1sogand.sh

1sogand.sh

09356672314

رفع بوی بد دهان برای همیشه +قرص درمان بوی بد دهان

بوی بد دهان که به نام های هالیتوز یا (halitosis) یا فتوراوریس (fetor oris)نیز شناخته می شود موجب اذیت افراد بسیاری می شود که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان شایع ترین علت بوی بد دهان آن است، هر کسی ممکن است از بوی بد دهان رنج ببرد. از دیگر علائم بوی بدن دهان می توان به پوسیدگی دندان و بیماری لثه اشاره کرد که در این صفحه قصد داریم به رفع بوی بد دهان برای همیشه و قرص برای رفع بوی بد دهان ناشی از معده و همینطور علت و درمان بوی بد دهان بپردازیم با سایت دکتر مریم محمدی همراه باشید.

رفع بوی بد دهان

رفع بوی بد دهان ناشی از معده

اکثر اوقات درمان‌های خانگی و تغییرات سبک زندگی، از جمله بهبود بهداشت دهان و دندان و ترک سیگار می‌توانند این مشکل را از بین ببرند. با این حال، اگر بوی بد دهان ادامه پیدا کرد، توصیه می شود برای بررسی علل زمینه ای به دکتر دندانپزشک مراجعه کنید.

بهترین درمان بوی بد دهان، رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. این تضمین می کند که از ایجاد حفره جلوگیری می شود و احتمال بیماری لثه را به حداقل می رساند.

البته بهتر است که افراد سالی دو بار برای معاینه و تمیز کردن دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنند.

برای بوی بد دهان به چه دکتری مراجعه کنیم?

رفع بوی بد دهان

با مراجعه به دکتر دندانپزشک ممکن است خمیر دندانی را توصیه کند که حاوی یک عامل ضد باکتری یا یک دهانشویه ضد باکتری است و در صورت وجود بیماری لثه، تمیز کردن حرفه ای ممکن است برای پاک کردن تجمع باکتری ها در پاکت های بین لثه و دندان را به شما توصیه کند

حال اگر بیماری لثه دارید، ممکن است به متخصص لثه یا پریودنتیست ارجاع داده شوید. بیماری لثه موجب کنده شدن لثه‌ها از دندان‌های شما شده و پاکت‌های عمیقی را باقی میگذارند که پر از باکتری‌های ایجاد کننده بو است. در اکثر مواقع با تمیز کردن حرفه ای این باکتری ها را از بین می روند و دندانپزشک شما همچنین ممکن است جایگزین ترمیم دندان معیوب را توصیه کند که محل رشد باکتری ها می باشد که برای از بین بردن بوی بد دهان برای همیشه مفید است.

علت بوی بدن دهان چیست؟

از بین بردن بوی بد دهان برای همیشه

دلایل زیادی برای بوی بد دهان وجود دارد، همانطور که منابع باکتریایی زیادی در دهان وجود دارد که در متن زیر به انواع این علت ها می پردازیم.

  • تنباکو: فرآورده های تنباکو باعث ایجاد انواع بوی بد دهان می شوند. علاوه بر این، ابتلا به بیماری و التهاب لثه را افزایش می دهند که می تواند موجب بوی بد دهان شود.
  • غذا: برخی غذاها مانند پیاز و سیر نیز می توانند باعث بوی بد دهان شود،  تجزیه ذرات غذا گیر کرده در دندان می تواند باعث ایجاد بو شود پس از هضم آنها، تجزیه آنها در خون به ریه ها منتقل می شود که در آنجا می توانند بر تنفس تأثیر بگذارند.
  • خشکی دهان: بزاق به طور طبیعی دهان را تمیز می کند. اگر دهان به طور طبیعی به دلیل بیماری خاصی مانند خشکی دهان ممکن است بو ایجاد شود.

درمان بوی بد دهان

سردی معده و بوی بد دهان

بهداشت دهان و دندان:با استفاده از مسواک زدن و از نخ دندان ذرات ریز غذا که می توانند تجمع یافته و به آرامی تجزیه شده و ایجاد بو کنند، از بین می رود. اگر مسواک زدن منظم نباشد حداقل دو بار در روز، ترجیحاً بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید، لایه ای از باکتری به نام پلاک ایجاد می شود. این پلاک می تواند لثه ها را تحریک کرده و باعث ایجاد التهاب بین دندان ها و لثه ها به نام پریودنتیت شود. پروتزهایی که به طور منظم یا به درستی تمیز نمی شوند نیز می توانند حاوی باکتری هایی باشند که باعث هالیتوزیس می شوند. نخ دندان باعث کاهش تجمع ذرات غذا و پلاک بین دندان ها می شود. مسواک زدن فقط حدود 60 درصد از سطح دندان را تمیز می کند.
رژیم‌ غذایی نامنظم: برنامه‌های غذایی ناشتا و کم کربوهیدرات می‌تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود. این به دلیل تجزیه چربی های تولید کننده مواد شیمیایی به نام کتون است. این کتون ها عطر قوی دارند.
داروها: مصرف بعضی از داروها می توانند بزاق را کاهش دهند و در نتیجه باعث افزایش بو شوند. سایر داروها می توانند با تجزیه شدن و انتشار مواد شیمیایی در تنفس، بو ایجاد کنند.افرادی که مکمل های ویتامین را در دوزهای زیاد مصرف می کنند نیز مستعد بوی بد دهان هستند.
بیماری‌های دهان، بینی و گلو: گاهی اوقات، سنگ‌های کوچک پوشیده از باکتری‌ها روی لوزه‌های پشت گلو ایجاد می‌شوند و بو ایجاد می‌کنند. همچنین عفونت یا التهاب در بینی، گلو یا سینوس ها می تواند موجب هالیتوزیس شود.
بیماری ها: برخی سرطان ها، نارسایی کبد و سایر بیماری های متابولیک به دلیل ترکیبات خاصی از مواد شیمیایی که تولید می کنند، می توانند باعث ایجاد بوی بد دهان شوند. بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) به دلیل رفلکس منظم اسیدهای معده می تواند باعث بوی بد دهان شود

دهانشویه و خمیردندان. اگر بوی بد دهان شما به دلیل تجمع باکتری (پلاک) روی دندان های شما باشد، دندانپزشک ممکن است دهانشویه ای را توصیه کند که باکتری ها را از بین ببرد. دندانپزشک شما همچنین ممکن است یک خمیر دندان حاوی یک عامل ضد باکتری برای از بین بردن باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک می شوند توصیه کند. مخصوصاً بعد از غذا، با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. ثابت شده است که خمیردندان با خواص ضد باکتریایی بوی بد دهان را کاهش می دهد.
مسواک زبان: زبان شما حاوی باکتری است، بنابراین مسواک زدن با دقت ممکن است باعث کاهش بو شود. افرادی که زبان پوشیده شده از رشد بیش از حد قابل توجهی از باکتری ها (به عنوان مثال ناشی از سیگار کشیدن یا خشکی دهان) دارند، ممکن است از استفاده از اسکرابر زبان سود ببرند. یا از مسواک استفاده کنید که زبان پاک کن داخلی دارد.

جلوگیری از بوی بد دهان

درمان بوی بد دهان ناشی از معده طب سنتی

بعد از غذا مسواک بزنید. یک مسواک را در محل کار خود نگه دارید تا بعد از غذا از آن استفاده کنید. حداقل دو بار در روز، مخصوصاً بعد از غذا، با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. ثابت شده است که خمیردندان با خواص ضد باکتریایی بوی بد دهان را کاهش می دهد.
حدأقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان کشیدن صحیح ذرات غذا و پلاک را از بین دندان های شما پاک می کند و به کنترل بوی بد دهان کمک می کند.
از خشکی دهان خودداری کنید. برای مرطوب نگه داشتن دهان خود، از مصرف تنباکو خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید - نه قهوه، نوشابه یا الکل، که می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات بمکید (ترجیحاً بدون قند). برای خشکی مزمن دهان، دندانپزشک یا پزشک شما ممکن است یک آماده سازی بزاق مصنوعی یا یک داروی خوراکی که جریان بزاق را تحریک می کند، تجویز کند.
رژیم غذایی خود را تنظیم کنید. از خوردن غذاهایی مانند پیاز و سیر که باعث بوی بد دهان می شوند خودداری کنید. مصرف زیاد غذاهای شیرین با بوی بد دهان نیز مرتبط است.
به طور مرتب یک مسواک جدید تهیه کنید. مسواک خود را زمانی که ساییده شد، تقریبا هر سه تا چهار ماه یکبار عوض کنید و مسواک نرمی انتخاب کنید.
معاینات منظم دندانپزشکی را برنامه ریزی کنید. به طور منظم معمولا دو بار در سال، برای معاینه و تمیز کردن دندان ها یا پروتزهای خود به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

قرص برای بوی بد دهان

عموما برای درمان بوی بد دهان قرص مترونیدازول را توصیه می کنند.

1sogand.sh
1sogand.sh 09356672314

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋