ارسلان

ارسلان

ردیاب چیست؟

جی پی اس خودرو ، ردیابی گوشی ، موقعیت یاب ، ردیاب شخصی ، ردیاب افراد ، GPS و صدها نام دیگر که بارها و بارها آنها را شنیده ایم.
اما ردیاب چیست و چه کاری انجام می دهد؟

 

ما در این مقاله قصد داریم به تمامی این موارد بپردازیم و باهم ببینیم که ردیاب چیست؟ و این جی پی اس ها چه کمکی به ما می توانند بکنند؟

نحوه کار کرد ردیاب ها چگونه است؟

بیشتر اوقات ما خودروی خود را در مکانی پارک می کنیم و به سر کار می رویم و یا حتی ممکن است برای خرید به فروشگاهی برویم.

هنگامی که بر می گردیم، انتظار داریم که ماشینمان سر جای خود باشد.
اما برای خیلی ها خلاف این رخ می دهد، و زمانی که می خواهند سوار وسیله ی نقلیه خود شوند با جای خالی ماشین مواجه می شوند.

امروزه حیوانات خانگی مخصوصا سگ ها و گربه ها، عضو جداناپذیر بسیاری از خانواده ها شده اند.

حیوانات خانگی معمولا بسیار بازی گوش هستند و ممکن است به دلایل مختلف گم شوند.

روزانه با آگهی های بسیاری مواجه می شویم که افراد بسیاری حیوانات خانگی خود را گم کرده اند و حاضر هستند هر کاری انجام دهند تا دوباره آنها به زندگیشان بازگردند.

و یا در بسیاری از خانواده ها افرادی هستند که دارای بیماری های خاصی مانند آلزایمر و یا اختلالات عصبی هستند.

این خانواده ها همیشه باید نگران این موضوع باشند که مبادا عزیزانشان از خانه خارج شوند و یا اگر از خانه خارج می شوند مبادا در پیدا کردن مسیر برگشت دچار مشکل شوند. برای حل مشکل این افراد باید چه کاری انجام داد آیا باید آنها را در خانه حبس کنیم و اجازه ی خارج شدن از خانه را به آنها ندهیم؟

این موارد و بسیاری از موارد دیگر می توانند برای ما مشکلاتی متعددی را ایجاد کنند. برای جلوگیری از این مشکلات باید چه کاری انجام داد.

همه ی ما حتما با نام هایی مثل: ردیاب، ردیابی گوشی، دستگاه موقعیت یاب، جی پی اس خودرو، ردیاب آنلاین، ردیاب افراد و… حداقل یکبار برخورد کرده ایم.اما ردیاب چیست و چه کاربردی برای ما می تواند داشته باشد.

ردیاب و جی پی اس چیست؟

ردیاب ها دستگاه های الکترونیکی هستن که ابعاد و اندازه های مختلفی دارند که به کمک ماهواره هایی که در فضا در حال چرخش هستند، موقعیت جغرافیایی دستگاه را بر روی نقشه برای ما مشخص می کنند.

به کمک ردیاب می توان به راحتی موقعیت دقیق و مسیر تردد اشخاص و یا وسیله ای که ردیاب به آن متصل شده است را پیدا کرد.

ردیاب یا GPS در واقع مخفف Global Positioning System است که به معنا سیستم موقعیت یابی جهانی می باشد.

تمام ردیاب های استاردارد، دارای یک گیرنده ی GPS می باشند که از طریق ماهواره ها سیگنال هایی را ردوبدل می کنند و موقعیت مکانی دستگاه را مشخص می کنند.

جی پی اس ها از این طریق می توانند موقعیت دقیق جغرافیایی گوشی موبایل، خودرو و هر وسیله ای که GPS به آن متصل شده است را بر روی نقشه برای شما به نمایش بگذارد.

ماهواره هایی که موقعیت مکانی جی پی اس ها را مشخص می کنند اولین بار در سال 1978 توسط آمریکا و برای اهداف نظامی به فضا فرستاده شده اند.

تعداد این ماهواره ها تا به امروز به 32 عدد رسده است که در طول روز هر کدام از این ماهواره ها حداقل 1 بار به دور کره زمین می چرخند.در هر نقطه از کره ی زمین، 4 تا 9 ماهواره وجود دارد که به صورت همزمان آن موقعیت جغرافیایی را پوشش می دهند.

دقت دستگاه های جی پی اس بسیار بالا می باشد، همان طور که گفته شد در هر نقطه از کره ی زمین و با هر شرایط آب و هوایی، حداقل 4 ماهواره وجود دارد که توانایی دریافت سیگنال را از ردیاب ها دارند و نباید نگران این موضوع باشیم که نقطه ای خارج از دسترس ماهواره ها باشد.

 

این مقاله بر گرفته شده از سایت اسمارت سکرت می باشد، اگر به دنبال مطالب بیشتری در این باره هستید مقاله ردیاب چیست را مطالعه کنید.

ارسلان
ارسلان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋