نرم افزار فروشگاهی حسابداری مالی بر گزارش اطلاعات مالی سازمان به کاربران خارجی اطلاعات مانند سرمایه گذاران، سرمایه گذاران بالقوه و اعتباردهندگان تمرکز دارد.
حسابداری مالی گزارش های گذشته نگر را تولید می کند - یعنی صورت های مالی اغلب شش تا ده ماه پس از پایان دوره حسابداری منتشر می شود - به صورت سالانه یا فصلی، به طور کلی در مورد کل سازمان.
تجزیه و تحلیل اطلاعات: نرم افزار فروشگاهی در حسابداری ثبت جریان های مالی و ارائه گزارش های مختلف به تنهایی معنا ندارد. علاوه بر اینها، حسابدار باید قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از گزارش های مالی مختلف را داشته باشد تا بتواند از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات، عملکرد شرکت را در یک بازه زمانی معین تعیین کند و به مدیریت کمک کند تا تصمیمات بهتر برای دستیابی به آن کمک خواهد کرد. برای تحقق اهداف سازمانی
نرم افزار فروشگاهی اطلاعات جمع آوری شده در حسابداری علاوه بر اینکه در اختیار مدیران سازمان برای تصمیم گیری در مورد برنامه های آتی قرار می گیرد، باید در اختیار ذینفعان خارجی و سازمان های مالیاتی نیز قرار گیرد.
حسابداری را می توان به چندین حوزه از جمله حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، حسابرسی خارجی، حسابداری مالیاتی و حسابداری هزینه تقسیم کرد. حسابداری مالی بر گزارش اطلاعات مالی یک سازمان، از جمله تهیه صورت های مالی، به استفاده کنندگان خارجی از اطلاعات مانند سرمایه گذاران، نرم افزار فروشگاهی تنظیم کننده ها و تامین کنندگان تمرکز دارد. و حسابداری مدیریت بر اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و گزارش اطلاعات برای استفاده داخلی توسط مدیریت متمرکز است. ثبت تراکنش های مالی به منظور ارائه خلاصه ای از منابع مالی در گزارش های مالی به حسابداری معروف است که سیستم حسابداری دو طرفه رایج ترین آن است.
پاسخ ها