریابی، لباس‌های کوهپیمایی، جعبه کمک‌های اولیه و موارد دیگر. شما برای خوابیدن و غذا خوردن در طبیعت به تجهیزات اضافی نیاز خواهید داشت. اما لازم نیست هزینه زیادی کنید: افراد مبتدی باید قبل از خریدهای بزرگ، اجاره تجهیزات شبانه مانند چادر، کوله پشتی و کیسه خواب را در نظر بگیرند یا از یک دوست قرض بگیرند. برای کوهپیمایی‌بازانی که فقط چند بار در سال کوله پشتی‌گردی می‌کنند، اجاره تجهیزات می‌تواند نسبت به داشتن تجهیزات شخصی، از نظر اقتصادی به صرفه‌تر باشد و به فضای ذخیره‌سازی نیز نیاز ندارد. علاوه بر کیت پیاده‌روی معمولی خود، در اینجا موارد مورد نیاز شما آورده شده است:

 

کوله پشتی برای بک پکینگ یا کوله گردی 

شما وسایل بیشتری از حد معمول حمل خواهید کرد، بنابراین به یک کوله پشتی با اندازه مناسب نیاز دارید. برای سفرهای یک شبه، به دنبال یک کوله پشتی 40 تا 60 لیتری باشید و مطمئن شوید که اندازه آن برای شما مناسب است. اگر تازه شروع کرده‌اید، راحتی و پشتیبانی را بر وزن اولویت دهید. فروشندگان در مغازه‌های اجاره یا خرده فروشی می‌توانند به شما در انتخاب کوله پشتی مناسب برای بدن‌تان کمک کنند. آماده خرید کوله پشتی شخصی خود هستید؟  

 

کوله گردی, مسافرت با کوله پشتی

کوله گردی

 

چادر بک پکینگ یا کوله گردی

سرپناه شما در مسیر،دور از خانه است. به خاطر داشته باشید که چادرهای ساخته شده برای کمپینگ با ماشین اغلب برای حمل در سفرهای بک پکینگ یا کوله گردی خیلی سنگین و جاگیر هستند: شما ممکن است بتوانید از تجهیزات کمپینگ با ماشین خود برای شب‌های کوتاه استفاده کنید، اما اگر قصد خرید چادر دارید، پول بیشتری برای خرید چادری به اندازه کافی سبک برای حمل کردن  در نظر بگیرید که چند نفر داخل چادر می‌خوابند و چه نوع آب و هوایی ممکن است با آن مواجه شوید.  

 

سیستم خواب بک پکینگ یا کوله گردی

کیسه خواب و زیرانداز شما برای راحتی و امنیت شما در بک پکینگ یا کوله گردی ضروری هستند. در هر صورت، اگر خواب شبانه خوبی نداشته باشید، اوقات خوشی را سپری نخواهید کرد. درست مانند چادرها، کیسه‌های خوابی که برای استفاده در مناطق نزدیک به تمدن (مثلاً کیسه خوابی که برای مهمانی‌های شبانه دوران مدرسه راهنمایی استفاده می‌کردید) طراحی شده‌اند، همیشه برای کمپینگ در طبیعت مناسب نیستند. شما به کیسه خوابی نیاز دارید که درجه حرارت آن با نوع آب و هوایی که با آن مواجه می‌شوید مطابقت داشته باشد.  

 

زیرانداز شما به همان اندازه برای گرم و راحت نگه داشتن شما مهم است، اما بسیار ساده‌تر است. زیراندازهای بادی راحت و قابل حمل هستند (برای استفاده سه فصل به دنبال مدل عایق‌دار باشید)؛ زیراندازهای فومی برای افراد مبتدی که به بودجه اهمیت می‌دهند و کسانی که می‌خواهند وزن کوله پشتی را کاهش دهند، عالی عمل می‌کنند.

  

لباس اضافی برای بک پکینگ یا کوله گردی  

علاوه بر لایه‌های لباسی که معمولاً برای پیاده‌روی می‌پوشید، به لباس‌های اضافی برای دور آتش یا در مواقع اضطراری نیاز خواهید داشت. یک دست لباس زیر برای خواب، جوراب اضافی و لباس‌های گرم برای ماندن در کمپ در شب و صبح‌های خنک همراه خود داشته باشید. مگر اینکه در آب و هوای گرم باشید، کلاه و دستکش حتی در تابستان هم هرگز ایده بدی نیستند. ممکن است در یک پیاده‌روی روزانه بتوانید با کمی ناراحتی کنار بیایید، اما در یک اقامت شبانه، آمادگی برای هر سناریوی آب و هوایی که ممکن است با آن مواجه شوید، ضروری است.

 

کوله گردی, مسافرت با کوله پشتی

مهارت‌های بک پکینگ

 

اجاق گاز و غذابرای بک پکینگ یا کوله گردی

هیچ چیز مثل یک وعده غذایی گرم در پایان یک روز طولانی پیاده روی لذت بخش نیست. 

 

غذاهای کمپینگ خشک شده انجمادی: سبک هستند و فقط برای آماده شدن به جوشاندن آب نیاز دارند.

 

تعداد کالری‌هایی که هر روز در سفرتان نیاز دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد: وزن کوله پشتی، وزن بدن، ارتفاع، میزان سختی مسیر پیاده‌روی، دما و موارد دیگر. برای یک روز سخت پیاده‌روی، از این قاعده کلی استفاده کنید: ۲۵ تا ۳۰ کالری به ازای هر کیلو وزن بدن. همچنین همراه داشتن غذای اضافی برای سفرهای یک شبه هرگز ایده بدی نیست. قاشق چنگال مخصوص کمپینگ و اجاق گاز کوچک را فراموش نکنید!

 

کوله گردی, مسافرت با کوله پشتی

مقاصد بک پکینگ محبوب

 

بستن کوله پشتی بک پکینگ یا کوله گردی

حالا که همه وسایل خود را جمع کردید، وقت آن است که همه آنها را روی کوله پشتی خود قرار دهید. بستن کوله پشتی ممکن است ساده به نظر برسد، اما یک بستن اصولی می‌تواند تفاوت بین یک پیاده‌روی راحت و یک کمر درد، گم شدن وسایل و یک تجربه کلی بد باشد. هنگام بستن کوله پشتی، به خشک نگه داشتن وسایل ضروری خود مانند کیسه خواب، پر کردن فضای خالی، اولویت دادن به تعادل و دسترسی به وسایلی که در حین پیاده روی نیاز دارید و توزیع وزن فکر کنید.

 

برنامه‌ریزی سفر بک پکینگ یا کوله گردی

برای اولین اقامت شبانه، مسیر آسانی را با مسافت کم و افزایش ارتفاع قابل مدیریت انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که با یک کوله پشتی پر، سرعت‌تان نسبت به یک پیاده‌روی معمولی در طول روز کندتر خواهد شد. اپلیکیشن‌هایی مانند GPS برای پیدا کردن پیشنهاد مسیر، اطلاعات مسیر و نقشه مفید هستند. با صحبت با دوستان یا محیط‌بانان، مطالعه آنلاین یا رزرو محل کمپینگ از قبل، مکان‌های کمپینگ را شناسایی کنید. قبل از حرکت، بررسی کنید که آیا کمپینگ در منطقه‌ای که می‌روید مجاز است، و مجوزهای لازم را از طریق دفتر مدیریت زمین مربوطه دریافت کنید.

 

همیشه یک نسخه از برنامه سفر خود را به همراه زمان مورد انتظار بازگشت‌تان برای یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در خانه بگذارید. به آن شخص اطلاع دهید که اگر به خانه برنگشتید، چه زمانی باید برای کمک تماس بگیرد.

 

در مسیر با احتیاط قدم بردارید

وقتی کل خانه، لباس‌ها و انباری مواد غذایی خود را روی کوله پشتی حمل می‌کنید، خسته خواهید شد. استراحت‌های زیادی داشته باشید و به یاد داشته باشید که با آب و میان‌وعده‌های فراوان (۲۰۰ کالری در ساعت یک معیار خوب است) انرژی خود را تجدید کنید.

 

مسیریابی سفر  

ممکن است در مسیرهای کوتاه‌تر و با علامت‌گذاری خوب، با مسیریابی کم‌حداقل موفق شده باشید، اما هر چه بیشتر در مسیر پیش بروید، ماندن در مسیر مهم‌تر می‌شود. به خاطر داشته باشید که هرچه به اعماق طبیعت نزدیک‌تر می‌شوید، در صورت اضطراری رسیدن کمک به شما بیشتر طول خواهد کشید. قبل از شروع، مهارت‌های نقشه و قطب‌نما و GPS خود را مرور کنید و نقشه‌ای از منطقه‌ای که در آن پیاده‌روی می‌کنید همراه داشته باشید. برای اولین اقامت شبانه، بهتر است مسیری را انتخاب کنید که به خوبی شناخته شده باشد و ممکن است سایر کوهپیمایان در آن حضور داشته باشند.

 

پیدا کردن آب

به ازای هر نفر در روز به حدود یک گالن آب نیاز دارید، در هوای بسیار گرم به آب بیشتری نیاز خواهید داشت. حمل تمام آبی که برای یک سفر یک شبه یا چند روزه نیاز دارید، غیر واقعی است. اکثر بک پکینگ یا کوله گردها یک تا سه لیتر آب حمل می‌کنند و در طول روز آن را دوباره پر می‌کنند. برای افراد مبتدی، انتخاب مسیری که در کنار رودخانه یا دریاچه باشد، پر کردن مجدد آب را بسیار آسان می‌کند. در مناطقی که آب کمیاب‌تر است، از قبل منابع را روی نقشه مشخص کنید و با محیط‌بانان محلی یا خدمات راهنمایی صحبت کنید تا مطمئن شوید که در حال حاضر در دسترس هستند (برخی منابع آب فصلی هستند). انتخاب محل کمپینگ با دسترسی آسان به آب ایده خوبی است.

 

انتخاب محل کمپینگ

همانطور که قبلا ذکر شد، انتخاب محل کمپینگ از قبل به داشتن تجربه‌ای بدون استرس در اولین بار رفتن به مسیر کمک می‌کند. اگر در حین پیاده روی به دنبال محل کمپینگ هستید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

یک محل کمپینگ ایده آل از باد و سایر عناصر محافظت می‌شود. به دنبال ردیفی از درختان یا نقطه صافی در پشت تپه یا صخره‌های بزرگ باشید.

 

دسترسی آسان به آب مفید است، اما مطمئن شوید که چادر خود را حداقل  60متر از ساحل برپا کنید.

 

محل‌های کمپینگ خوب برای حفظ حریم شخصی خودتان و همچنین برای تجربه سایر کوهپیمایان، از مسیر دور هستند.

 

به دنبال یک نقطه صاف باشید که در صورت بارندگی آب در آن جمع نشود.

 

قبل از برپایی چادر، همیشه به دنبال شاخه‌های مرده‌ای باشید که ممکن است در طول شب روی سرپناه شما سقوط کنند.

 

همیشه بهتر است در محل‌های کمپینگ با تاثیر کم (یعنی جایی که شخص دیگری قبلا کمپ زده باشد) کمپ بزنید. به دنبال خاک سفت، مناطقی که پوشش گیاهی به طور قابل مشاهده‌ای پاک شده و حلقه‌های آتش ساخته شده باشید. فقط در صورت مجاز بودن کمپ بزنید و از لگدمال کردن گیاهان خودداری کنید  

 

بدون جا ماندن اثر در طبیعت

هنگام سفر در طبیعت، مهم است که تأثیر خود را بر زمین به حداقل برسانیم.و برای جمع آوری زباله، کاهش ردپای خود و مراقبت از مسیر برنامه ریزی کنید.

 

به یاد داشته باشید که یادگیری زیادی در مسیر اتفاق خواهد افتاد. هر چه بیشتر بیرون بروید، با تجهیزات و سیستم‌های اقامت شبانه، سبک شخصی کوله گردی خود و لذت بردن از زندگی در طبیعت راحت‌تر می‌شوید. به احتمال زیاد در اولین اقامت شبانه خود اشتباهاتی انجام خواهید داد؛ به فکر امنیت خود باشید، همیشه یک برنامه‌ی خروج از شرایط اضطراری داشته باشید و به یاد داشته باشید که با تمرین، لذت این کار بیشتر می‌شود. هیچ چیز رضایت بخش‌تر از خودکفایی در فضای باز برای مدت زمان طولانی نیست.

  

 

سوالات متداول درباره بک پکینگ یا کوله گردی

1. بک پکینگ یا کوله گردی چیست؟

بک پکینگ به معنی کمپینگ در طبیعت وحشی است، جایی که دور از امکانات معمول کمپینگ‌های ساخته‌شده، مانند سرویس بهداشتی یا برق، چادر خود را برپا می‌کنید. در این نوع کمپینگ،بدوش کشیدن تمام وسایل مورد نیاز برای کل سفر، و همچنین حمل دوباره آن‌ها پس از پایان سفر، بر عهده‌ی شماست.

 

2. بک پکینگ چه تفاوتی با کمپینگ معمولی دارد؟

برخلاف کمپینگ معمولی که با ماشین به محل آن می‌روید و وسایل‌تان را در صندوق عقب حمل می‌کنید، در بک پکینگ باید همه‌ی وسایل مورد نیازتان را در کوله‌پشتی خود جای داده و با پای پیاده به محل کمپ بزنید. بک پکینگ و کوله گردی اغلب معادل هم به کار می‌روند - کوله گردی صرفاً نحوه‌ی رسیدن به محل کمپینگ در طبیعت است.

 

3. آیا همه‌ی مکان‌های کمپینگ در طبیعت شبیه به هم هستند؟

خیر. گاهی اوقات محل کمپینگ در طبیعت شبیه به کمپینگ‌های معمولی است و ممکن است فضای چادر، آتشدان و حتی یک دستشویی سرپوشیده داشته باشد. اما در مواقع دیگر، شما این امکانات را با طبیعت وحشی‌تر و تجربه‌ی خاص دفع فضولات در گودالی که خودتان حفر می‌کنید یا کیسه‌ای که با خود برمی‌گردانید، معاوضه می‌کنید.

 

4. برای اولین تجربه‌ی بک پکینگ به کجا بروم؟

مکان‌های زیادی برای تجربه‌ی بک پکینگ وجود دارند که بر اساس سختی مسیر دسته‌بندی می‌شوند. بهتر است برای شروع، مکان‌هایی با دسترسی آسان‌تر را انتخاب کنید تا با حمل تجهیزات و برپایی چادر در طبیعت راحت‌تر شوید. پارک‌های ملی می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند، اما توجه داشته باشید که مجوز کمپینگ در طبیعت برای اکثر این پارک‌ها، به خصوص در فصل تابستان، زود تمام می‌شود.

 

5. آیا بک پکینگ فعالیت خطرناکی است؟

بک پکینگ می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و نیازمند داشتن دانش و آمادگی است تا هم خودتان و هم محیط زیست در امنیت بمانید. با برنامه‌ریزی دقیق، تهیه‌ی تجهیزات مناسب و یادگیری نکات ایمنی، می‌توانید از تجربه‌ی فوق‌العاده‌ی بک پکینگ در طبیعت لذت ببرید.

  

سخن پایانی مقاله درباره ی بک پکینگ یا کوله گردی

بک پکینگ یا کوله گردی نه تنها یک فعالیت جذاب برای طبیعت‌گردی است، بلکه یک تجربه‌ی زندگی‌ای است که ارتباط عمیق‌تری را با طبیعت برقرار می‌کند. این سبک سفر، فرصتی است برای آزادی بیشتر، آموزش از تجربیات جدید، و کشف مکان‌های دورافتاده که به آن‌ها به راحتی دسترسی نداریم. با آماده شدن مناسب و پرهیز از زیاده‌روی، می‌توان به‌طور کامل از این تجربه لذت برد و خاطراتی ناب را به یادگار داشت.

 

 

  گرد آوری:بخش گردشگری  

 

دخترک موافشون
دخترک موافشون مینویسسسسسسم از آشپزی و سرگرمی و نی نی ها و هر چی که دلم بخواد

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋