marketingmrbilit

marketingmrbilit

شهر تاریخی سیروان

ایلام یکی از استان های غربی کشور است که قدمت آن به سال های قبل از اسلام باز می گردد. اثرهای تاریخی فراوانی را هم درون خود جای داده است.  در این استان شهر تاریخی سیروان وجود دارد که در زمانی مرکز ایالت ماسبذان بوده و این موضوع از بناهایی که در آنجا وجود دارد کاملا واضح است. هنگامی که قصد دارید برای بازدید از این شهر تاریخی بروید می توانید با مراجعه به مجله مستر بلیط تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

تاریخچه شهر تاریخی سیروان

همان طور که گفته شد در ایلام آثار تاریخی فروانی وجود دارد که مربوط به دوران قبل از اسلام می شوند. یکی از آن ها شهر تاریخی سیروان چرداول است که معماری بناهای آن به زمان حکومت ساسانیان باز می گردد. این شهر در حوزه شمالی ایلام در دامنه های اطراف و لایه های سراب کلان قرار گرفته است. بناهای این شهر به صورت نیمه پنهان قابل مشاهده هستند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

شهر تاریخی سیروان به دلیل بی توجهی به ویرانه ای تبدیل شده است که بناهای آن ها خیلی کم به چشم می خورند، اما وجود آب زیاد و رودخانه ها و چشمه ها در این منطقه به خوبی نشان دهنده نشاط و آبادی در این شهر تاریخی است که تلفیق معماری آن با آب بسیار باشکوه است.

در زمانی که این شهر محل سکونت بسیاری از افراد بود به مرکز ایالت ماسبذان تبدیل شد و از مهم ترین شهرهای ایران در زمان حکومت ساسانیان به شمار می رفت. قلعه های مختلف، وجود پل های متعدد، راه ها، سکونتگاه های تاریخی و … در این منطقه نشان دهنده اهمیت این شهر تاریخی است.

بناهای داخل این شهر همگی با سنگ و گچ ساخته شده اند. در سال 21 هجری شهر تاریخی سیروان  مورد تصرف لشکریان ابو موسی درآمد. این شهر به دلیل اهمیتی که داشت موقعیت خود را تا قرن چهارم هجری حفظ نمود.

بعد از دوران حکومت پادشاهان آل بویه به دلیل اینکه مرکز ایلات بغداد، تیسفون و ایران و همدان به قسمت های شرقی انتقال دادند دیگر اطلاعاتی از این شهر تاریخی در دسترس نیست. روستای سراب کلان بر روی خرابه های شهر تاریخی سیروان ساخته شده است.

در وسط این روستا می توان مجموعه اتاق هایی را مشاهده نمود که به صورت یک تل به هم متصل شده اند، پی اتاق های آن به صورت مربعی شکل و طبقه های بالای ساختمان ها به طور کامل مشخص است. طبقات پایین بناها که برای انبار مورد استفاده قرار گرفته بود هنوز هم وجود دارند.

معماری بناهای شهر تاریخی سیروان با اثرهایی دیگر مثل شهر باستانی سیمره، قلعه های کبیر کوه، قلعه شیخ مکان و بهرام چوبین همگی از آثار دوران ساسانی هستند که قابل قیاس با این شهر تاریخی هستند. نوع طاق و مصالح به کار رفته در شهر سیمره و بناهای تاریخی سیروان مانند هم است و تمامی بناها از قلوه سنگ های ساییده شده درست شده اند.

زمانی که تصمیم می گیرید راهی شهر تاریخی سیروان شوید می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط اقدام به خرید بلیط مورد نظر خود نمایید و سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید.

قلوه سنگ هایی که در بناهای شهر تاریخی سیروان به کار رفته است همگی از حاشیه رود سیروان جمع شده اند. گچ های مورد نیاز خود را از کوه ها و تپه های اطراف به دست می آوردند. شهر باستانی سیمره و سیروان هر دو سقف های بناهای خود را از ملات گچ و قلوه سنگ به شکل گنبدی درست کرده اند و یا هلالی شکل آن را ساخته اند.

شرایط بازدید

سیروان از جاذبه های زیبایی برخوردار می باشد که شهر تاریخی سیروان یکی از آثار تاریخی باقیمانده از دوره های قبل از اسلام است. علاقه مندان به تحقیق درباره تاریخ می توانند از این منطقه دیدن نمایند. در این منطقه تنها ویرانه های از خانه های قدیمی باقی مانده و هنگام بازدید می توان به دیرینگی آن ها پی برد.

راه های دسترسی به شهر تاریخی سیروان

هنگامی که برای مسافرت راهی سیروان می شوید می توانید با وسیله های نقلیه عمومی این مسافت را طی نمایید، بنابراین تا شهر سیروان می توان از اتوبوس بهره برد و برای رسیدن به شهر تاریخی سیروان باید از تاکسی های موجود یا دیگر وسایل حمل و  نقل استفاده کرد.

از طرفی هم بسیاری از افراد ممکن است با استفاده از خودروهای شخصی مسافرت خود را رقم بزنند در این صورت قادر خواهید بود بعد از اینکه به سیروان رسیدید تا شهر تاریخی سیروان مسیر خود را ادامه دهید. برای مسافرت با اتوبوس می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط اقدام به خرید بلیط اتوبوس نمایید و سفری خاطره انگیز را در ذهن خود حک نمایید.

marketingmrbilit
marketingmrbilit

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋