acreeper078

acreeper078

علیرضا قربانی

علیرضا قربانی

برنامه نویس ™ | W3 © 2009-2021

استانبول | ارومیه

alirezagorbani94@gmail.com

09211303689

 

درباره مهندس علیرضا قربانی

علیرضا قربانی به عنوان یک طراح سایت که در چند زمینه مختلف مانند طراحی UX/UI ، طراحی رابط کاربری بصری و توسعه Front-End فعالیت می کند ، به مدت 12 سال در این زمینه تجربه دارد. علیرضا قربانی به طراحی و توسعه وب سایت های کاربر محور و برنامه های موبایل در Danat FZ LLC به عنوان ارشد طراح و توسعه دهنده UI/UX نیز می پردازد.

طراحی های علیرضا قربانی معمولا بسیار کاربرپسند هستند زیرا تلاش می کند تا با طرح های بی نظیر UI/UX خود ، زندگی روزمره کاربران را بهبود بخشد. یکی از ترفندهایی که علیرضا قربانی برای طراحی به کار میبرد ، تبدیل PSD

به HTML است اما نکته قابل توجه این است که طراحی ها را به فرم HTML5/CSS3/Sass پاسخگو یا همان responsive تبدیل می کند که موجب جذابتر شدن طراحی میشود.

علیرضا قربانی حتی در زمان فراغت خود نیز روی پروژه‌های جانبی کار میکند تا مهارت های خود را متناسب با نیاز روز کاربران و جدیدترین ترندها افزایش دهد. با افتخار میتوانیم بگوییم که تجربه کاری بسیار خوبی در زمینه طراحی و توسعه وب سایت و اپلیکیشن دارند.

[caption id="attachment_1825" align="aligncenter" width="240"]علیرضا قربانی علیرضا قربانی[/caption]

طراحی رابط کاربری چیست؟

طراحی رابط کاربری (UI) فرآیندی است که طراحان برای ایجاد رابط در نرم‌افزار یا دستگاه‌های رایانه‌ای با تمرکز بر ظاهر یا سبک استفاده می‌کنند. هدف طراحان ایجاد رابط هایی است که استفاده از آنها برای کاربران آسان و لذت بخش باشد. طراحی UI به رابط های گرافیکی کاربر و سایر اشکال - به عنوان مثال، رابط های کنترل شده با صدا اشاره دارد. علیرضا قربانی

طراحی UI برای کاربران

رابط های کاربری نقاط دسترسی هستند که در آن کاربران با طراحی ها تعامل دارند. آنها در سه قالب ارائه می شوند:

 

  • رابط های گرافیکی کاربر (GUI) - کاربران با نمایش های بصری روی پانل های کنترل دیجیتال تعامل دارند. دسکتاپ کامپیوتر یک رابط کاربری گرافیکی است.
  • رابط‌های کنترل‌شده صوتی (VUI)—کاربران از طریق صدای خود با آن‌ها تعامل دارند. اکثر دستیارهای هوشمند - به عنوان مثال سیری در آیفون و الکسا در دستگاه های آمازون - VUI هستند.
  • رابط های مبتنی بر ژست - کاربران از طریق حرکات بدن با فضاهای طراحی سه بعدی درگیر می شوند: به عنوان مثال، در بازی های واقعیت مجازی (VR). علیرضا قربانی

طراحی تجربه کاربری (UX) چیست؟

طراحی تجربه کاربری (UX) فرآیندی است که تیم‌های طراحی برای ایجاد محصولاتی استفاده می‌کنند که تجربیات معنادار و مرتبطی را به کاربران ارائه می‌دهند. این شامل طراحی کل فرآیند به دست آوردن و یکپارچه سازی محصول، از جمله جنبه های نام تجاری، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد است. علیرضا قربانی

طراحی UX کاربر محور است

از آنجایی که طراحی UX کل تجربه کاربر را در بر می گیرد، این یک زمینه چند رشته ای است – طراحان UX از زمینه های مختلفی مانند طراحی بصری، برنامه نویسی، روانشناسی و طراحی تعامل می آیند. طراحی برای کاربران همچنین به این معنی است که باید با دامنه وسیع‌تری در مورد دسترسی و رعایت محدودیت‌های فیزیکی کاربران بالقوه، مانند خواندن متن کوچک، کار کنید. وظایف معمول یک طراح UX متفاوت است، اما اغلب شامل تحقیقات کاربر، ایجاد پرسونا، طراحی وایرفریم ها و نمونه های اولیه تعاملی و همچنین آزمایش طرح ها می شود.

طراحی رابط کاربری در مقابل تجربه کاربری (UX)

طراحی UI که اغلب با طراحی UX اشتباه گرفته می شود، بیشتر به سطح و احساس کلی یک طراحی مربوط می شود. طراحی UI کاری است که در آن شما طراح بخش مهمی از تجربه کاربری را می سازید. طراحی UX کل طیف تجربه کاربر را پوشش می دهد. یک قیاس این است که طراحی UX را به عنوان یک خودرو و طراحی UI را به عنوان رانندگی به تصویر بکشیم.

[caption id="attachment_1827" align="aligncenter" width="147"]علیرضا قربانی1 علیرضا قربانی1[/caption]

تفاوت بین UX و UI چیست؟

UX (تجربه کاربر) و UI (رابط کاربری) دو اصطلاح وابسته به هم هستند. در حالی که UI به طور کلی با تعامل بین کاربران و سیستم‌های کامپیوتری، نرم‌افزارها و برنامه‌ها سروکار دارد، UX به طور کلی به تجربه کلی کاربر از یک برند، محصول یا خدمات می‌پردازد. علیرضا قربانی

UX و UI چقدر شبیه هم هستند؟

هنگام مقایسه UI و UX، هر دو فرآیندها و سیستم ها را با در نظر گرفتن کاربر توسعه می دهند. یکی بر تجربه کلی تمرکز می کند، در حالی که دیگری بر فرصت های تعامل از طریق رسانه های دیداری و شنیداری متمرکز است. رابط کاربری بخشی از تجربه کاربر است. در واقع، یک طراح تجربه کاربری ممکن است در تحقیقات کاربری خود بینش هایی را کشف کند که یک طراح رابط کاربری ممکن است بعداً برای طراحی یک رابط استفاده کند. با این حال، UX بسیار گسترده تر است و به تجربه شروع تا پایان یک محصول یا سیستم می پردازد.

اهمیت طراحی UI/UX

هدف اولیه هر کسب و کاری افزایش فروش و افزایش رشد کسب و کار است. طراحی UX/UI نقش اساسی در دستیابی به این هدف دارد. طراحی UX/UI اپلیکیشن تجربه کاربر و رضایت مشتری را بهبود می بخشد که در نهایت به افزایش تعداد کاربران اپلیکیشن خاص کمک می کند.

از آنجایی که کاربران گزینه‌های زیادی برای محصولات و/یا خدماتی که به آنها ارائه می‌دهید دارند، مدت زمانی که شما برای جلب توجه کاربران خود خواهید داشت ، بسیار کمتر است و باید در این بازه زمانی کوتاه توجه کاربر را جلب کنید. علیرضا قربانی

اجزای اصلی طراحی UI/UX

اجزای اصلی طراحی UI/UX وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. ساختار اطلاعات

معماری اطلاعات، همچنین به عنوان IA شناخته می شود، همه چیز در مورد ارضای استراتژی های تجاری با طراحی ساختار اطلاعات برنامه یا سایت است. نقش اصلی IA این است که بدون توجه به مرورگری که استفاده می کنند، ناوبری آسان را برای کاربران خود فراهم کند. این در مورد استفاده از حداکثر جایگشت ها و ترکیب ها برای ارائه بهترین و یک منوی ناوبری سطح بالا است.

  1. طراحی تعاملی

طراحی تعامل در مورد ایجاد طرح مفهومی است که با آن کاربران با محصول و/یا برنامه تعامل دارند. این تعامل شامل عناصر مختلفی مانند زیبایی شناسی، رنگ، فونت، آیکون ها، تصاویر، حرکت، صدا، فضا، گرافیک و غیره است. علیرضا قربانی

  1. قابلیت استفاده

قابلیت استفاده را می توان به عنوان کاربر پسند بودن نیز نامید. در کنار تشخیص اینکه آیا کاربران با استفاده از برنامه یا بازدید از سایت برای اولین بار اطلاعات مورد نظر خود را به دست می آورند و آیا برنامه / وب سایت به راحتی قابل پیمایش است، قابلیت استفاده نیز راه های رسیدگی به خطاها را درک می کند.

  1. وایرفریم

Wireframing در مورد ایجاد نمونه ای از برنامه برای آزمایش ویژگی ها، ظاهر و قابلیت استفاده برنامه قبل از راه اندازی واقعی است. این یک راه ارزان برای آزمایش عملکرد و ارزیابی اینکه آیا برنامه در خدمت هدف است یا خیر است.

  1. طراحی بصری

طراحی بصری اپلیکیشن یا وب سایت مانند تعریف برند شرکت است. نهایی کردن طراحی بصری می تواند بر رفتار کاربران تأثیر بگذارد و از این رو مهمترین مؤلفه طراحی UI است. طراحی ویژوال نه تنها در مورد انتخاب بهترین تصاویر، رنگ ها، آیکون ها، فونت ها است، بلکه شناسایی ظاهر برنامه نیز بر تعامل کاربران آن تأثیر می گذارد. علیرضا قربانی

[caption id="attachment_1826" align="aligncenter" width="300"]علیرضا قربانی2 علیرضا قربانی2[/caption]

سخن آخر

مهندس علیرضا قربانی و تیم مجرب او با کارهای دقیق و جذابی که ارائه میدهند ، میتوانند تجربه کاربری بسیار خوبی برای شما ایجاد کنند. به همین دلیل میتوانند هر کار غیرممکنی را ممکن کنند. بنابراین اگر نیاز به طراحی سایت و یا کارهای مربوط به توسعه سایت خود نیاز دارید، حتما با ما تماس بگیرید.

acreeper078
acreeper078

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋