abolfazl zarei

abolfazl zarei

توسط ۱ نفر دنبال می شود

پرده نوری چیست و چه کاربردی دارد؟

پرده نوری برای محافظت از ایمنی پرسنل کارخانه در سراسر جهان متکی است. با این حال، اگرچه این فناوری تقریباً 70 سال پیش توسعه یافت، بسیاری از برنامه‌های کاربردی ممکن است هنوز از قابلیت‌های آن استفاده کامل نکنند. من سعی کرده‌ام با تفکیک عملکردها و ویژگی‌هایی که در حال حاضر در دسترس هستند، دوباره ارزیابی کنم که پرده‌های نوری می‌توانند به ایمنی ماشین‌آلات، کنترل کارخانه و بهره‌وری شما کمک کنند. پرده نور به قدری فراگیر شده است که خیلی راحت می توان آن را به عنوان یک وسیله روشن/خاموش ساده در نظر گرفت - جایگزینی ایمن و مناسب برای حصار محافظ. با این حال، طیف گسترده و همه کاره پرده های نور برای انجام عملکردهای متعدد تکامل یافته است و می توانند به طور مثبت به بهره وری کمک کنند و با شبکه های محلی کارخانه برای پشتیبانی از اتوماسیون بهتر در سطح کارخانه یکپارچه شوند.

تاریخچه پرده نور
در سال 1951، اروین سیک اولین مدل چوبی پرده نور خود را به "نمایشگاه تجاری مخترع آلمانی و توسعه جدید" در مونیخ ارائه کرد. بعداً در همان سال، ثبت اختراع پرده نور بر اساس اصل اتوکلیماتور به عنوان پیشرفت فنی در نظر گرفته شد که توسعه فناوری را که امروز می شناسیم آغاز کرد - فناوری که افراد بی شماری را از آسیب و مرگ در دست ماشین های خطرناک نجات داد. از آن زمان، توسعه سخت افزار و نرم افزار، تطبیق پذیری و استفاده از پرده های نور ایمنی را تغییر داده است. ویژگی‌های کلیدی پرده‌های نور ثابت باقی می‌ماند، اما ممکن است از پتانسیل آنها کم‌تر استفاده شود.

مشخصات پرده نوری
در واقع چیزی به عنوان یک منوی پرده های ایمنی در قفسه وجود ندارد زیرا همه تولید کنندگان محدوده های خاص خود را از جمله اندازه ها، شکل ها و وضوح های مختلف و غیره را ارائه می دهند. با این حال، نقطه شروع هر برنامه ایمنی است. همیشه خطری است که می‌خواهید در برابر آن محافظت کنید و فضایی که در آن قرار دارد. در حال حاضر، سند EN ISO 13855 استاندارد هماهنگ شده برای موقعیت‌یابی سیستم‌های پرتو نور ایمنی است و می‌تواند در تعیین اینکه کدام یک از این ویژگی‌های فیزیکی را انتخاب کنیم کمک کند و در این بخش سعی کرده‌ام مشخصات اصلی را توضیح دهم. با این حال، ویژگی های اضافی مانند رتبه IP، مصرف فعلی، نشانه های قابل مشاهده و غیره نیز وجود دارد که در اینجا پوشش داده نمی شود.

محدوده اسکن
محدوده حداکثر فاصله بین فرستنده و گیرنده است. در مورد واحدهای فعال / غیرفعال فاصله بین قسمت فعال و غیرفعال را محدوده اسکن نیز می گویند. محصولات با محدوده ثابت، محدوده قابل انتخاب (به عنوان مثال کم/بالا) یا دارای محدوده تنظیم خودکار (در راه اندازی، حساسیت بر اساس فاصله بین فرستنده و گیرنده تنظیم می شود) در دسترس هستند. انتخاب برد صحیح تضمین می‌کند که سیستم‌های پرتو نور ایمنی بهترین تناسب را برای کاربرد دارند، به عنوان مثال، اگر دستگاهی با قدرت بالا و برد طولانی در فاصله‌ای کوتاه استفاده شود، بازتاب‌های سطوح مجاور ممکن است نصب را ناامن کند. از سوی دیگر، ممکن است برای محافظت از مناطق بزرگی که نیاز به نور بالا دارند، به یک دستگاه برد دور نیاز باشد.

ارتفاع میدان حفاظتی
ارتفاع سیستم پرتو نور ایمنی باید بر اساس دسترسی به خطر انتخاب شود. به عنوان مثال اگر یک پرده نوری در برابر "حفاظت نقطه ای" محافظت می کند، پرده نور باید کل دیافراگم را بپوشاند. با این حال، اگر محصول Safety برای محافظت از دسترسی باشد، می توان از ارتفاعات مختلف بر اساس تعداد تیرهای مورد نیاز و ارتفاع از کف به اضافه دسترسی احتمالی استفاده کرد.

abolfazl zarei
abolfazl zarei

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋