ahmad abedzadeh

ahmad abedzadeh

توسط ۱ نفر دنبال می شود

مزایا و نکات طلائی چاپ و طراحی سررسید

معرفی 
سررسید ها دفترچه هایی هستند که روزها و تاریخ های شمسی ، قمری و میلادی در آنها درج شده است.در سررسید ها معمولا مناسبت های مختلف نظیر روزهای تعطیل و روزهای شهادت و ولادت ائمه آمده است.
سررسیدها دفترچه های مهمی برای نوشتن یادداشت های روزانه و مطالب مفید و ارزشمند محسوب می شوند. با وجود اینکه نسخه های غیر چاپی سررسید ها وجود دارند ولی با این وجود هنوز مردم به صورت سنتی از نسخه های چاپی آن استفاده می کنند.
انسان از دیرباز از نخستین لحظات آشنایی با طبیعت خودش را با مفهوم زمان درگیر کرده است. انسان های نخستین برای فهم و شناخت دقیق از زمان به مظاهر طبیعی یا چرخش های زیستی طبیعت می نگریستند و بر مبنای آنچه که می دیدند گذر لحظه ها را تعریف می کردند.
انسان در آغاز و برای بقا باید رفت و آمد فصل ها را تشخیص میداد. بعدها که کشاورزی را آموخت به دانستن روز و شب هم نیاز پیدا کرد. تشخیص ماه ها و سال ها بر عهده منجمان بود و آنان ماه و سال را تعیین می کردند.
از سوی دیگر انسان موفق شد تا بر لوح و کاغذ بنویسد و کتابت آموخت. این دو پیشرفت انسان را قادر کرد تا زمان را بنویسد و ثبت کند. دانستن زمان به انسان کمک کرد که بداند در کجا قرار گرفته و چه باید بکند.

 

 

مزایای استفاده از سررسید ها

پیشتر گفته شد که سررسید ها می توانند به مانند یک کارت ویزیت اطلاعات ضروری شما، به خصوص اطلاعات تماس شما را در اختیار مخاطبین قرار دهند. امروزه شرکت ها از طراحی روی جلد گرفته، یا افزودن آرم و لوگوی خود روی صفحات، خود را در حافظه بصری مخاطبان و بینندگان این محصولات به ثبت می رسانند.
همه دارندگان سررسید ها، روزانه ،دو روز یک بار یا حداقل هفته ای دو بار به سررسید های فعال و سالانه خود مراجعه می کنند. این یعنی یک فرصت فوق العاده برای آنکه متناوبا و در طول زمان در ذهن مخاطبانتان جای بگیرید.
شما می توانید برای تبلیغات طولانی مدت و سریالی از سررسید ها استفاده کنید. یعنی می توانید که شعارها و تبلیغات طولانی خود را قسمت به قسمت و جمله به جمله در صفحات مختلف بنویسید و به این شکل تبلیغات طولانی خود را انجام دهید.بدون شک در کنار چاپ سررسید اختصاصی چاپ کاتالوگ با طرح انحصاری نیز از دیگر ابزارها در امر تبلیغات محسوب میشود.

 


در استفاده تبلیغاتی از سررسیدها می توان به نمونه های موفق جهانی یا آن دسته از کارهایی که در حوزه کاری شما برند شده نیز اشاره کرد، مثلا در تبلیغ کسب و کاری در حوزه معماری می توان آثار شاخص جهانی نظیر ، برج ایفل، اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت، دیوار چین و ده ها مورد دیگر را در سررسید خود جای دهید.

سررسید ها موارد بسیار خوبی برای تورق هستند. به محض آنکه فردی سررسیدی دستش بیفتد حتما آن را ورق می زند. و تبلیغات در خلال این تورق ها به چشم مخاطبان می رسند. اولین تورق ها همان عاملی می شود، که مخاطب ساعت ها درگیر پروژه های کاری شما شود و به شکلی عمیق در حوزه کاری شما غرق شود.

 


طراحی سررسید

طراحی سررسید ها امریست متنوع و همه جانبه، به این معنا که دامنه اختیارات طراح بسیار زیاد می شود. طراح می بایست به طرح روی جلد توجه کند. برای کاغذهای اولیه برنامه ویژه ای بچیند و صفحات روز(صفحات مربوط به روزهای سال) را نیز طراحی کند.

طراح در استفاده تبلیغاتی از سررسید می تواند به فونت ها توجه کند. چرا که سررسید ظرفیت بسیار زیادی برای نوشته ها دارد. نوشته های بزرگ و کوچکی که در متن صفحات یا حواشی آن به کار می روند، معمولا هدایت شده اند.

چاپ سررسید اختصاصی

سالنامه را به‌ طور اختصاصی نیز برای شرکت‌ها و مؤسسات تهیه و چاپ می‌کنند و به آن چاپ سررسید اختصاصی گفته می‌شود. برای چاپ سررسید  اختصاصی از چند روش استفاده می‌شود. همانطور که میدانید چاپ سررسید هم مانند چاپ انواع کاتالوگ و بروشور دارای اصول مهمی میباشد.

 

روش های چاپ سررسید

در روش اول لوگو و شماره تلفن‌های سفارش دهنده روی جلد سررسید(نمونه کارها) از قبل تولید شده چاپ می‌شود. برای این کار از چاپ سیلک، طلاکوب یا داغی استفاده می‌شود.
 در روش دوم علاوه بر چاپ روی جلد سالنامه می‌توان در تک تک صفحات داخلی لوگوی سازمان یا شرکت سفارش دهنده را چاپ کرد و نیز تعدادی صفحه تبلیغاتی از محصولات و خدمات سفارش دهنده تهیه کرد و به سررسید از قبل تولید شده اضافه نمود.

 در روش سوم تمام سررسید طراحی و چاپ می‌شود که شامل بخش مقدمه، صفحات داخلی، صفحات تبلیغاتی، بخش پایانی و جلد می‌باشد. این روش برای کارهای با تیراژ بالا مناسب است و قیمت آن نیز نسبت به دو روش قبلی بالاتر است.


سر رسید مهندسی


مهندسین نیز مانند کلیه شاغلین نیازمند ثبت رخدادهای روزانه خویش هستند .  این سر رسید ها برای فعالان صنعت ساختمان ، مهندسین معمار و عمران ، مهندسین ناظر ، طراح ، مدیران پروژه و گاهی هم برای مهندسین برق و مکانیک طراحی و چاپ می شود . 
سر رسید های مهندسی شامل تمامی اطلاعات سر رسید های معمول هستند با این تفاوت که در انتهای این سر رسید اطلاعات دقیق و جامعی در مورد آهن آلات ، جداول لوله ، جدول اجرایی و محاسباتی سازه های بتن آرمه، جدول اجرایی و محاسباتی تاسیسات الکتریکی، جرم واحد سطح اجزای ساختمان ، جداول شطرنجی موجود است که برای شرکت های ساختمانی ، نفت و گاز کاربرد بیشتری دارند


طراحی و چاپ تقویم

طراحی تقویم رومیزی به ‌صورت پایه‌دار اجرا می‌شود و روی میز قرار می‌گیرد. پایه تقویم رومیزی یا از جنس برگه‌های تقویم و یا از مقوای ضخیم‌تر درست می‌شود و به شکل منشور روی میز قرار می‌گیرد. این نوع از طراحی تقویم به صورت‌های تک برگ، چهار برگ و دوازده برگ برای هر ماه از سال انجام می‌شود. صحافی و چاپ تقویم‌ رومیزی به شیوه‌های گوناگون صورت می‌گیرد، اما معمولا برای تقویمی که چندین برگ دارد، صحافی فنری از جنس پلاستیک یا فلز انتخاب می‌شود.

تقویم دیواری امکان خوانش از فاصله دورتر را فراهم می‌سازد. بنابراین برای طراحی تقویم دیواری از قطع A4، A3 و بزرگتر از آن تا 7۰ سانتیمتر استفاده می‌شود. این تقویم‌ها را نیز می‌توان به صورت تک برگ، چهار برگ و دوازده برگ برای هر ماه از سال طراحی کرد. برای چاپ تقویم دیواری، پس از چاپ از انواع روکش‌های سلفونی یا یووی استفاده می‌کنند تا جلوه زیباتری داشته باشد و برای صحافی آن از فنر پلاستیکی یا فلزی استفاده می‌شود.

سر رسید یک روز در صفحه

سر رسیدهای یک روز در صفحه به علت فضای زیاد موجود در صفحه به عنوان دفترچه ای کامل مورد استفاده قرار می گیرد و طیف کاربردی آن برای تمام افراد می باشد . در حال حاضر نیز پر فروش ترین و پر تقاضاترین نوع سر رسید ، چاپ سر رسید یک روز در صفحه می باشد .


ویژگی های سررسیدهای مهندسی

 


سررسیدهای مهندسی از جمله مواردی هستند که یک طراحی اختصاصی دارند و سررسید را برای یک سازمان، اختصاصی می نماید. در سررسید مهندسی لوگو سازمان و یا شرکت را حتماً در ابتدای تمامی صفحات  قرار می دهند، کالا و خدمات شرکت را به صورت صفحات اختصاصی داخل سررسید قرار می دهند. 
اما آنچه سررسید های مهندسی را متمایز می کند این است که در انتهای آن ها تعداد زیادی صفحه سفید با سربرگ تاریخ به صورت خام ( / / ۱۳) موجود است که مالک آن با توجه به نیازش می تواند از آن استفاده نماید. ضمن اینکه در انتهای این سررسیدها چندین برگ اطلاعات فنی و مهندسی چاپ می شود. این اطلاعات حتماً مطابق با فعالیت شرکت سفارش دهنده باشد.

سخن آخر

در چاپ سررسید و بروشور و هرگونه بسته بندی محصول باید به سلایق مشتری توجه داشت و اصول آن را برای فروش بهتر در نظر گرفت.

ahmad abedzadeh
ahmad abedzadeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋