سئو از لحاظ تکنیک اجرا به سه روش سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری تقسیم میشود. استفاده از روش های سئو کلاه سفید White Hat بسیار راحت است. گاهی اوقات استفاده از این روشها بسیار راحتتر از تکنیکهای سئو کلاه سیاه بوده و به همین دلیل سئو کلاه سیاه برای ریسک کردن ارزش ندارد. در صورتی که میخواهید بدون هیچ دردسری و البته به صورت قانونی رتبه سایت خود را افزایش دهید میتوانید از روشهای زیر بهره مند شوید:
یکی از مهمترین تکنیک های سئو کلاه سفید، بهینه بودن وب سایت است.تمامی کدهایی که در زمان لود سایت، فراخوانی می شوند باید بر اساس اصول و تکنیک های سئو و کاملا بهینه باشند. بهینه بودن سایت برای موتورهای جستجو یک تکنیک کلاه سفید است.
نوشتن مطالب مفید و با کیفیت بالا سبب میشود سایت شما به عنوان بهترین سایتها در نظر گرفته شود. محتوا باید جذاب و باکیفیت باشد. زیرا محتوا برای کاربران انسانی نوشته می شود نه ربات های گوگل. مچنین باید در نظر داشته باشید که اگر کاربر مطلب مورد جستجوی خود را در سایت شما پیدا نکند فوراً از سایتتان خارج میشود؛ همین موضوع به شدت نرخ پارش و بانس ریت سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
یکی از مهمترین فاکتورهایی که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها به آن توجه می کند، بروز و مفید بودن برای کاربران است. بروز کردن محتواهای قدیمی (به خصوص محتواهایی که قبلا توسط گوگل رتبه بندی شده اند و در نتایج جستجو وجود دارند) یک سیگنال بسیار قوی در خصوص فعال بودن یک وب سایت است.
وقتی یک کاربر به نوعی در شبکههای اجتماعی سایت خود را تبلیغ میکند باعث میشود که لینکهای بیشتری به سایتش اختصاص یابد.
لینکهایی که از سایتهای دیگر دریافت میشوند بک لینک نام دارند. بک لینک یکی از مهمترین آیتم هایی است که گوگل در زمان رتبه بندی سایت ها به آن توجه می کند.تاثیر بک لینک بر رتبه بندی سایت ها زمانی نمایان می شود که شما به صورت کاملا ارگانیک ترکیبی از لینک های فالو و نوفالو توسط وب سایت های مرتبط دریافت کرده باشید.
ظاهر وب سایت شما باید با توجه به نیاز و سلیقه کاربران طراحی شده باشد. این که کاربران بتوانند در مدت زمان کم به تمامی بخش ها و قسمت های سایت شما به راحتی دسترسی داشته باشند، رابطه مستقیمی با سئو و رتبه بندی وب سایت شما دارد.
این که وب سایت شما برای کاربران موبایلی نمایش درست و مناسبی داشته باشد، یکی از مهمترین نکات و روش های سئو کلاه سفید است. اگر وب سایت مربوطه دوستار موبایل و یا اصطلاحا موبایل فرندلی نباشد، نمایش مناسبی در موبایل و در سایزهای کوچک تر از سایز استاندارد رایانه نخواهد داشت. این موضوع به شدت مورد توجه گوگل است که شما بتوانید برای کاربران موبایلی نیز نتایج مناسب و درستی ارائه دهید.
از روشهای دیگر سئو کلاه سفید میتوان به منتشر کردن تبلیغات متنی و تصویری اشاره نمود.
روش های بازار یابی محتوا بسیار متنوع هستند. برای مثال می توان به ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، پوش نوتیفیکیشن و مواردی از این دست اشاره کرد. این که محتوای تولید شده خود را به دست کاربرانتان برسانید، نشان از فعالیت مستمر شما به جهت جلب رضایت کاربران بوده و این موضوع مورد توجه گوگل نیز قرار می گیرد.
یکی دیگر از موارد مهم و قابل توجه در خصوص تکنیک های کلاه سفید سئو، استفاده از کدهای نشانه گذاری schema است. این کدهای نشانه گذاری محتوا، موجب درک بهتر محتوا برای موتورهای جستجو شده و در نتایج گوگل نیز به صورت ریچ اسنیپت نمایش داده می شوند. این کدها می توانند درصد نرخ کلیک یک وب سایت را بالا ببرند.
اسکیما مارک آپها تکه کدهایی هستند که در قالب HTML به صفحات سایت اضافه می شوند. این تگ ها، توصیف پیشرفته تری را ارائه می دهند. اسکیماها در فرمت های رایجی مانند Organization، Event، Music، People، Product، Recipe، Review، Rating و Video استفاده می شوند.
به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا برای رشد ترافیک در جستجوی گوگل و بهبود سیگنال های رتبه بندی خود، به تکنیک های سئو نیاز دارید. استراتژی های SEO کلاه سفید، یک روش موثر برای بهبود رتبه بندی شما بدون نگرانی در مورد مجازات شدن است. پیروی از قوانین ممکن است زمانبر و برای نشان دادن نتایج در موتور جستجو کند باشد، اما هنوز هم بهترین روش در ایجاد یک حضور معتبر و ماندگار در وب است.
پاسخ ها