marketingmrbilit

marketingmrbilit

بازار بزرگ سقز

عملكرد گردشگری در فضای شهری در راستای انگيزه های متفاوتی شكل می گيرد كه برخی از آنها عبارت اند از: ديدار دوستان و خويشاوندان، مسافرت های تجاری، حضور در نمايشگاه ها و كنفرانس ها، بازديد از ميراث فرهنگی، سفرهای مذهبی، حضور در مراسم، رفع مسائل بهداشتی – درمانی، خريدهای تفريحی، مسائل ورزشی يا آموزشی و دلايل شخصی. يكی از جاذبه های اصلی شهرها برای گردشگران، خريد محسوب می شود. گردشگری خريد به عنوان یک گونه از گردشگری كـه تمايل به سفر و خريد را درهم آميخته، بستر مستعدی برای فروش محصول گردشگری فراهم می آورد؛ به گونه ای كه در كنار انگيزه اصلی سفر، خريد به عنوان انگيزه ثانويه مورد توجه است و در برخی زمان ها گردشگری خريد به تنهایی انگيزه سفر به آن مناطق محسوب می شود. با افزايش سطح تحرک برای خريد، مسافرت گردشگران، اغلب در خارج از منطقه تجاری محلی، صورت می گيرد. علاوه بر اين، دگرگونی در مفهوم سنتی خريد به عنوان يك ضرورت اقتصادی، تبديل به فعاليتی برای پر كردن اوقات فراغت و گردشگری، برای تعداد فزاينده ای از مردم شده است. فرهنگ خريد و  مصرف در شهرهای مرزی كشورها كه تجلی ارتباطات و تبادلات ميان فرهنگ های مختلف است، باعث برانگيختن انگيزه های خريد می شود. یکی از بازارهای ایران که در شهر سقز قرار دارد و سالانه افراد زیادی برای خرید به آن مراجعه می کنند بازار بزرگ سقز نام دارد.

اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

معرفی بازار بزرگ سقز

شهرستان سقز یکی از شهرستان های غربی ایران است که در استان کردستان قرار دارد. مرکز این شهرستان شهر سقز نام دارد که از جمله قدیمی‌ترین شهرها و مناطق خاورمیانه محسوب می شود و گنجینه‌ها و آثار و اشیاء فراوان تاریخی در آن کشف شده است و در موزه‌های بزرگ ایران و جهان نگهداری می‌شوند. این شهر دارای جاذبه های فراوانی است که یکی از آنها بازار بزرگ سقز به شمار می رود و در این بخش از مجله مستر بلیط اطلاعاتی در مورد آن برای شما ارائه می دهیم. این بازار در مرکز شهر سقز قرار گرفته، که اطراف آن مجتمع های تجاری متعددی ایجاد و به همین دلیل به قطب اصلی خرید در این شهر تبدیل شده است. این بازار علاوه بر اینکه مرکز خرید شهر است به عنوان اثری تاریخی و قدیمی نیز شناخته می شود و طول عمر آن به دوران قاجار بر می گردد. از آنجایی که سقز از جمله شهرهای مرزی ایران است، بازار آن در بین مسافران بسیار پر طرفدار است و برخی از افراد تنها برای خرید اجناس مختلف راهی این شهر می شوند. از بافت قدیمی این بازار در حال چیز زیادی باقی نمانده و شکل قدیمی خود را از دست داده است.

ساختار و بخش های مختلف بازار بزرگ

این بازار از بخش های متعددی تشکیل شده است به عنوان مثال بخشی در این بازار وجود دارد که با نام بازار بالا شاخته می شود و محل فروش کالاهای لوکس و خاص است و در بخش دیگر آن، که بازار پایین نام دارد، کالاهای سنتی مانند پارچه، لوازم عروسی و اقلام کشاورزی فروخته می شود. علاوه بر اینها در این محل بخش های دیگری نیز دیده می شود که در ادامه توضیحاتی درباره آنها می دهیم.

پارچه و پوشاک

شهر سقز محل فروش پارچه های بسیار زیبا است و پارچه های آن از این نظر بسیار شهرت دارند. در بخش هایی از این بازار افراد به فروش این کالاها اشتغال دارند که شامل گذر ابریشم، پشت بازار روز (قزاق خانه)، راسته اردلان، بازار بالا و زیرگذر آزادی می شوند.

لواز خانگی و آرایشی

از دیگر اجناسی که افراد را برای خرید به سمت خود می کشانند، لوازم خانگی و آرایشی به شمار می روند. از جمله قسمت هایی که می توانید این وسایل را پیدا کنید می توان به بازار اصلی و خیابان فخر رازی (چه م ولیخان) و پاساژهای صابریان، سه روک، تاج محل، بازار بالا و پایین، بازار روز (قزاق خانه)، پاساژهای عرفانی، آدمی، ئالان و دیلان، کوثر و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که این وسایل قیمتی ارزان تر از دیگر شهرهای کشور دارند.

محصولات محلی و صنایع دستی

در بازار پایین می توانید شاهد محصولات و صنایع دستی مردم منطقه باشید و از آنها خرید کنید. عسل طبیعی، گردو، پنیر کوپه، تخمه طلایی، آدامس محلی، داروهای گیاهی و … برخی از این محصولات به شمار می روند. مستر بلیط به شما این پیشنهاد را می کند که خرید از این محصولات را به هیچ عنوان از یاد نبرید.

راه های دسترسی به بازار بزرگ

برای خرید در این بازار در ابتدا بلیط اتوبوس سقز را به صورت آنلاین خریداری کنید و خود را به این شهر برسانید. پس از رسیدن به شهر باید راهی بافت تاریخی شهر و مرکز آن شوید تا بتوانید به این بازار برسید.

بازدید از بازار بزرگ سقز

دیدار و گشت و گذار در این بازار رایگان است و نیازی نیست هزینه ای بابت ورود پرداخت کنید. مراجعه به این بازار در هر روز و زمانی امکان پذیر ولی بهتر است ماه های گرم سال را برای سفر به این ناحیه انتخاب کنید.

 

marketingmrbilit
marketingmrbilit

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋