دخترک موافشون

دخترک موافشون

مینویسسسسسسم از آشپزی و سرگرمی و نی نی ها و هر چی که دلم بخواد
توسط ۱ نفر دنبال می شود

چراغ سبز به ایلان ماسک؛ تراشه ای که مغز را به کامپیوتر متصل می کند برای آزمایش های انسانی تایید شده است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شرکت «نیورالینک»، سازنده ایمپلنت مغزی متعلق به ایلان ماسک می‌گوید از سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا برای انجام اولین آزمایش بالینی خود چراغ سبز گرفته است.

ماسک ادعا می‌کند که این تراشه‌های مغزی قادرند طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی را درمان کنند.

 

ماسک اواخر سال گذشته گفت به اندازه‌ای به ایمنی این تراشه‌ها اطمینان دارد که مایل است آن‌ها را در فرزندانش نیز استفاده کند.

 

هفت کارمند فعلی و پیشین سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا در ماه مارس به خبرگزاری رویترز گفتند که این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۲ درخواست مجوز داد ولی درخواستش رد شد.

 

این نهاد نظارتی به چندین مورد ایمنی پیش از انجام آزمایش‌های بالینی اشاره کرده بود. از جمله مشکلات عمده‌ای که نگرانی سازمان نظارت بر غذا و دارو آمریکا را به دنبال داشت استفاده از باتری لیتیومی، امکان حرکت سیم‌های ایمپلنت در داخل مغز و چالش استخراج ایمن آن بدون آسیب رساندن به بافت مغز بود.

 

این تراشه‌ها با کمک ربات و از طریق جراحی وارد مغز می‌شوند و می توانند فعالیت مغز را رمزگشایی کرده و آن را به کامپیوتر متصل کند.

 

تراشه‌های مغز این شرکت بر روی میمون‌ها آزمایش شده است. یک تراشه کامپیوتری در مغز میمون کاشته شد و به او آموزش داد تا بازی کامپیوتری «پانگ» را از طریق فکر کردن بازی کند.

 

«نیورالینک» نسبت به برخی از رقبای خود رویکردی تهاجمی‌تر دارد. ماسک پیش‌بینی می‌کند که تراشه‌ها مرتب می‌توانند به‌روز شوند.

 

او در رویدادی در اواخر نوامبر گفت: «من کاملاً مطمئنم که اگر آیفون ۱۴ در دسترس باشد، نمی‌خواهید آیفون ۱ در مغز شما گیر کرده باشد.»

 

شرکت «نیورالینک» که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد چندین بار مورد تحقیقات فدرال قرار گرفته است.

 

وزارت حمل و نقل آمریکا، حمل غیرقانونی و بدون کنترل پاتوژن‌های خطرناک تراشه‌های برداشته شده از مغز میمون‌ها را بررسی می‌کند.

 

دفتر بازرس کل وزارت کشاورزی آمریکا نیز در‌ مورد نقض احتمالی حقوق حیوانات در انجام آزمایش‌ها توسط این شرکت تحقیق می‌کند.

 

در ماه مه هم قانونگذاران آمریکایی از ناظران خواستند تا در مورد انجام آزمایش‌های عجولانه بر روی حیوانات تحقیق کنند.

 

انجام کارآزمایی بالینی این تراشه‌ها در انسان تضمینی برای موفقیت تجاری آن نیست.

 

نیورالینک همچنین با پرسش‌های اخلاقی و امنیتی ناشی از این فن‌آوری که می‌تواند مزیتی ذهنی برای کسانی که ایمپلنت دارند ایجاد کند نیز مواجه است.

 

در قسمت ثبت‌نام داوطلبان کارآزمایی تراشه‌های مغزی در سایت «نیورالینک» آمده است که تنها بیمارانی با شرایط خاص - از جمله فلج، نابینایی، ناشنوایی یا ناتوانی در صحبت کردن - واجد شرایط شرکت در تست‌ها هستند و هنوز زمان آغاز آزمایش‌ها نیز مشخص نشده است.

 

 

دخترک موافشون
دخترک موافشون مینویسسسسسسم از آشپزی و سرگرمی و نی نی ها و هر چی که دلم بخواد

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋