Abr Baran

Abr Baran

هرآنچه باید درباره Ping بدانیم

سلام در این مقاله سعی میکنیم به زبان ساده واژه ping و کاربرد و کار هایی که وابسته به پینگ است را شرح دهیم ابتدا پینگ را تعریف مکینم که برای درک بهتر آن با ۲ تعریف متفاوت موضوع را بیان میکنیم:

تعریف پینگ ( تعریف اول)

پینگ اساساً ترکیبی از درخواست‌های پژواک و پیام‌های پاسخ به پروتکل کنترل پیام اینترنت (ICMP) است. هنگامی که یک مدیر شبکه یک فرمان پینگ را در خط فرمان وارد می کند، یک درخواست اکو - یک بسته داده کوچک تا 64 بایت - به دستگاه مورد نظر یا یک آدرس IP مشخص ارسال می شود. سپس رایانه محلی که درخواست را ارسال کرده است منتظر پاسخ میزبان راه دور می ماند. اگر در دسترس باشد یا آنلاین باشد، کامپیوتر هدف یک بسته پاسخ پژواک را به کامپیوتر اصلی ارسال می کند. به طور کلی، چندین درخواست اکو در یک آزمایش شبکه پینگ برای ارزیابی در دسترس بودن میزبان راه دور ارسال می شود. به عنوان مثال، در ویندوز، تعداد معمول درخواست های اکو ارسال شده به یک آدرس IP چهار است. خط فرمان نتیجه هر درخواست را نشان می دهد و به مدیران شبکه کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا پاسخی دریافت کرده است یا خیر. همچنین تعداد کل بایت‌های ارسال/دریافت شده و زمان ماندگاری را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده طول عمر یک بسته در شبکه قبل از رد شدن است.

عدم وجود پاسخ پینگ علیرغم اتصال قوی شبکه نشان می دهد که دستگاه مورد نظر در دسترس نیست یا آفلاین است. اگر نتایج آزمایش شبکه پینگ از دست رفتن بسته را نشان دهد، اتصال ضعیف شبکه می تواند دلیل احتمالی باشد. به طور مشابه، داشتن وقفه های مکرر درخواست اکو در آزمایش شبکه پینگ اغلب به دلیل وارد کردن آدرس IP نادرست است.

تعریف پینگ ( تعریف اول)

پینگ یک ابزار شبکه است که به سیگنال ارسال شده در سراسر شبکه به رایانه دیگری اشاره دارد که سپس سیگنال خود را پس می‌فرستد. این سیگنال که بر حسب میلی ثانیه (ms) اندازه گیری می شود، به شما امکان می دهد بفهمید که چقدر طول می کشد تا یک بسته داده از رایانه شما به یک سرور در اینترنت منتقل شود و برگردد. این اندازه گیری به عنوان تأخیر بین رایانه و سرور آن نامیده می شود.

ریشه کلمه "پینگ" به جنگ جهانی دوم برمی گردد، زمانی که از آن به عنوان اصطلاح فنی برای سیگنال سوناری که زیردریایی ها برای اندازه گیری فاصله خود با کشتی دیگری در اقیانوس ارسال می کردند استفاده می شد. یک انوماتوپه، مشتق شده به معنای واقعی کلمه، صدای "پینگ" فلزی و بلندی است که شنیده می شود.

چندین دهه بعد، این اصطلاح برای توصیف فرآیند جستجوی یک رایانه از رایانه دیگری برای تعیین آنلاین بودن آن قرض گرفته شد. این قیاس را در نظر بگیرید: در بازی استخری مارکوپولو، "پینگ" کامپیوتری "مارکو!" و سرور دریافت کننده پاسخ "Polo!"

اصطلاحات «پینگ کم» و «پینگ زیاد» به چه معنا هستند؟

اعداد مرتبط با "پینگ کم" و "پینگ زیاد" در یک محدوده هستند. مقادیر پینگ 100 میلی‌ثانیه و کمتر برای اکثر اتصالات باند پهن متوسط است. در بازی، هر مقدار کمتر از پینگ 20 میلی‌ثانیه استثنایی و «پینگ کم» در نظر گرفته می‌شود، مقادیر بین 50 میلی‌ثانیه تا 100 میلی‌ثانیه از خیلی خوب تا متوسط متغیر است، در حالی که پینگ 150 میلی‌ثانیه یا بیشتر کمتر مطلوب است و «پینگ بالا» تلقی می‌شود. "

چگونه می توان مقدار پینگ هر سایتی را که مربوط به سرور شماست به دست آورد؟

-مقدار پینگ نشان دهنده قدرت اتصال بین دو کامپیوتر یا یک شبکه است. می توانید پینگ هر وب سایتی را که با رایانه شما مطابقت دارد با استفاده از خط فرمان برای ویندوز یا ترمینال برای مک بررسی کنید.

-به سادگی "ping<space>website name" را در خط فرمان یا ترمینال تایپ کنید تا سیستم شما برخی از بسته های داده را به آن وب سایت خاص ارسال کند و سپس ارزش پینگی را که در سیستم شما و آن وب سایت خاص رخ می دهد، به شما اعلام کند.

مثال - همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. من "> ping youtube.com" را وارد کردم، سپس سیستم من چهار بسته داده از YouTube ارسال و دریافت کرد تا مقادیر حداقل، حداکثر و میانگین پینگ را که به ترتیب 20 میلی‌ثانیه، 22 میلی‌ثانیه و 21 میلی‌ثانیه هستند، تعیین کند.

- بنابراین، اگر یک استریمر بازی آنلاین دو گزینه شبکه داشته باشد، یکی با 10 میلی‌ثانیه پینگ و سرعت اینترنت 10 مگابیت در ثانیه، و دیگری با سرعت پینگ 100 میلی‌ثانیه و سرعت اینترنت 500 مگابیت در ثانیه، بدیهی است که گیمر اولین گزینه را انتخاب می‌کند زیرا می‌خواهد با مخاطب در زمان واقعی با این حال، اگر فردی بخواهد ویدیوهای یوتیوب را تماشا کند و آنها را دانلود کند، بدیهی است که گزینه دوم را انتخاب می کند تا روند دانلود را سرعت بخشد.

پینگ چگونه کار می کند؟

پینگ با ارسال یک درخواست اکو پروتکل کنترل پیام اینترنت (ICMP) به یک رابط مشخص در شبکه و انتظار برای پاسخ کار می کند. هنگامی که یک فرمان پینگ صادر می شود، یک سیگنال پینگ به یک آدرس مشخص ارسال می شود. هنگامی که میزبان هدف درخواست اکو را دریافت می کند، با ارسال یک بسته پاسخ echo پاسخ می دهد.

این رویکرد دو هدف خاص را دنبال می کند: تأیید اینکه میزبان هدف در دسترس است و تعیین زمان رفت و برگشت (RTT) یا تأخیر.

آر تی تی (RTT) اندازه گیری مدت زمان دریافت پاسخ است. این فرآیند که بر حسب میلی ثانیه (ms) اندازه گیری می شود، زمانی شروع می شود که یک مرورگر درخواستی را به سرور ارسال می کند و با دریافت پاسخ از سرور تکمیل می شود. RTT یک معیار عملکرد کلیدی برنامه های کاربردی وب است.

به طور پیش فرض، دستورات پینگ چندین درخواست - معمولاً چهار یا پنج - ارسال می کند و نتایج را نمایش می دهد. نتایج پینگ اکو نشان می دهد که آیا یک درخواست خاص پاسخ موفقیت آمیزی دریافت کرده است یا خیر. همچنین شامل تعداد بایت های دریافتی و مدت زمان دریافت پاسخ یا زمان ماندگاری است.

چگونه از پینگ در عیب یابی استفاده کنیم؟

درخواست های اکو و پاسخ های اکو استاندارد عیب یابی پیام های ICMP را تشکیل می دهند. تقریباً هر سیستم عامل با پشتیبانی شبکه شامل پینگ برای اهداف عیب یابی است. با این حال، اجرای دقیق در بین تولید کنندگان کمی متفاوت است.

پینگ سنگ بنای عیب یابی استاندارد شبکه است. به عنوان مثال، یک آدرس IP را می توان با تایپ 172.168.9.13 پینگ کرد. اگر پینگ موفقیت آمیز باشد به این معنی است که روشن است و دو دستگاه می توانند با یکدیگر صحبت کنند.

با این حال، اگر پینگ موفقیت آمیز باشد اما زمان پاسخ طولانی باشد، نشان دهنده ازدحام شبکه، مسیریابی یا مشکلات سرعت است. حتی پینگ هایی که ناموفق هستند اطلاعات ارزشمندی را برای عیب یابی ارائه می دهند. وقتی نوبت به تست های سرعت شبکه می رسد، پینگ استاندارد است.

در ابتدایی ترین حالت، پینگ می تواند تنها با یک دستور پینگ و یک مقصد، مانند نام یا آدرس یک میزبان راه دور، اجرا شود. از آنجایی که پینگ به عنوان یک ابزار خط فرمان استفاده می شود، استفاده از آن در انواع اسکریپت ها آسان است. یک مدیر می تواند چندین پینگ را اجرا کند، نحوه استفاده از آنها را ضبط کند و خروجی دستورات پینگ را در یک فایل متنی برای بررسی بعدی قرار دهد.

پینگ اسپافینگ چیست ؟ (ping spoofing)

در امنیت شبکه، جعل پینگ شامل عوامل تهدید کننده ای می شود که اطلاعات جعلی را به سرور ارسال می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، داده های نادرست ظاهر می شوند، مانند بسته های داده اصلی عمل می کنند و به سرور منتقل می شوند.

گیرنده داده های جعلی را دریافت می کند و به جای فرستنده اصلی با یک کاربر شخص ثالث به بسته داده پاسخ می دهد. در سمت گیرنده، سرور ممکن است داده های درخواستی را از آدرس های مختلف دریافت کند.

این به پنهان کردن آدرس واقعی کاربر شخص ثالث کمک می کند. تشخیص جعل پینگ دشوار است.

پینگ در بازی چیست؟

پینگ برای بازی های آنلاین نیز مفید است. زمان انتقال سیگنال از کامپیوتر یا کنسول به سرور را اندازه گیری می کند.

با اندازه‌گیری در میلی‌ثانیه، نرخ پینگ بیش از 150 میلی‌ثانیه تاخیر قابل‌توجهی ایجاد می‌کند که بر گیم‌پلی تأثیر می‌گذارد. گیمرهای حرفه ای نرخ پینگ زیر 50 میلی ثانیه را ایده آل می دانند.

پینگ در Discord

در Discord - یک برنامه چت و ویدیو که بیشتر توسط گیمرها استفاده می شود - پینگ یک اعلان است که اغلب در تلفن هوشمند یا رایانه شخصی است. وقتی شخصی پینگ ارسال می کند، روی صفحه گوشی یا برنامه دسکتاپ ظاهر می شود.

سرور ایران با پینگ پایین

برای استفاده از سرور هایی که داخل ایران استفاده میشوند برای کارآمد بودن باید پینگ پایینی داشته باشند اصلا یکی از دلایلی که مدیران سرور های خود را به ایران منتقل میکنند کاهش زمان پینگ تایم سرور هاست درغیر این صورت از سرور های خارج از ایران استفاده میکردند برای خرید سرور اختصاصی ایران و یا سرور ابری ایران با پینگ پایین میتوانید با مرکزداده ابرباران درتماس باشید.

 

 

Abr Baran
Abr Baran

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋