کارناوال سئو

کارناوال سئو

کانال خبری کارناوال سئو

سایت و مغازه فروش سوغات و صنایع دستی زنجان

 

در زنجان دو نوع سوغات وجود دارد: غذاهای محلی و صنایع دستی مانند سکه سازی. چاقو سازی، قالی بافی، نقره سازی، و غیره.، از زنجان؛از این رو، شما می توانید از سوغاتی های زنجان هر چیزی که می خواهید خرید کنید. لیدوماتریپ به کاوش در بازارهای زنجان ادامه می دهد و سوغاتی های زنجان را به شما آموزش می دهد.

سوغات زنجان نیز شامل صنایع دستی این استان است که بسیار شناخته شده و با کیفیت است. در ادامه تعدادی از سوغاتی های زنجان را معرفی می کنیم که یکی یکی در مورد آنها صحبت می کنیم تا اگر به زنجان سفر کردید و به بازارهای آن رفتید، بدانید چه چیزی باید بخرید.

استان زنجان در شمال غرب ایران یکی از استان‌هایی است که گردشگران زیادی در عید نوروز برای بازدید و خرید سوغاتی از آن هجوم می‌آورند. مسافران زنجان در صورت سفر به استان دست خالی نمی مانند و با چمدان های پر از سوغات زنجانی به شهر و دیار خود باز می گردند.

زنجانی ها این شیرینی را با کره یا روغن جامد منطقه، آرد سفید، زرده تخم مرغ، آرد برنج، پودر قند، پودر هل و زعفران دم کرده می پزند. انجام می دهند.

وقتی به زنجان فکر می کنیم چاقو اولین چیزی است که به ذهنمان می رسد.با این حال، چاقوها تنها یک سوغات برای به یاد آوردن این شهر هستند. گردشگرانی که به زنجان سفر می کنند، سوغاتی های متنوعی برای بردن به خانه پیدا می کنند و دست خالی به خانه نمی روند. سبزی کوهی نیز در کنار شیرینی و صنایع دستی از سوغات محبوب زنجان است.

ظروف مسی علاوه بر زیبایی، فواید زیادی برای سلامتی دارند. این عنصر حیاتی برای حفظ سلامت و حمایت از قلب است. ظروف مسی فواید بسیار دیگری از جمله بهبود عملکرد مغز، تسکین آرتروز، کاهش درد مفاصل، بهبود عملکرد طحال و کبد و زیبایی پوست و مو دارند.

ظروف نقره از چهار قرن پیش توسط هنرمندان استان زنجان با ملیله تزئین شده است. در نتیجه، این ظروف به طور طبیعی بسیار ارزشمند و همچنین گرانتر از ظروف مورد استفاده در سایر صنایع هستند.

هنرمند برای خلق اثری زیبا و شکیل باید از دقت و ظرافت بالایی برخوردار باشد. در این هنر، هنرمندان بافنده از سیم و سیم های نازک نقره ای برای ایجاد نقش هایی مانند رضا جهکا، برگها، برگ فرنگ جوانه ها، پیچ، جفت پیچ، پیچک، سه چشمه و غیره آب نبات های قندی، سینی ها، نگهدارنده شیشه، گلدان، شمعدان، قاب عکس، شکلات تخته ای، و زیورآلاتی مانند گل سینه رنگارنگ ترین سوغات زنجان را می سازد.

رونق ملیله کاری در بین مردم زنجان در کتب تاریخی و سفرنامه های خارجی از دوره سلجوقیان، زیرشاخه صنعت فلزکاری زنجان، اشاره شده است. از آثار به جا مانده مشخص است که هنر ملیله کاری در دوران صفویه به اوج زیبایی و شکوه خود رسیده است.

کارناوال سئو
کارناوال سئو کانال خبری کارناوال سئو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋