acreeper078

acreeper078

کفسابی موزائیک

کفسابی موزاییک

محتوا  نمایش 

 

کفسابی موزاییک ساختمان یا همان تمیز کردن و سابیدن موزاییک‌ها از جمله خدماتی است که برای نوسازی ساختمان انجام می‌شود. موزاییک‌ها از جمله پرکاربردترین مصالح ساختمانی به حساب می‌آیند که امروزه در تمامی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کفسابی موزاییک

 

در صورتی که موزاییک‌ها کهنه یا معیوب شده باشند و یا به دلیل ریختن موادی مانند رنگ، چسب و … بر روی آن‌ها و اسیدخوردگی دچار آسیب‌دیدگی شده باشند،  این خدمات برای آن‌ها انجام می‌شود. همچنین در مواردی که موزاییک دارای ناهمواری‌ها و پستی و بلندی‌هایی باشد نیز می‌توان با خدمات کفسابی آن را برطرف نمود.

 

نکته  : برای دیدن مطالبی از  سنگسابی  لطفا کلیک کنید

مراحل کفسابی موزاییک

 

کفسابی موزاییک

 

به طور کلی کفسابی موزاییک در هشت مرحله انجام می‌شود که در هر کدام از این مراحل کارهای مختلفی بر روی موزاییک صورت می‌گیرد. در اولین مرحله، کفسابی با استفاده از لقمه ۴۶ برای رفع پستی و بلندی‌ها و ناهمواری‌های موزاییک انجام می‌شود.

در مرحله بعد کار ساب‌زنی موزاییک با استفاده از لقمه ۱۶۰ انجام می‌شود که با هدف پر کردن درز میان موزاییک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پایان نیز از لقمه ایتالیایی استفاده می‌شود که باعث ایجاد سطح براقی بر روی موزاییک‌ها خواهد شد.

 

ویژگی‌های کفسابی موزاییک مناسب

 

در این فرآیند مناسب موزاییک، تمامی گروه‌های موزاییک‌ها از بین خواهد رفت. همچنین میزان درخشندگی و براقی در تمام سطوح موزاییکی نیز باید به صورت یکسان انجام شده باشد.

در پایان کار ، باید تمامی فاضلاب کفسابی توسط کفساب جمع‌آوری شده و محیطی براق و تمیز به مشتری تحویل داده شود. همچنین در قسمت کنج فضا و دیوارها نیز که دستگاه برای به آن قسمت دسترسی ندارد، باید با استفاده از دست عمل سایش انجام شود.

 

هزینه کفسابی موزاییک

 

کفسابی موزاییک

 

به طور کلی هزینه کار کفسابی موزاییک  بر اساس متراژ و براساس هر متر مربع محاسبه می‌شود. موزاییک‌ها از جمله سنگ‌هایی هستند که برای کفسابی هزینه کمتری را دربرمی‌گیرند. قیمت  بر اساس عوامل مختلفی مانند محل کفسابی و متراژ محیط مشخص می‌شود. به هر اندازه که متراژ محیط بیشتر باشد، هزینه  پایین‌تر خواهد بود و هر چه مقدار متراژ فضا پایین‌تر باشد، هزینه کفسابی بالاتر خواهد رفت. در صورتی که محل کفسابی در داخل شهر باشد، هزینه این کار پایین‌تر است. در صورتی که محل مورد نظر بیرون از شهر باشد، به دلیل سختی رفت و آمد، هزینه کارگر و … قیمت کفسابی بالاتر خواهد رفت. همچنین یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه کفسابی این است که محل مورد نظر قبلاً ساب خورده باشد یا خیر؛ در صورتی که سطح از قبل ساب خورده باشد، عیب‌های آن رفع شده و هزینه نهایی پایین‌تر خواهد بود.

نکات مهم در کفسابی موزاییک

 

کفسابی موزاییک

 

• در نظر داشته باشید که استفاده از اسید، مواد شیمیایی و نمک توسط بعضی از کفساب‌ها برای ساب‌زنی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باعث مات شدن و خورده شدن سنگ خواهد شد.

• دستگاه مخصوص ساییدن در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز وجود دارد که استفاده از دستگاه سه‌فاز کفسابی را قوی تر و باکیفیت‌تر انجام می‌دهد. ساختمان‌هایی که دارای آسانسور هستند، می‌توانند از برق سه‌فاز استفاده کنند.

• حتما به این نکته توجه کنید که فاضلاب کفسابی می‌تواند به تدریج سفت شود و اگر وارد کفشور هال یا آشپزخانه شود، می‌تواند منجر به گرفتگی لوله‌ها گردد؛ به همین دلیل پس از اتمام عملیات کفسازی حتماً باید نسبت به جمع‌آوری فاضلاب اقدام شود.

• فرد کفساب با استفاده از دستگاه باید بتواند روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ متر را کفسابی کند که با توجه به شرایط خاص این مقدار متغیر است.

روش های مختلف برای کفسابی سرامیک

 

کفسابی موزاییک

ممکن است برخی از شما عزیزان ندانند ، اما باید گفت که روش های مختلفی برای تمیز کردن کف که دارای سطح سرامیک هستند وجود دارد ،   می توان به روش ها زیر اشاره کرد

کف سرامیکی با برس سیمی : در این روش همان طور که از اسم آن پیداست از برس های مفتولی استفاده می شود که سیم های محکم و ضخیمی دارند. اما ساب زن ها ایرانی به هیچ وجه استفاده از این روش را برای سطوح سرامیکی توصیه نمی کند و دلیل آن این است که وقتی سطح کف سرامیک را تمیز می کنید و لکه ها را با برس پاک می کنید ، لعاب سرامیک برداشته می شود یا ایجاد می شود. مجموعه ای از خطوط و خراش ها در آن ، که باعث می شود  زیبایی سنگ و جلای اولیه خود را از دست بدهد.

کف سازی همگن با دستگاه : در این روش که با ماشین های مخصوص انجام می شود ، با انجام مرحله های مختلف ، خدمات ساییدن سرامیکی انجام می شود و در نتیجه سطح ب کاملا سیقلی ، براق ، شفاف و تمیز باقی می ماند.

کفپوش با زرین : زرین نام ماده ای است که برای از بین بردن و از بین بردن هرگونه درز و شکاف در سنگ استفاده می شود که پس از ریختن این ماده بر روی سطح شروع ، عملیات ساییدن روی سطوح انجام می شود.

 

 

برچسب ها :        
مراحل کف سابی موزاییک قیمت هر کفسابی موزاییک دستگاه کفسابی هرینه ساییدن موزاییک کف سابی موزاییک
کفسابی موزاییک در تهران کفسابی موزاییک درشهرستان کفساب موزاییک مجرب خدمات ساییدن موزاییک
acreeper078
acreeper078

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
work
مطلبتون خیلی مفید بود برای اطلاعات بیشتر در مورد کفسابی موزائیک این سایت میتونه بتون کمک کنه

https://kafsabibama.com/
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋