َANF ANFi

َANF ANFi

تاریخچه تاس چینی

تاس یا طاس به شکل هندسه ای مکعب می باشد که اکثرا در بازی های رقابتی و مسابقه ای تخته ای از آنها استفاده میشود که بعد از انداختن و یا اصطلاحا تاس ریختن عدد 1 تا 6 را نشان میدهد. تاس‌ها به طور رایج در تمامی تمدن‌های باستانی برای بازی و پیش‌بینی استفاده می‌شدند. به عنوان مثال، مصر باستان بازی به نام "سنت" را با استفاده از اشیاء شبیه تاس انجام می‌داد. باور آنها معمولاً این بود که نتیجه انداختن تاس تحت تأثیر نیروهای الهی قرار دارد و گاهی از تاس‌ها در مراسم‌ها برای تصمیم‌گیری یا پیش‌بینی آینده استفاده می‌شد.

 

معمولا در گذشته ب زبان فارسی آن را با طاس و امروزه با تاس مینامند.تاس را میتوان یکی از قدیمی ترین بازی های نام برد که در تاریخ وجود داشته و به هزاران سال قبل از میلاد برمیگردد. قیمی ترین تاسی که کشف شده است در کشور خودمان ایران در یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان امروزی به اسم هامون پیدا شد که در آن زمان این شهر شهر سوخته نامیده میشد.و به همراه آن تاس ها یک بازی تخته ای شبیه به بازی مار و پله ی امروزی پیداشد که شامل بیست خانه و شصت مهره بود.

هدهد با بیش از 13 سال سابقه در بحث واردات اسباب بازی از چین و فروش تاس با بهره گیری از دانش فنی و کادر متخصص توانسته محصولات جذابی در سبد فروش خود داشته باشد و در طی این سال ها به لطف مشتریان عزیز این مجموعه پیشرو در این صنعت بوده و همیشه در تلاش برای پیشرفت بوده است.

َANF ANFi
َANF ANFi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋