acreeper078

acreeper078

پوکه معدنی

پوکه معدنی تشکیل شده است از گدازه های آتشفشانی که بعد از پرتاب شدن به سطح زمین می رسند و به دانه های ریز و درشت تبدیل می شوند که حفره های ریز در آن وجود دارد و نام علمی آن پومیس است .

در این بخش از مقاله ما پوکه معدنی قروه را معرفی می کنیم و انواع پوکه، مزایا، معایب و کاربردهای آن را توضیح می دهیم.

پوکه ی معدنی سنگی است اگر با دیگر نوع سنگ ها مقایسه کنیم متوجه می شویم که چه مقدار متفاوت است و کاربردی می باشد یکی از دلایلش متخلل بودنش  است و مورد بعدی سبک بودنش می باشد و اولین باری که پوکه(نام علمی پومیس)شناخته شد برمی گردد به زمان امپراطوری روم که بعد از مدتی انواع پوکه معدنی نیز کشف شد و در ایران بیشتر به پوکه قروه مشهور است و شناسایی می شود.

پوکه معدنی چیست؟

یکی از مواد معدنی با ارزش و مهم در طبیعت پوکه معدنی می باشدکه یکی از انواع پوکه سنگ پا می باشد و این سنگ معدنی در صنعت و کشاورزی و ساخت وسازکاربرد دارد پوکه معدنی از سرد شدن مواد مذاب گدازه های آتشفشانی به وجود می آید البته  پوکه معدنی تهران در خارج از ایران بیشتر به اسم پومیس شناخته شده است.

پوکه یا pumice از نوع سنگ آذرین می باشد و زمانی که دمای زمین بالا می رود سنگ ها به مواد مذاب تبدیل می شود و زمانی که به سطح زمین می رسد و گازهای سمی را از خود تولید می کند و باعث می شود به صورت حبابی شوند و بعد از سرد شدن این سنگ ها به پوکه معدنی تبدیل شده اند.

پوکه معدنی چیستپوکه معدنی تهران یکی از نوع سنگ های آذرین می باشد که از سرد شدن آتشفشان به وجود می آید.

این سنگدانه های سبک و طبیعی در عایق کاری صوتی و حرارتی و همچنین ملات و بتن و… استفاده می شود پوکه‌های معدنی کاربرد وسیع و اهمیت زیادی در بخش های مختلف صنعت و نساجی و کشاورزی و… دارد. دراین مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این سنگدانه های با ارزش آشنا شده و مزایا و ویژگی های پوکه معدنی را بررسی می کنیم

زمانی که گاز از درون گدازه های شیشه ای خارج شده و نیز سرد می شود تبدیل به سنگریزه های کوچک شده که به آن ها پوکه معدنی نیز گفته می شود پوکه ها به دو گروه معدنی و صنعتی تقسیم می شوند.

پوکه ساختمانییکی از نمونه های پوکه صنعتی را مشاهده می کنید.

پوکه در مقابل آتش سوزی بسیار مقاوم بوده و نقطه ذوب آن نیز۱۳۴۲ درجه سانتی گراد می باشد وزن این پوکه ها کم است به طوری که می توانند روی آب راحت شناور باشند از ویژگی ها و خصوصیات پوکه ساختمانی می‌توان به چگالی کم و رسانایی ضعیف و مقاومت بالا و… اشاره کرد و آن ها در ساختمان و کشاورزی و … کاربرد دارند و از نظر ظاهر به صورت ذرات غباری و کوچک یا موادی با قطر بیشتر از ۱۰۰ میلی متر می باشند که در قسمت های مختلف استفاده می شوند

انواع پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی تهران به انواع مختلف نخودی، بادامی و سیاه و… تقسیم می شوند وزن پوکه معدنی عدسی ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم می باشد که از آن در دیوار و سقف استفاده می شود.

نوع بادامی نیز شبیه پوکه عدسی می باشد ولی ابعاد آن بیشتر است و از نظر قیمت نیز پوکه بادامی کمتر از عدسی است پوکه سیاه یک نوع از پوکه های ساختمانی می باشد که در شیب بندی پشت بام و دیوار چینی و ساختن آب نماها وکشاورزی نیزکاربرد دارد پوکه معدنی سیاه نیز حفره های بزرگی دارد که رنگ آن مشکی مایل به قهوه ای یا قرمز می باشد و پوکه های سیاه نیز از نظرکاربرد و استفاده با هم متفاوت می باشند.

پوکه معدنی تهران نیز از این نوع محصول تهیه می شود و در شهر تهران فقط رنگ سیاه آن موجود است.

پوکه معدنی تهرانچند نمونه از انواع پوکه قروه که در پوکه عبدی موجود است

پوکه معدنی سیاه نیز در ایران به پوکه سیاه قروه مشهور است زیرا بیشتر این نوع از پوکه ها از قروه استخراج می شوند و دارای ویژگی هایی مثل استحکام تراکمی و انتقال صدا و ضریب هدایت حرارتی نیزمی باشد که به دلیل خصوصیات آن در قطعات پیش ساخته ساختمانی و بتنی ساختمانی نیز استفاده می شود نوع دیگری از پوکه های معدنی که وجود دارد نیز نخودی است.

این نوع شبیه پوکه عدسی بوده و بسیار مستحکم است اما وزن پوکه نخودی کمی سنگین تر از پوکه عدسی می باشد و برای شیب بندی یا کف سازی ساختمان نیز از این نوع پوکه معدنی تهران استفاده می شود.

پوکه معدنی سفید نیز رنگ آن سفید یا خاکستری روشن است که در معادن بستان آباد تبریز نیز این نوع پوکه زیاد است پوکه فندقی سیاه قروه نیز سایز آن حدودا ۱۵ تا۲۰ میلی متر بوده و در سرویس بهداشتی و آشپزخانه و حمام و نیز به عنوان ساینده صنعتی و همچنین نرم کننده پارچه استفاده می شود.

 

پوکه معدنی سیاهیکی از استفاده های پوکه برای صنعت کشاورزی است

این پوکه ها به عنوان نرم کننده پارچه منسوجات و همچنین ساینده صنعتی نیزکاربرد دارند که آن ها را توضیح می دهیم پوکه های معدنی یک ماده سایشی نرم بوده که وقتی آن ها نیز فرآوری می شوند تبدیل به ذرات ریز شده و به عنوان پاک کننده استفاده می شوند.

پوکه ساختمانی درپاک کننده های دست وخمیر و سفید کننده های دندان و پولیش و… استفاده می شوند همانطور که قبلاً عنوان کردیم این ذرات نیز دارای خاصیت سایندگی می باشند و به همین دلیل در نرم کردن پارچه‌های زمخت و سفت درنساجی کاربرد دارند و همچنین در سنگ شوی کردن لباس های جین نیز پوکه ها استفاده می شود.

وزن پوکه معدنی باید چه مقدار باشد؟

پوکه معدنی قروه در کل بسیار سبک است و به همین دلیل است که بسیار کاربردی است و کسانی که از آن استفاده می کنند به وزن آن بسیار اهمیت می دهند پچگالی پوکه معدنی که باید داشته باشد بین 0.5 تا 0.7 است باید پوکه معدنی قروه کمتر از 1 باشد و این ویژگی سبک بودن یکی از دلیلی است که در بسیاری از پروژه ها از آن استفاده می کنند.

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که پومیس علاوه بر اینکه سبک می باشد از مقاوت بسیار بالایی برخوردار است.

وزن پوکه معدنیچگالی پوکه معدنی قروه با توجه به تنوع آن متفاوت است

کاربرد پوکه معدنی تهران در کشاورزی

پوکه معدنی پودری نیز باعث ماندگاری و حفظ منابع آلی خاک می شود و می تواند مواد شیمیایی مفید را به خاک برگرداند که این ویژگی پوکه قروه تاثیر مثبتی برکشاورزی می گذارد و به دلیل تخلخل نیز پوکه های معدنی آب را زیاد در خود نگه می دارند و نیز اگر از آن ها درخاک استفاده کنیم باعث می شود که رطوبت خاک از دست نرفته و حفظ شود.

کاربرد پوکه معدنی در کشاورزیکاربردهای پوکه قروه برای صنعت کشاورزی

و وجود پوکه معدنی ریز در گلدان و باغ از ورود جانوران و حشرات موزی جلوگیری می کند و از رشد علف های هرز در اطراف گیاهان نیز جلوگیری می کند و تا حد زیادی همانطور که گفتیم آب را داخل خودش نگه می دارد و از تبخیر آن به داخل زمین جلوگیری می کند و خاک بیشتر مواقع مرطوب است و به دلیلی وزن کمی که دارد در باغ و گلدان ها استفاده می شود.

کاربرد پوکه های معدنی در ساختمان سازی

این مواد معدنی با توجه به ویژگی هایی که دارند در صنعت ساختمان نیز استفاده می شوند و این ذرات از نظر شیمیایی خنثی بوده و در کف ساختمان و سقف و پی و نمای ساختمان نیز کاربرد دارند علاوه برکاربردهایی که در بالا اشاره کردیم به عنوان عایق در بین دیوار و بلوک های بتنی نیز استفاده می شود و پوکه شیب بندی وجود دارد که مصارف زیادی دارد.

پوکه معدنیپوکه قروه بیشتر در صنعت ساختمان سازی استفاده دارد و بیشتر خرید پوکه برای ساختمان سازی است

استفاده از پوکه قروه برای عایق صدا

یکی از دلایلی که باعث می شود بیشتر از پوکه معدنی استفاده شود این است که به دلیل سوراخ سوراخ بودن آن باعث می شود تا یک عایق صدا باشد و امروز با وجود آپارتمانهای زیاد یکی از دلایلی که وجود پوکه معدنی ضروری است سبک سازی آن و دومی جلوگیری از ورود صدا به واحد های دیگر می باشد.

پوکه معدنی عایق صداپوکه معدنی سیاه باعث می شود تا یک عایق صدا ایجاد شود

کاربرد پوکه قروه برای تولید بتن

یکی از محصولاتی که در ساخت و ساز بسیار پر کاربرد است و استفاده ای زیادی دارد بتن است و سنگین بودن آن باعث می شود تا کل ساختمان سنگین باشد ولی اگر ترکیبات آن از از مواد سبک استفاده شود این حجم از سنگینی از بین میرود یکی از این ترکیبات می تواند پوکه معدنی عدسی و پوکه معدنی فندقی باشد که در بتن استفاده می شود و بسیار وزن آن را کم می کند.

کاربردهای دیگر پومیس

یکی از کاربردهای پومیس یا پوکه معدنی تهران می تواند داشته باشد در ساخت آبنما می باشد که به دلیل اینکه پوکه مقاوت خاصی در برابر سایش و فرسودگی دارد و به همین دلیل در ساخت آب نما نیز کاربرد دارد و مورد بعدی که می توان به آن اشاره کرد استفاده در سد سازی می باشد و به دلیل اینکه آب را در خود نگه داری می کند و کمتر به بیرون درز می کند به همین دلیل بسیار مورد استفاده می شود در صنعت سد سازی و کاربرد دیگر پوکه معدنی در بحث تصفیه خانه ها می باشد که با توجه به کمبود آب یکی از گزینه های که بسیار کاربردی است و دانشمند به این نتیجه رسیدند این است که از سنگ های اسکوریا که از آلودگی آب جلوگیری می کنند.

پوکه معدنی آکواریومپوکه سفید در آکواریوم از ورود باکتری جلوگیری می کند

مورد بعدی که از پوکه معدنی استفاده می کنیم آکواریوم است شاید شما فکر کنید که به خاطر زیبایی می باشد اما نه شاید زیبایی یک از دلایل باشد اما باعث می شود تا باکتری های موجود در آب از بین بروند و از ورود آنها جلوگیری کند.

استفاده از صابون و شامپو همچنین برای طراحی و دکوراسیون استفاده می شود که بسیار جذاب و زیبا می کند و در صنعت نساجی پوکه معدنی ورود کرده است همانطور که می دانید پارچه های سنگ شور در چند سال گذشته بسیار پرطرفدار است و برای سنگ شور کردن این نوع پارچه از پوکه معدنی قروه استفاده شده است.

در صنعت پزشکی نیز کاربرد دارد که سنگ پا یکی از محصولاتی است که پوست مرده و سلولها مرده را از پایین ترین نقطه بدن یعنی پا خارج می کند و همچنین برای تولید داروهای ضدعفونی نیز استفاده می شود.

پوکه معدنی مرغوب را چه طوری تشخیص دهیم

یکی از نکات خیلی مهم در هنگام خرید پوکه معدنی تهران کیفیت و مرغوبیت آن می باشد که ما در اینجا به شما راهکارهایی را برای تشخیص کیفیت و مرغوبیت آن نشان می دهیم پوکه با کیفیت دارای حفره های زیادی می باشد و درصورتیکه سطح پوکه صاف و حفره ها کم باشد به ما نشان می دهد که پوکه نامرغوب است.

پوکه معدنی پوکه معدنی تهران به صورت ریز و درشت می باشد که هر کدام بار کاربرد های فراوانی است

پوکه باکیفیت وزن آن سبک می باشد و اگر در هنگام خرید متوجه شدید که وزن پوکه سنگین است این مسئله نیز نشان دهنده پوکه نامرغوب است پوکه هایی که از مخلوط شن و ماسه و خاک درست شده است از نظر مرغوبیت وکیفیت درسطح پایینی قرار دارند با رعایت نکاتی که توضیح دادیم می توانید خیلی راحت پوکه معدنی قروه مرغوب را از نامرغوب شناسایی کرده و خریدی مطمئن داشته باشید.

پومیس ها سنگ دانه های ریز می باشندکه بر اثر سرد شدن مواد مذاب ایجاد می شوند و دارای ویژگی های خنثی بودن و سبک بودن و … هستند .

این سنگدانه های طبیعی به دلیل اهمیت آن در بخش های مختلف صنعت استفاده می شوند و ما در این قسمت پوکه معدنی تهران و انواع آن را شرح دادیم و همچنین روش های تشخیص پوکه مرغوب را از نامرغوب را عنوان کردیم تا در زمان انتخاب با خیال راحت کیفیت آن را تشخیص داده و به راحتی پوکه را خریداری کنید.

قیمت پوکه معدنی چگونه محاسبه می شود؟

باتوجه به اینکه در این مقاله از خاصیت ها و کاربردهای فراوان این سنگ آذرین یا پومیس بی نهایت صحبت شده پس طرفدارن خاص خودش را دارد که قصد داردند قیمت پوکه معدنی را بدانند و بیشتر تولیدات در شهر قروه می باشد و پوکه قروه بسیار پر فروش است و اگر قصد خرید پوکه معدنی را دارید سعی کنید به نمایندگی ها مجاز فروش در شهر قروه مراجعه کنید.

قیمت پوکه معدنیو باتوجه به اینکه انوع پوکه معدنی را داریم پس قیمت پوکه بسیار متفاوت است

در کدام از یک شهرهای ایران پوکه معدنی وجود دارد؟

یکی از شهرهای که پوکه بسیار یافت می شود و معدن در آن وجود دارد قروه در استان کردستان می باشد که یکی از بزرگترین استخراج کننده های پوکه می باشد که پوکه ی در این شهر استخراج می شود سنگ های اسکوریا نام دارد اما بیشتر به اسم پوکه معدنی قروه شناخته می شود.

سوالات متداول:

پوکه معدنی ساختمان چیست؟

پوکه معدنی یا پامیس یک نوع سنگ آذرین می باشد که در اثر فوارن اتفشان به وجود می آید که به صورت حبابی می باشد و از وزن سبکی برخوردار است که باعث می شود برای ساختمان و کف سازی استفاده شود که از سنگین شدن خانه ها جلوگیری می کند.

انواع پوکه معدنی شامل چه چیزی است ؟

  • پوکه عدسی
  • پوکه نخودی
  • پوکه بادامی
  • پوکه معدنی سیاه
  • پوکه معدنی ماسه ای

قیمت پوکه معدنی در مصالح ساختمانی چگونه مشخص می شود؟

با توجه به اینکه پوکه قروه در سایز و نوع مختلفی وجود دارد باید شما برای اطلاع بیشتری از قیمت پوکه معدنی قروه با شماره 09186565360 تماس بگیرید تا به صورت کامل از انواع قیمتها مطلع شوید.

پوکه معدنی در کجا ها کاربرد دارد ؟

  • برای تهیه بلوک سبک که مناسب دیوار و سقف می باشد برای تولید موزایک سبک و بتن های سبک
  • برای مناطقی که دچار خشک سالی شده است پوکه معدنی برای جذب آب مناسب است.
  • برای سد سازی و ساختن پل ها

کدام نوع پوکه معدنی برای گل و گیاهان مناسب است؟

هر کدام از پوکه های معدنی برای گل و گیاهان مناسب می باشد و خاصیت خودش را دارد که مهمترین اینها یک نوع از یوکه به اسم پوزولان کانیار می باشد که می تواند باعث رشد گیاهان شود.

پوکه معدنی تهران در کجا تهیه می شود ؟

برای تهیه پوکه از شهرهای زیادی می توانید استفاده کنید اما با توجه به اینکه مقاوت و سبک بودن در پوکه بسیار مهم است برای پوکه معدنی تهران شما می توانید از شهر قروه سفارش دهید و واسطه ها را حذف کنید و به صورت آنلاین نیز می توانید سفارش دهید.

 

acreeper078
acreeper078

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋