بهینه سازی سایت : سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو، فرآیندی است که جدای از اهم جستجوی معتبر ، می تواند بازدهی وب سایت را افزایش داده
و موجب جذب مخاطبان بیشتری جهت بازدید از سایت شما شود. تمام استانداردهای لازم جهت بهینه سازی وب سایت برای بهبود عملکرد وب سایت ها تدوین شده
است.
پیام آوران پارسیان، شرکت خدمات تخصصی توسعه و طراحی وب برآن است تا با کیفیتترین و تخصصی ترین خدمات بهینه سازی را به طیف گسترده مشتریان خویش ارائه دهد. یکبار همکاری با ما کافیست
[caption id="attachment_707" align="alignnone" width="300"] بهینه سازی سایت[/caption]
تا برای همیشه به انتخاب خویش افتخار کنید اما برای کمک به شما در اینکه چرا باید پروژه بهینه سازی خود را به ما بسپارید ، برخی از امتیازات پیام آوران پارسیان را برمیشماریم :
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:
سئو (بهينهسازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتورهاي جستجو با روشهاي غير اخلاقي نيست. آنها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايتها در نتايج جستجوي طبيعي
با هدف رسيدن به رتبهبندي بالا، ايجاد شدهاند.
سئو را ميتوان مجموعهاي از روشها براي تغيير استراتژيک وب سايتها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، ميپردازد. سئو فرآيند سادهاي
نيست که به راحتي پيادهسازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينهاي و صبر است. موتورهاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتمهاي رتبهبندي خود غير قابل پيشبيني هستند؛ بنابراين وظيفه
مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.
هدف سئو کمک به وب سايتها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با
پرسوجوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا ميکند و موتور جستجو قابل اعتماد ميشود
چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان ميدهد.
بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبهبندي سايتها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پيادهسازي روشهاي خود شد. زمان، بزرگترين سرمايهگذاري اوليه
براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.
بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار ميگيرند، سئو هفتهها يا ماهها طول ميکشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينهسازي جستجو به سرعت
ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبهبندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايتها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا
نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليکها را شامل ميشود، قرار گيرند.
اين جاي تعجب نيست که وب سايتها با محصولات و خدماتي که بفروش ميرسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون
جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص ميدهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص ميدهد. اين مسئله
براي خيلي از سايتها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه ميشود.
يک مطالعه ديگر نشان ميدهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص ميکند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج
جستجو کليک ميکنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک ميکنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکتها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و
هزينه صرف کنند.
اگر بتوانیم بازدید کنندگان بیشتری را برای ورود هدفمند به سایت ترغیب کنیم به یقین درآمد زیادیبه دست خواهیم آورد.گوگل برای اینکه نتایج بهتری را به کاربران ارائه دهد ، معیارهایی را برای صفحات
وب در نظرگرفته است برای رعایت آن نیازمند بهبود سئو هستید .به عبارت دیگر ربات های خزنده گوگل معیارهای استانداری رابرای درک محتوای صفحه دارند که فقط در صورت رعایت این موارد است که
نیازمند پشتیبانی مداوم است و نباید قطع گردد از موارد مهم در سئو که مطابق با آپدیت جدید گوگل هم هست تولید محتوای منحصر ، خاص و همچنین کاربرپسند می باشد.
این نوع از موتورهای جستجو از یک برنامه نرم افزار اتومات برای پیمایش و دسته بندی صفحه های وب استفاده می کنن. به برنامه هایی که توسط این موتور ها استفاده می شن به اصطلاح “عنکبوت”
جستجو می کنه موتور جستجو با توجه به کلمه کلیدی، پایگاه داده هاش رو چک می کنه و لیستی رو ارائه می کنه که این لیست از وب سایت های مربوط به موضوع مورد نظر و با توجه به نزدیک تر بودن
به کلید واژه اصلی تشکیل شده.
یک “فهرست” از ویرایشگرهای انسانی استفاده می کنه که می تونن تصمیم بگیرن که کدام سایت به آن وابسته باشه ، آنها وب سایت ها را در دسته های خاص در پایگاه داده “Directory” قرار می دن.
ویراستاران انسانی به طور جامع بر اساس اطلاعاتی که پیدا می کنن و با استفاده از یک مجموعه قوانین از پیش تعریف شده وب سایت را بررسی و رتبه بندی می کنن.
موتورهای جستجو ترکیبی ، از ترکیب نتایج هر دو نوع ذکر شده موتورهای جستجو به دست میاد. موتورهای جستجو این روزها بیشتر و بیشتر به مدل مبتنی بر ترکیبی حرکت می کنن. گوگل امتیازی بین
0 تا 10 به سایت ها می ده و تقریباً هر ماه یک یا دو بار این رتبه بندی توسط گوگل بازبینی می شه و تغییر می کنه. سایت هایی که دارای رتبه 10 هستن از محبوبیت و مقدار لینک بالایی برخوردار ن و
سایت هایی که نمره ی 3-7 را کسب می کنن سایت های متوسطی هستن اما سایت هایی که تازه شروع به کار کرده ان و هنوز محبوبیتی ندارن رتبه ای بهتر از 0 نمی توانند کسب کنن.
حالا این رتبه بندی برای سایت ما چه مزیتی داره؟ وب سایت هایی که رتبه بندی بالاتری دارن درصد بیشتری از کلیک ها و بازدید کننده ها رو به خودشون جذب می کنن و این به وضعیت اقتصادی تجارت
ما کمک می کنه. رتبه بندی موتورهای جستجو تحت تاثیر بسیاری از عوامل از جمله سن سایت، کیفیت نمونه کارها، پیوند سایت، ربط صفحه، سیگنال های اجتماعی و سطح رقابت در میان سایت های
دیگه ست.
گوگل با استفاده از 200 عامل در تعیین رتبه بندی موتور جستجوی سایت، اعتراف می کنه که بسیاری از آنها نمی توانند توسط مالک وب سایت کنترل بشن. موتورهای جستجو همچنین بر روی ایجاد
یک تجربه جستجوی شخصی تر برای کاربران تمرکز کرده و سابقه جستجو فرد را به حساب میارن یعنی در حالی که یک وب سایت ممکن است برای عبارت خاصی برای یک بازدیدکننده رتبه 3 باشد،
رو رتبه بندی می کنن نه کل یک سایت رو ، به این معنی که صفحه اصلی ممکنه رتبه 1 برای کلمات کلیدی خاصی داشته باشد، در حالی که یک صفحه داخلی عمیق ممکن است در صفحه سوم ذکر
بشه.
سئو وب سایت، پیاده سازی روش هایی هوشمندانه است جهت افزایش رتبه و رنک سایت در نتایج جستجو گوگل است که موجب افزایش بازدید سایت میشود. موارد تاثیر گذار بر سئو و بهینه سازی
سایت را به دو دسته کلی میتوان تقسیم کرد: خدمات سئو داخلی سایت و بهینه سازی خارج از سایت.
به طور کلی موارد مهم داخلی سئو وب سایت عبارتند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود صفحات، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و…) و
محتوای سایت و البته در نهایت کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای سایت. متخصصین بهینه سازی وب سایت در وب رمز پس از برگزاری جلسه مشاوره بهبود سئو، بررسی کامل وب سایت شما را
می دهند.
امکانات طراحی وب سایت عبارت Search Engine Optimization است و به صورت مخفف به آن SEO می گویند، به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را
در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند. عواملی که در بهبود وضعیت سایت شما تاثیر می گذارند را به دو دسته می توان تقسیم کرد: عوامل داخلی و عوامل خارجی. بهینه سازی سایت بیشتر
بر روی عوامل داخلی تکیه دارد و با بهبود ساختار وب سایت و همچنین قالب آن سعی می کند وضعیت سایت شما در گوگل را بهبود ببخشد.
به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مهم سئو عبارتند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و...) و
محتوای سایت. بنابراین هیچ متخصص سئوی سایتی نمی تواند به تنهایی باعث بهبود وضعیت سایت شما شود و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید
نیاز دارید که محتوای مناسب نیز در سایت خود تولید کنید (مطابق با استانداردهای گوگل).
به طور خلاصه SEO یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای مناسب در آن برای بهبود وضعیت رتبه سایت شما در گوگل و بدست آوردن کلمات کلیدی مناسب در
زمینه کاری شما (کلمات کلیدی که مخاطب شما آنها را جستجو می کند)، تولید محتوای مناسب و بهبود تجربه کاربری بر روی سایت شما که نهایتا منجر به امتیاز بیشتر صفحات سایت در گوگل می
شود.
بنابراین سئو سایت، فرآیندی است که به تمام اتفاقات روی سایت مرتبط است و باعث می شود سایت شما نتیجه بهتری در گوگل کسب کند، این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش بازدید و درآمد
سایت شما خواهد داشت.
بیش از 80% بازدید اینترنت از طریق موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین موضوع کافیست تا توجه تمام مدیران سایت در دنیا را برای کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کند. اما مهمترین
بهینه سازی سایت مزیت سئو هدایت بازدیدکننده هدفمند به سایت است. در واقع با استفاده از تکنیک های سئو شما می توانید افرادی را که به دنبال خرید محصولات سایت شما هستند به سمت
سایت خود هدایت کنید.
درصد قابل توجهی از این افراد را به مشتری تبدیل کنید و از سایت خود کسب درآمد داشته باشید. در واقع هیچ روش بازاریابی اینترنتی دیگری تا این اندازه بازگشت سرمایه گذاری ندارد. نکته قابل توجه
در بهینه سازی سایت اینجاست که شما بدون پرداخت هزینه های بالا می توانید چنین کاری را انجام دهید و سرمایه گذاری که در زمینه بهینه سازی سایت خود انجام می دهید، بازگشت سرمایه قابل
بهینه سازی سایت توجهی نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی و سنتی خواهد داشت، بنابراین اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید.
اولین کاری که باید انجام دهید، سرمایه گذاری در زمینه سئو وب سایت خود است. هنری فورد در مورد اهمیت تبلیغات می گوید : توقف تبلیغات برای صرفه جویی در هزینه ها مانند متوقف کردن ساعت
بهینه سازی سایت برای صرفه جویی در وقت است.
سایتی که برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد، مانند دفتر یادداشت شخصی شما در فضای اینترنت است که فقط خودتان خواهید خواند و نمیتوانید انتظار داشته باشید کسی آن را بخواند.
برای آنکه محتوای سایت شما مخاطب پیدا کند و بتوانید در موتورهای جستجو به نتایج خوبی دست یابید باید با اصول سئو آشنا شوید. بکارگیری اصول سئو میتواند جایگاه شما در نتایج جستجو را ارتقا
بهینه سازی سایت داده و ضمن افزایش کاربر به فروش بیشتر منجر شود.
اگر چه گوگل به صورت مستمر الگوریتم های خود را بروز رسانی میکند و الگوریتم های آن دائما در حال ارتقا و تغییر هستند، اصول سئو قواعد و مقررات نسبتا ثابتی هستند که بکارگیری آنها رتبه سایت
شما را ارتقا خواهد داد. متخصصان حرفه ای سئو، ضمن بکارگیری اصول سئو، به صورت مستمر تغییرات گوگل را بررسی میکنند و تلاش می کنند از نتایج یافتههای خود را به بهترین شکل ممکن برای
بهینه سازی سایت رتبههای برتر استفاده کنند. یافتن اصول حقیقی سئو و پرهیز از شایعات و افسانههای سئو میتواند در رسیدن کسب و کارها به رتبههای برتر موتورهای جستجو تاثیر گذار باشد.
شاید شما هم مانند هزاران کسب و کار تنها به دلیل مزایای دیجیتالی به سراغ بهینه سازی سایت رفته اید که بیراه هم نرفتهاید؛ زیرا بیتردید، بهینه سازی سایت قابلیت جستجوپذیری و در دسترس
بودن سایت شما را بهبود میبخشد اما سئو خواص دیگری هم دارد. برخی صاحبان کسب و کارها به غلط تصور میکنند سئو حرفه ای، ویژه صنایع بزرگ است؛ اما حقیقت آن است که بهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت به سایز شرکت ارتباطی ندارد، بلکه به شدت تحت تاثیر انگیزه های پیشرفت، استراتژی و بازاریابی اصولی شماست.
بهینهسازی برای موتوهای جستوجو یا همان سئو (Search Engine Optimization) به معنی انجام فعالیتهایی است منجر میشود سایتها هنگام جستجوی کاربران با کلیدواژههای مخصوص، در
بهینه سازی سایت موتورهای جستوجو بهتر دیده شوند.
همه موتورهای جستوجو شرایطی را طراحی کردهاند که هر ساله بهروز میشود و به هر وبسایتی که برای آن شرایط بهینهتر طراحی شده باشد، امتیاز بهتری میدهند و طبیعتاً در نتایج جستوجوی
بهینه سازی سایت کاربران، آن سایت را بالاتر قرار میدهند. برای دیدن الگوریتم امتیازدهی گوگل میتوانید از راهنمای گوگل بهره ببرید.
موتورهای جستوجوی گوناگونی با الگوریتمها و قدمتهای متفاوت وجود دارند، اما همانطور که میدانید، رهبر این صنعت گوگل است؛ اگرچه رقبای بزرگی چون ماکروسافت و یاهو نیز در این بازار حضور
دارند.در شکل زیر سهم بازار سایر موتورهای جستجو مثل بینگ، یاهو، AOL، ASK، بایدو را میبینید. اما شاید بتوان گفت سهم گوگل در کشور ما بیشتر از این اعداد خواهد بود لذا بهترین گزینه آن است
بهینه سازی سایت ها و فاکتورهای بهینهسازی موتورها مشابه است.
از روشهای متنوعی برای بهبود سئوی داخلی استفاده میشود که به نمونههایی ازآن اشاره میکنیم:
بهینه سازی ساختار و ظاهر وب سایت: جذابیتهای بصری، زیبایی و کاربری آسان از مواردی هستند که تیم سئو به آنها توجه ویژهای دارد. رابط کاربری مناسب از گزینههای مورد توجه گوگل در سالهای
بهینه سازی سایت اخیر است. سایتهایی که رابط کاربری مناسبی دارند رتبهی خوبی در جستجوی گوگل به دست میآورند.
تعریف کلمات کلیدی مناسب: مهمترین و حساسترین مرحلهی سئو، پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای محتوای سایت است. کلمهی کلیدی مناسب و طولانی کمک میکند که بدون رقابت مستقیم با
رقبا، مشتریان را به سایتتان هدایت کنید. در این روش کالاهای مرتبط با صنعت شما که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد هدف SEO قرار میدهید، به این ترتیب میتوانید مخاطبان زیادی را به سایت خود
بهینه سازی سایت هدایت کنید و فروش بالایی داشته باشید.
تولید محتوای مناسب: تیم تولید محتوای سئو 24 بر مبنای کلمات کلیدی و بر اساس نیاز مخاطب، مطالب مورد نیاز سایتتان را تعریف میکند. به خاطر داشته باشید محتوای با کیفیت صرفا یک متن طولانی
بهینه سازی سایت نیست؛ بلکه باید بتواند با حجم مناسب نیاز مخاطب را شناسایی و برطرف کند. محتوا شامل مقاله، رپورتاژ آگهی، عکس، اینفوگرافی و ... است که هرکدام باید در جای درست استفاده شود.
سئوی خارجی در واقع نوعی از تبلیغات است که به صورت موثر و بلند مدت مخاطبان هدفمند را به سمت شما هدایت میکند. ایجاد بک لینکهای متنوع در مقالههای مرتبط، تبلیغ در شبکههای اجتماعی
بهینه سازی سایت و ایمیل از راههای ارتقای سئوی خارجی است.
برای آنکه از رقبای خود عقب نمانید، باید تمام فعالیتهایشان را زیر نظر داشته باشید. اینکه چه تغییراتی در سایت ایجاد میکنند، کدام محصولشان پرفروشتر است، از چه روشهایی برای بازاریابی
استفاده میکنند، کدام کلمات کلیدی را به کار میبرند و... مواردی هستند که باید از آنها آگاه باشید. تیم سئو 24 فعالیتهای رقبای شما را با ابزارهای حرفهای رصد میکند تا بتوانید در این رقابت
بهینه سازی سایت گوی سبقت را از آنها بربایید.
فرض کنید شما می خواهید یک مغازه لوازم آرایشی تاسیس کنید، در این صورت اولین قدم برای شما خرید و یا اجاره مغازه می باشد، بعد از اینکه مغازه را اجاره کردید یا خریدید پروانه کسب را می گیرید.
بهینه سازی سایت در قدم بعدی باید مغازه را از وسایل و لوازم آرایشی پر کنید، و دکوری جذاب داشته باشید تا مشتریان را به سوی خود جذب کنید.
اما آیا در روز های اول دایر کردن مغازه تا چه میزن مشتری دارید. این مشتریان صرفا از کجا می آیند آیا رهگذر هستند. حال فرض کنید که اسم شما به نوعی برند شده و خیلی از افراد شما را می
بهینه سازی سایت شناسند و برای خرید لوازم آرایشی شما را معرفی می کنند.
[caption id="attachment_709" align="alignnone" width="266"] سئو وب سایت[/caption]
تا بتواند سایت شما را به سرعت پردازش کرده و در اختیار کاربر قرار دهید. این مورد باعث می شود که کاربر با سرعت بسیار بالاتری و سایت شما را مشاهده نماید که این مورد می تواند تا حد بسیار
بهینه سازی سایت بالایی بر روی سئو شما تاثیر مثبت داشته اشد. زیرا باعث کاهش بانس ریت و افزایش رضایتمندی کاربر می شود.
فضای اینترنت پر از وب سایت هایی است که چیزی برای گفتن ندارند و تنها برای کپی کردن مطلب سایت های دیگر به وجود آمده اند. حتی المقدور سعی تان این باشد که سایتتان را از مطالب ارزشمند
پر کنید. یکی از مهمترین اتفاقی که در وب سایت های حاوی مطالب ارزشمند و هدفمند می افتد، افزایش نرخ بازدید وب سایت و همچنین افزایش کلیک و مدت زمان حضور کاربر در سایت می باشد، این
بهینه سازی سایت عوامل سیگنال هایی ایجاد می کنند که به بهبود سئو سایت شما کمک بسیار شایانی می نماید.
تصاویر به کار رفته در سایت و همچنین ویدیوها و صوت ها را از یاد نبرید.و همه آن ها را مخصوص سایت خود طراحی کنید. یکی از مهمترین ابزار جهت درگیر کردن کاربران در وب سایت شما استفاده از
بهینه سازی سایت ، مانند تصاویر، ویدیوها و صوت است. این ابزار علاوه بر اینکه می تواند ه وب سایت زیبایی ببخشند، در درک بهتر مطالب و موضوع سایت و برگه ها نیز تاثیر بسیار زیادی دارند.
حالا یک قدم به جلو میرویم و از بهینه سازی متن به بهینه سازی عکس میرسیم. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دو در واقع تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. با اینکه متن و عکس در ظاهر
بهینه سازی سایت ممکن است متفاوت به نظر برسند، اما برای اینکه به موتورهای جستجو بفهمانید که موضوع عکس شما چیست، باید با استفاده از متن جایگزین، عکس خود را توصیف کنید.
همچنین باید بدانید که استفاده از متن جایگزین برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد چرا که وقتی توضیحی برای تصاویر سایت خود مینویسید، گوگل این توصیف را ایندکس میکند و وقتی
بهینه سازی سایت کاربری موضوع مشابه با عکس شما را در گوگل سرچ کند، عکس شما به کاربر نشان داده میشود. بنابراین قوانینی که برای محتوای مقاله شما اعمال میشوند، در مورد
توضیحات عکس هم صدق میکند.
سئو سایت و بهینه سازی سایت در کل پروسه های بهینه سازی سایت شامل یک سری از اصول اساسی می باشد که سئویاب پس از تحویل پروژه به کارفرمایان محترم این موارد را به آنها انتقال
بهینه سازی سایت می دهد تا در صورت لزوم بدون پرداخت هزینه و با اتکا به نیروی فنی مجموعه خود در بهره وری هرچه بهتر از نیرو های خود کوشا باشند.
با قدرت گرفتن موتورهای جستجوگر در دو دهه اخیر و افزایش تمایل کاربران اینترنتی به استفاده از این واسطه ها ، این مطلب که مخاطب بتواند به جای نوشتن کامل آدرس تارنمای شما ، تنها با جستجوی
بهینه سازی سایت کلیدواژه یا مطلبی مرتبط به آن به سایت مذبور دسترسی پیدا کند از اهمیت فراوانی برخوردار شده است .
در سال های اولیه رواج استفاده از موتورهای جستجوگر – همانند هر پدیده نوپای دیگری – عیوب و اشتباهات فراوانی در قالب آن ها وجود داشت که سبب می شد تا افراد زیرک از این ناهمخوانی ها
نهایت استفاده را کرده و با فنون تخصصی و زیرکانه اما نامطلوب برای مخاطبین ( مثلاً تکرار به ظاهر بی دلیل یک کلمه خاص یا لینک دهی های بی ثمر و نامرتبط ) خود را در معرض دید کاربران عام قرار
بهینه سازی سایت دهند ، این در حالی بود که گردانندگان این نمایش نیز بیکار ننشسته و در صدد رفع این حفره های پر تعداد برآمدند .
وجود این عوامل به جنگی تمام عیار تبدیل شد که تا امروز نیز ادامه داشته و طرفین این جدال ( یعنی موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل و افرادی که در پی میانبری آسان برای رسیدن به صدر نتایج
نمایش داده شده هستند ) کماکان درگیر آن می باشند ؛ چالشی که روز به روز به نفع عوامل غیر انسانی و هوش مصنوعی پیشروی کرده و عرصه فعالیت را برای افرادی که در چارچوب آن فعالیت
بهینه سازی سایت نکرده و قصد دارند بی نوبت به جلوی این صف برسند ، تنگ تر می کند .
در این میان ، مجموعه هایی که به سئو ، بهینه سازی سایت در موتور های جستجوگر یا همان Search Engine Optimization متوسل می شوند ، چنانچه اقدامات خود را با الگوریتم های گوگل و
توسل به قوانینی که به کاربران خود ابلاغ می کند پیش ببرند ، با پوشش سفید کلاه خود (White Hat SEO) از این فیلتر عبور کرده و با اثبات لیاقت و شایستگیشان در مراتب بالای این نتایج می
نشینند و چنانچه به هر طریقی از این دستورالعمل ها تخطی نمایند ، متهم به بر سر کردن کلاهی سیاه شده (Black Hat SEO) و بنا به میزان و شدت نا فرمانی انجام گرفته شده ، با تبعید به
بهینه سازی سایت صفحات دورتر جریمه می شوند .
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. seo مهمترین نیاز شما برای یک کسب و کار قدرتمند است. سئو یا بهینه سازی
موتور جستجو به معنای فریب و یا دستکاری موتورهای جستجو با روش های غیر اخلاقی یا به اصطلاح سئو سیاه (سئو با روش کلاه سیاه) نیست. این روش برای کمک به افزایش و بهبود بازدید
بهینه سازی سایت جستجو نمیتوان حرکت بعدی آن ها را پیش بینی کرد. به همین دلیل وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.
خدمات سئو و بهینه ساز سایت شامل ارتقاء کیفیت سایت به صورت متمرکز است تا دیدی دقیق تر برای محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید برای موتورهای جستجو و مردم فراهم یابد، به نحوی که
ضمن بالا رفتن رضایت کاربران در استفاده از سایت در اصطلاح تجربه خوب کاربر از سایت، موتورهای جستجو نیز بتوانند به راحتی اطلاعات را طبقه بندی و دسترسی سریع داشته باشند. ما دقیقا می
بهینه سازی سایت دانیم در سئو سایت چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، پس با اطمینان کار می کنیم تا مشتریان ما برای کسب و کار خود از برنامه ریزی ما استفاده کنند.
گوگل برای ارائه نتایج جستجو و رتبه بندی سایت ها بیش از 200 معیار مهم رتبه بندی یک سایت را لحاظ میکند. در راستای این موضوع مهندسین سئو می بایست مهم ترین این معیار ها را جهت پیاده
سازی موفق سئو بدانند. با گسترش اینترنت و فضای وب، روش انجام بسیاری از فعالیتها تغییر کرده است. در گذشته برای معرفی کسبوکارها از روشهای حضوری استفاده میشد که امروزه این
روشها، جای خود را به سایتها دادهاند. سایتها همان مغازهها و فروشگاهها هستند که شکل امروزیتری پیدا کردهاند. پس چیدمان و نحوهی ارائهی محصول در این فروشگاهها اهمیت زیادی دارد.
همچنین مکانی که برای تاسیس فروشگاه انتخاب میکنید باید در معرض دید مشتریها باشد. در دنیای امروز، موتورهای جستجو به خصوص گوگل اصلیترین راه برای پیدا کردن تجارت شما هستند و
بهینه سازی سایت قرار گرفتن در جایگاه مناسب صفحه نتایج جستجو، نقش اساسی در پیشرفت فعالیت شما دارد و اینجاست که اهمیت سئو نمایان میشود.
اگر صاحب یک شرکت یا کسبوکار باشید، اولین راهی که برای رسمی کردن فعالیتتان انجام میدهید، ایجاد یک سایت است. بسیاری از صاحبان مشاغل، پس از مدتی متوجه میشوند سایتشان
[caption id="attachment_708" align="alignnone" width="300"] رتبه سئو سایت[/caption]
کارآیی لازم را ندارد و آنطور که از ابتدا انتظار داشتند برای توسعه کسبوکارشان مفید نیست. در این حالت میتوان گفت سایت شما دچار بیماری شده است و برای درمان آن باید به متخصص
بهینه سازی سایت مراجعه کرد. متخصصان باسابقه تیم پایدار به شما کمک میکنند تا مشکلات سایتتان را برطرف کنید. مهم ترین ابزار برای این کار، استفاده از خدمات سئو است.
گوگل و سایر موتورهای جستجو، الگوریتمها و قوانین خاصی برای رتبه بندی سایتها دارند. این قوانین هر سال به روز میشوند تا بهترین و مرتبط ترین مطالب را در صدر قرار دهند. با در نظر گرفتن این
بهینه سازی سایت رقابت برای داشتن یک وبسایت موفق سخت تر شده است. اگر میخواهید یکی از برندگان این رقابت تنگاتنگ باشید، باید از مزایای بهینه سازی آگاه شوید و به درستی از آن بهره ببرید.
صفحه اول گوگل را از دست ندهید: بیشتر مخاطبان از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل وارد سایتهای مختلف میشوند. طبق آمار بیش از 75 درصد کاربران روی پیشنهادهای صفحه اول گوگل،
کلیک میکنند. این آمار اهمیت قرار گرفتن وبسایت در صفحهی اول را به خوبی نشان میدهد. سئوی صحیح و اصولی به شما کمک میکند در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید و این فرصت
بهینه سازی سایت فوقالعاده را از دست ندهید.
اعتماد کاربران را جلب کنید: آمار و نظرسنجیها نشان میدهد کاربران به سایتهای معروف و پرمخاطب اعتماد بیشتری دارند. قرارگرفتن در صفحه اول گوگل یکی از راههای جلب اعتماد مخاطبان است.
طراحی مناسب سایت و قرار دادن نظرات مثبت سایر کاربران برخی از روشهایی است که تیم سئو پیشنهاد می دهد تا کاربران به شما اعتماد کنند. فراموش نکنید محصولات شما باید کیفیت بالا و
بهینه سازی سایت واقعی داشته باشد و روشهای سئو تنها برای تایید کیفیت به کار میروند.
Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور های جستجو ) عبارت است از مجموعه تکنیک ها و مهارت هایی که به یک سایت اجازه می دهد ترافیک و بازدید کننده های بیشتری از موتور های
بهینه سازی سایت جستجو نظیر Google ، Yahoo و یا Microsoft داشته باشد .
یکی از معروف ترین این موتورهای جستجو که تقریبا اکثر کاربران سعی در گرفتن پاسخ از آنها دارند موتور جستجوی گوگل است در اولین قدم این موتور جستجو هدف خود را روی سریع ترین پاسخ
به مخاطب قرارداده بود که در آن زمان نمایش نتایج همراه با مدت زمان پاسخ بود . با گذشت زمان و مطالعه رفتار مخاطب به این نتیجه رسید که سریع ترین زمان ، مخاطب را خوشحال نمی کند
بهینه سازی سایت دقیق ترین پاسخ مخاطب را خوشحال می کند.
سئو وب سایت از آنجایی اهمیت پیدا می کند که 70 درصد کاربران برای رسیدن به هدف خود تنها 5 نتیجه اول گوگل را بررسی می کنند. بنابراین در صورتیکه تمایل دارید در کلمات کلیدی کسب و کارتان
بهینه سازی سایت در 5 نتیجه اول گوگل قرار بگیرید، روی سئو سایت خود باید سرمایه گذاری کنید. باعث افتخار تیم سئو پونه مدیا است که در این ماجراجویی شما را همراهی کند.
بهینه سازی برای موتور جستجو باعث نمی شود که شما محتوای بدی تولید کنید یا اصلا محتوا تولید نکنیدولی در جستجو در صفحه اول قرار گیرید. در صورتی که مخاطب سایت شما را دوست نداشت
بهینه سازی سایت و محتوای شما قابل قبول نبود بلافاصله از صفحه شما خارج می شود و خود این موضوع برای شما یک امتیاز منفی است و اگر جایگاهی هم دارید این جایگاه را از دست می دهید.
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند :
پاسخ ها