به زبان ساده، سئو offpage که به آن سئو خارجی نیز گفته میشود، به اقدامات مرتبط با بهبود سئو اشاره دارد که با هدف تقویت رتبه در SERP و بیرون از فضای خود سایت انجام میشود. برخلاف تصور رایج، اهمیت سئوی خارجی فراتر از تنها لینکسازی است. در واقع اهمیت استراتژیهای سئو خارجی به حدی است که بسیاری از کارشناسان، آن را حتی مهمتر از سئو داخلی میدانند. اقداماتی که برای این بخش از سئو انجام میشود، میتواند تا سالها ادامه و دوام داشته و به بهبود رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجو کمک کند. اما برای بهبود SEO خارجی تکنیکهای گستردهای وجود دارد که میتوانید برای موفقیت بیشتر سایت و کسب و کار خود از آن استفاه کنید. این تکنیکها، تحت عنوان فاکتورهای سئو شناخته میشود.
در روند آف پیج سئو تکنیکها و روشهای متعددی وجود دارد که با استفاده از آنها، میتوانید به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید. برخی از مهمترین تکنیکها عبارت است از:
هر لینک یا بک لینکی که به یک صفحه هدف در دامنهی متفاوتی از دامنه صفحه انتشار آن اشاره کند، یک لینک خارجی است. یعنی این لینک، در خارج از دامنه میزبان قرار دارد. این لینکهای خارجی در سئو خارجی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این لینکها با توجه چگونگی پشتیبانی از رتبه صفحه شما از نظر حجم، کیفیت و میزان ارتباط اندازهگیری میشوند. لینکهای خارجی تنها شامل لینکهای ورودی از دامنههای متفاوت نیست، بلکه لینکهای خروجی از سایت شما که به دامنه دیگری اشاره میکنند نیز جزو لینک سازی خارجی محسوب میشوند.
پستهای مهمان در صورتی که به بهترین شکل ایجاد شوند، میتواند منجر به ایجاد بکلینکهای باکیفیت شود. به این ترتیب میتوان گفت که پست مهمان یکی از فاکتورهای اساسی در سئو خارجی هستند. علاوهبراین، ترافیک ارگانیک بالایی برای سایت به همراه داشته و میتواند نشاندهنده یک رفتار حرفهای از سوی مدیران وبسایت باشد. زمانی که کاربران در وب ساست شما نظرات خود را به اشتراک گذاشته و یا سوالی را مطرح میکنند، شیوه پاسخگویی شما میتواند جلوهای از حرفهای بودن باشد.
PBNها یا شبکه وبلاگ خصوصی (Private Blog Network)، یک مجموعه از وب سایتها است که صرفاً جهت لینک دادن با وبسایت دیگر و بهبود قابلیت نمایش در جستجوی ارگانیک ایجاد شدهاند. ایده اصلی پشت این کار، بازگرداندن ارزش لینکها به سایت اصلی است که منجر به افزایش اعتبار و بهبود رتبه در SERP میشود. به این ترتیب، استفاده از پی بی انها بهعنوان یکی از فاکتورهای سئو Offpage شناخته میشود. البته استفاده از PBNها از نظر گوگل نوعی دور زدن الگوریتمها شناخته میشود.
رپورتاژ آگهیها نوعی تبلیغات غیرمستقیم هستند که ضمن ارائه اطلاعات مفید به مخاطبان، بدون استفاده از جلوههای تبلیغاتی اعتماد آنان را جلب میکند. در واقع رپورتاژ آگهیها با کمک به افزایش ترافیک ارگانیک سایت و برندسازی، به بهبود سئو کمک میکنند. برای نوشتن و انتشار یک رپورتاژ آگهی موثر در بهبود سئو آف پیج باید نکات زیر را رعایت کنید:
اعتبار دامنه یکی از معیارهای رتبهبندی است که کیفیت یک سایت برای کسب رتبههای بالاتر را تعیین میکند. درواقع اعتبار دامنه بطور مستقیم یکی از معیارهای بررسی شده توسط گوگل نیست اما نشاندهنده عملکرد مناسب از نظر سئو offpageاست. بهبود عملکرد یک سایت از نظر معیارهای سئوی خارج از صفحه شما به طور مستقیم با اعتبار دامنه یا Domain Authority (DA) مرتبط است. امتیاز اعتبار دامنه میتواند از 1 تا 100 باشد که براساس عوامل متعددی از جمله پیوندهای دامنه اصلی و تعداد کل لینکها بررسی میشود.
لینکهای شکسته به صفحاتی مربوط میشود که خراب شده و یا به هر دلیلی در زمان ورود کاربر به آنها، بروز یک خطا را نشان میدهند که به معنای عدم وجود آن صفحه است. انتقال محتوا به لینک دیگر یا بایگانی آن، تغییر نام صفحه و یا بسته شدن سایت، میتواند منجر به بروز چنین اتفاقی شود. متاسفانه چنانچه لینک به سایت دیگری مربوط باشد، دیگر کنترلی روی آن نخواهید داشت.
وجود لینکهای شکسته برای یک وب سایت خصوصاً با کسب و کارهای شناخته شده، بسیار مضر است؛ زیرا مشتریان شما نمیخواهند با چنین چیزی مواجه شوند و در نتیجه احتمال دارد که دیگر به آن وب سایت وارد نشوند. وجود این لینکهای معیوب همچنین میتواند بر روی سئو سایت نیز تأثیر منفی قابل توجهی داشته باشد. این مسئله به این دلیل است که خزندهها یا رباتهای گوگل نیز این وب سایتها را بررسی و رتبهبندی نمیکنند.
یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در سئو خارجی وب سایت، انکرتکستها هستند. متن انکرتکست نشاندهنده محتوایی است که در صفحات سایت وجود داشته و به کابران میگوید که باید انتظار چه چیزی را داشته باشند. انتخاب یک متن مؤثر برای انکرتکست، به دو دلیل اهمیت دارد:
یکی از موثرترین فاکتورهای مضر در سئوی یک وب سایت، امتیاز اسپم یا اسپم اسکور است. سئو در واقع به معنای پیروی از قوانین و مقررات گوگل برای رتبهبندی است و امتیاز اسپم، دقیقاً به معنای نقض این قوانین است. زمانی که محتواهای نامناسب در یک وبسایت منتشر شود، اسپم اسکور افزایش مییابد و روی رتبهبندی آن تاثیر منفی گذاشته و در نهایت حتی ممکن است منجر به مسدود کردن سایت شود. استفاده از محتواهای کپی شده نیز دقیقاً چنین عواقبی را به دنبال خواهد داشت. هرچه امتیاز اسپم بالا باشد، خزندهها آن وب سایت را بررسی نکرده و در نتیجه رتبهبندی نخواهد شد. برای بهبود رتبه سایت خود در SERP نباید این امتياز بیشتر از 5 باشد.
بازاریابی در شبکههای اجتماعی، یکی از تاثیرگذارترین تکنيکها و فاکتورهای سئو آف پیج است. استفاده از پلتفرمهای اجتماعی به دلیل گسترش قابل توجه در بین کاربران، یک راه عالی برای دسترسی به محتوای تولید شده توسط شما است. این تکنیک نه تنها منجر به افزایش نرخ کلیک روی آخرین محتواها میشود، بلکه منبع مهمی برای بکلینکهای ارزشمند از پلتفرمهای با اعتبار دامنه بالا است. شبکههای اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک ، توییتر و اینستاگرام بیشترین میزان اعتبار دامنه را دارند.
دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان ارائه دهنده ی خدمات طراحی، سئو سایت و تولید انواع محتوا برای سایت ها است. اگر می خواهید بستر بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود داشته باشید بهتر است تولید محتوای سئو شده و سئو سایت را به یک مجموعه بسپارید تا با یک استراتژی خاص جلو بروید. برای این امر کافیست با شماره 02188704000 تماس بگیرید و یا از طریق فرم مشاوره با ما درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
پاسخ ها