mybanixmybanix

mybanixmybanix

mybanix1234
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مقایسه مزایای خرید آیفون 13 با آیفون 14

 

 اگر قصد خرید آیفون 13 یا خرید آیفون 14 را دارید خواندن این مقاله کمک خوبی به شما می کند. اپل بعد از شایعه ها و حدس و گمان ها از آیفون 13 خود رونمایی کرد. برخلاف پیش بینی های صاحبنظران این حوزه پس از خرید آیفون 13 مشخص شد که در نگاه اول هیچ تفاوتی با سری قبلی آیفون یعنی آیفون 12 نداشت و تنها به بهینه کردن آیفون 12 در غالب آیفون 13 پرداخته بود. این اتفاق می توانست کاربرانش را ناامید کند اما اپل با هوشمندی همیشگی با معرفی و بررسی های بخش هایی که تقویت شده است توانست بازار را از دست ندهند. در ادامه به این معرفی ها میپردازیم.

 

طراحی ظاهری آیفون 13 و آیفون 14

همانطور که گفتیم در طراحی ظاهری تغییر خاصی ایجاد نشده است واین را پس از خرید آیفون 13 متوجه میشوید. بجز چند مورد جزئی که یکی از آن ها قاب شیشه ای و براق پشت گوشی است. نکته ی منفی شیشه ای بودن پشت قاب که زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد، به جا ماندن اثر انگشت روی قاب است. که این نکات اشتراکات خرید آیفون 13 با آیفون 14 هستند. تفاوت دیگر فریم دوربین ها است که از حالت خطی آیفون 12 به حالت مورب تغییر شکل پیدا کرده اند.

در پنل جلو نیز تغییر خاصی بجز تغییر اندازه در ناچ دیده نمی شود. در این مدل آیفون عرض ناج کم شده اما ارتفاع آن بزرگتر شده است. اسپیکر مکالمه هم یک جابجایی کوچک داشته است. این اسپیکر از ناچ خارج شده و در حاشیه نمایشگر قرار گرفته است.

 این پایداری در طراحی البته یک مزیت نیز میتواند محسوب شود. چرا که زبان طراحی بین کاربر ها جا افتاده است و تغییر آن ممکن است منجر به سردرگمی کاربر شود. وزن این گوشی 174گرم است و نسبت به آیفون12 سنگین تر شده است. علت این سنگینی بالا رفتن ظرفیت باتری است است که جلوتر به آن میپردازیم.

باتری آیفون 13

همانطور که بالاتر گفتیم، باتری آیفون 13 نسبت به مدل قبلی 10 گرم سنگین تر شده و همین امر باعث شده ظرفیت باتری 20 درصد بهبود عملکرد داشته باشد. البته برای خرید آیفون 13 باید این نکته را در نظر داشته باشید که توی جعبه خبری از آداپتور نیست. این نکته را برای خرید آیفون 14 نیز باید در نظر داشته باشید.

 

 

بررسی دوربین برای خرید آیفون 13 و خرید آیفون 14

برای خرید آیفون 14 تغییرات چشمگیری در دوربین ایجاد شده که در مقایسه با سایر مدل ها تجربه می کند. حسگر دوربین واید آیفون 14 ، 65 درصد از نسل قبل و 3 درصد از حسگر 108 مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا بزرگ تر است، اما اگر قصد خرید آیفون 13 را دارید باید بدانید که وجود پردازنده ی قوی در این گوشی منجر به ثبت عکس های با کیفیت به شدت بیشتری نسبت به مدل های قوی شده است. سطح بزرگ تر حسگر و پیکسل های تجمیع شده به آیفون اجازه می دهد که تا 2 برابر عکس های بهتری به ویژه در تاریکی ثبت کند.

سیستم پخش صدا آیفون 13

با خرید آیفون 13 از سیستم پخش صدای استریو آن لذت ببرید و بدانید که این کیفیت توی آیفون 14 هم دیده می شود. بلندی صدای قابل قبول به همراه کیفیت و تفکیک صدایی بی نظیر دلیل بر این شده که این دو مدل از آیفون، به عنوان بهترین اسپیکر های موجود بین تمام گوشی ها شناخته شود.

ویژگی جدیدی که فقط با خرید آیفون 14 متوجه آن می شوید

از جذابیت ویژگی هایی که به آیفون 14 اضافه شده می توان به قابلیت Emergency SOS via است که این امکان را به کاربر می دهد که هنگامی که حتی در جایی هستید که خارج از شبکه قرار می گیرد، بتواند پیام درخواست کمک برای فوریت های پلیس ارسال کند. این آپشن را پس از خرید آیفون 13 نیز میتوانید فعال کنید.

در واقع شیوه ی کار به این صورت است که به نزدیک ترین ماهواره در اطراف شما متصل می شود و در کمتر از 15 ثانیه پیام S.O.S برای پلیس ارسال می شود. همچنین برای مواقعی که به کمک احتیاج دارید آیفون با ارائه برنامه  find me به کمک شما می آید. با استفاده از آن می توانید در این مواقع موقعیت مکانی خود را برای درخواست کمک ارسال کنید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم مختصرا به تفاوت ها و شباهت های آیفون 13 و 14 اشاره کنیم. اگر برای خرید آیفون 13 و  خرید آیفون 14 تردید داشتید که کدام را انتخاب کنید امیدواریم پس از خواندن این مقاله به انتخاب خود نزدیک تر شده و بعد از این که تصمیم قطعی خود را گرفتید، می توانید با مراجعه به سایت توشه https://mytosheh.com خرید آسانی را تجربه کنید.

mybanixmybanix
mybanixmybanix mybanix1234

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋