Raha

Raha

 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی بهترین درگاه پرداخت آنلاین در ایران

هنگامی که قصد دارید مراحل راه اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین خود را آغاز کنید، بهتر است مهمترین بخش‌های وب سایت را در اولویت خود قرار دهید؛ نحوه‌ی پرداخت مبلغ محصولات یا خدماتی که دارید، یکی از این بخش‌ها شمرده می‌شود که هر چه این فرآیند، عملکرد بهتری داشته باشد، به طبع فروش بیشتری برای کسب و کار شما رقم خواهد زد. فرض کنید محصولی دارید که شخصی می‌خواهد آن را خریداری کند، اگر درست لحظه‌ای که فرد خریدار محصول را به سبد خرید خود اضافه می‌کند و روی گزینه‌ی پرداخت کلیک می‌کند، فرآیند پرداخت شما با اختلال مواجه گردد، چه اتفاقی می‌افتد؟ جواب ساده‌ست؛ مشتری از خرید خود منصرف می‌شود، یا در خوشبینانه‌ترین حالت پرداخت را به زمان دیگری موکول می‌کند، که البته در چنین شرایطی هم احتمال این که فرد خریدار برای ثبت نهایی سفارش و پرداخت مبلغ محصول موردنظرش، دوباره به وب سایت شما مراجعه کند بسیار کم خواهد بود، حتی اگر محصول شما از بالاترین کیفیت ممکن هم برخوردار باشد. بنابراین فرآیند پرداخت که با استفاده از درگاه‌های پرداخت صورت می‌پذیرد، مهمترین بخش فروش شما و اولویت هر کسب و کار آنلاینی محسوب می‌شود.

راه‌حل چیست…

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از ریزش تراکنش‌های موفق مشتریان، انتخاب قدرتمندترین درگاه پرداخت اینترنتی است که بتواند زیرساخت‌های موردنیاز فروش آنلاین را فراهم کند و از کمترین احتمال قطعی برخوردار باشد. البته تضمین امنیت اطلاعات بانکی فرد خریدار و سرعت اتصال به صفحه‌ی پرداخت نیز اهمیت ویژه‌ای دارند که هر کسب و کاری هنگام شروع راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی و اتصال آن به وب سایت باید به آن توجه داشته باشد. گفتنی‌ست درگاه‌های پرداخت تنها مختص وب سایت‌های فروشگاهی نیستند و برای فروش در شبکه‌های مجازی یا نرم افزار‌های پیام رسان نیز  کاربرد دارند. البته اگر این ویژگی را در همه‌ی درگاه‌های پرداخت انلاین مشاهده نکردید تعجب نکنید زیرا تنها برخی از شرکت‌ها هستند که این سرویس را در اختیار  کاربران خود قرار می‌دهند. قبل از این که به معرفی این شرکت‌ها بپردازیم بهتر است مختصری به کلیت عملکرد  این شرکت‌ها داشته باشیم. اگر می‌خواهید در کم‌ترین زمان ممکن و بدون دردسر، درگاه بگیرید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

معرفی معروف‌ترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی و تفاوت آن‌ها

به صورت کلی شرکت‌های ارائه دهنده‌ی درگاه پرداخت اینترنتی در دو دسته بندی قرار می‌گیرند که تحت عناوین شرکت‌های پرداخت‌یار و شرکت‌های  مستقیم (PSP) شناخته می‌شوند.  شرکت‌های  PSP به صورت انحصاری دارای مجوز بانک مرکزی برای ارائه خدمات درگاه پرداخت مستقیم در کشور هستند، و شرکت‌های پرداخت‌یار که با هدف هوشمندسازی فرآیند پرداخت، سرعت‌دهی و تسهیل استفاده از روش‌های پرداخت آنلاین راه‌اندازی شده‌اند و با مجوز رسمی از بانک مرکزی کشور، و تحت نظارت مستقیم شاپرک فعالیت می‌کنند. به صورت کلی مراحل دریافت درگاه پرداخت از یک شرکت PSP با یک پرداخت‌یار کمی متفاوت است.   به این صورت که در اکثر شرکت‌های پی اس پی، روند دریافت و فعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی به صورت کاملا حضوری انجام می‌شود و فعال‌سازی درگاه مستلزم مراجعه‌ی متقاضی به شعب بانکی، و عقد قرارداد برای دریافت مجوز است، اما این فرآیند در شرکت‌های پرداخت‌یار مانند زرین پال که از قدیمی‌ترین ارائه دهندگان درگاه است، به صورت آنلاین و بدون نیاز به رفت و آمد و مراجعه‌ی حضوری در بانک‌ها صورت می‌پذیرد. تا به اینجا به صورت مختصر به تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط پرداختیم، در ادامه می‌توانید با برترین شرکت‌های درگاه پرداخت اینترنتی آشنا شوید و متناسب با قابلیت‌ها و امکاناتی که برای کاربران خود فراهم کرده‌اند، بهترین درگاه را با در نظر گرفتن نیاز کسب و کارتان انتخاب نمایید.

زرین‌پال | ZarinPal  (سال تاسیس: ۱۳۸۹)

زرین پال اولین پرداخت یار رسمی بانک مرکزی کشور است که از سال ۸۹ فعالیت خود را با مجوز رسمی بانک مرکزی آغاز کرده و تا به امروز محصولات متنوع، و خدمات بی‌شماری برای انواع کسب و کار فراهم آورده و دائما در حال سنجش و بررسی نیاز مشاغل آنلاین و بروزرسانی ابزارهای کالی برای آن‌هاست. یکی از این امکانات که نقش به سزای در کاهش هزینه‌های کسب و کارها دارد ارائه‌ی درگاه اینترنتی برای وب سایت فروشگاهی است. با زرین پال بدون این که نیاز  باشد شخصی را به عنوان برنامه نویس استخدام کنید و هزینه‌های گزاف بپردازید می‌توانید با اندک دانش کدنویسی وب سایت خود را به درگاه پرداخت مجهز کنید.

برای این که در وب سایتی که برای فروش محصولات یا خدماتی خود دارید، از قابلیت درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید تا مشتریان شما با یک کلیک روی گزینه‌ی خرید محصول، به صفحه‌ی پرداخت نهایی هدایت شوند، به افزونه (Plug-in) نیاز دارید. زرین پال به راحتی می‌توانید تمام افزونه‌های موردنیاز وب سایت شما را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد و تنها نیاز است تا به کمک راهنمای پیاده سازی، این افزونه‌ها را به وب سایت خود متصل کنید. البته برای اتصال درگاه پرداخت به فروشگاه آنلاین خود، نیاز است یک مرچنت آی دی داشته باشید. کد درگاه پرداخت یا Merchant Id، یک شناسه‌ی اختصاصی برای شناسایی فروشنده است که توسط شرکت زرین پال به پذیرنده اختصاص می‌یابد و در حین انجام تراکنش برای شناسایی فروشنده از آن استفاده می‌گردد. مرچنت آی دی هر درگاه تنها یک بار برای فروشنده صادر می‌شود و همان طور که به آن اشاره کردیم یک کد کاملا اختصاصی، شامل سی و شش کاراکتر، متشکل از اعداد، حروف، و خط تیره است.

سریع‌ترین زمان تسویه حساب با پذیرندگان درگاه

اگر هنگام ثبت نام در زرین پال شماره شبای بانک آینده، بانک پاسارگاد، یا شماره شبای متعلق به به پرداخت ملت را برای تسویه حساب خود وارد کرده باشید می‌توانید از مزایای اختصاصی دارندگان حساب‌ها برای تسویه حساب از طریق حساب زرین پال خود استفاده کنید. به عنوان مثال در زمان تسویه‌حساب به مقصد بانک پاسارگاد، طبق سیکل پایای بانکی، ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست تسویه، تمامی مبالغ به صورت کاملا خودکار، هر روز ساعت ۱۴ بعدازظهر واریز خواهند شد و نیازی به ثبت درخواست تسویه ندارید. زمان تسویه‌حساب به مقصد به‌پرداخت ملت نیز به این صورت خواهد بود که  طبق سیکل پایای بانکی، ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست تسویه، تمامی مبالغ به صورت خودکار، هر روز ساعت ۱۱:۳۰ پیش از ظهر واریز خواهند شد. جالب است بدانید با درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال امکان دریافت مبالغ قابل تسویه در فاصله‌ی زمانی یک ساعته پس از ثبت درخواست تسویه نیز وجود دارد، البته دسترسی به ویژگی نیازمند ثبت درخواست قبلی است که تنها یک مرتبه نیاز است توسط شخص شما انجام شود که پس از ارسال درخواست، اطلاعات پذیرندگی کسب و کار شما بررسی شده و نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود، به خاطر داشته باشید شرط دوم استفاده از این ویژگی، وارد کردن شماره شبای متعلق به حساب بانک آینده است. بنابراین چنانچه از پذیرندگان زرین پال هستید و قصد دارید شماره شبای بانک مقصد خود را برای واریز موجودی قابل تسویه تغییر دهید می‌توانید از طریق ورود به صفحه‌ی دریافت شماره شبا، شناسه شبای مرتبط با بانک موردنظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید و پس از ورود به پنل کاربری زرین پال خود، از قسمت تنظیمات مرتبط با درگاه پرداخت، نسبت به ویرایش شماره شبا اقدام کنید.

 

پرداخت درون‌برنامه‌ای برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایلی و بازی‌سازان 

در زرین پال ابزارها تنها ویژه‌ی فروش از طریق وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی طراحی نشده‌اند بلکه امکان درآمدزایی از طریق برنامه‌های موبایلی از دیگر امکانات این شرکت برای آن دسته از افرادی است که دارای اپ موبایل هستند. با استفاده از افزونه‌های آماده‌ی SDK موبایلی، امکان پرداخت آنلاین در اپلیکیشن‌های موبایل، نرم افزارها و به طور کلی مواردی که در بستر محیط‌های برنامه‌نویسی راه‌اندازی می‌شوند و نیاز به پرداخت آنلاین دارند نیز وجود دارد. مزیت پرداخت درون برنامه‌ای زرین پال در این است که کاربران برای پرداخت و خرید اشتراک، خرید توکن بازی، خرید جم یا سایر پرداخت‌ها، از محیط اپلیکیشن موبایل خارج نمی‌شوند و پرداخت آنلاین خود را درون اپلیکیشن انجام می‌دهند.

همان طور که می‌دانید برای اتصال درگاه پرداخت به محیط اپلیکیشن یا وب‌سایت خود، باید از یک برنامه‌نویس کمک بگیرید که متعاقبا هزینه‌های هنگفتی هم به دنبال خواهد داشت. با وجود این که اکثر شرکت‌های ارائه دهنده ی درگاه پرداخت اینترنتی، API موردنیاز کاربران خود را برای آن‌ها فراهم می‌سازند، اما گاها پرداخت کاربران از طریق اپلیکیشن با خطا مواجه می‌شود. در حقیقت تفاوت اصلی این شرکت‌ها در نحوه‌ی عملکرد ترمینال‌های پیاده سازی شده است.   برای این که سیستم یا برنامه خود را به یک پورتال اینترنتی قدرتمند و بدون خطا متصل کنید، افزونه‌های آماده‌ی تهیه شده توسط زرین پال به شما کمک بسیاری خواهد کرد. با API زرین پال، داده‌ها به یک ترمینال ارسال می‌شوند و سپس بدون خروج کاربر از محیط اپلیکیشن به صورت خودکار توسط برنامه دریافت می‌شوند. پلتفرم سریع درگاه پرداخت الکترونیکی با رابط کاربری بسیار ساده، برای تراکنش‌های موفق، پرداخت‌های آنلاین و هرگونه تراکنش مالی در وب عملکرد موفقی دارد، ضمن این که اتصال پایدار، سرعت بالای تراکنش و محافظت از پرداخت در این بستر ارتباطی، سه ویژگی اصلی ترمینال‌های زرین پال است.

پی‌پینگ | PayPing  (سال تاسیس: ۱۳۹۴)

پی پینگ از ارائه دهندگان درگاه پرداخت اینرنتی است که از سال ۹۴ در این حوزه مشغول فعالیت است. با وجود این که پی پینگ از استارتاپ‌های جدید این حوزه به شمار می‌رود، با این حال روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است و ابزارهای مختلفی هم برای کسب و کارها ارائه کرده است. با استفاده از درگاه پرداخت پی پینگ پذیرندگان می‌توانند محصولات خود را تحت عنوان آیتم ایجاد کنند و در هر آیتم فرم سفارشی مخصوص همان محصول را بسازند، به عنوان مثال در هر فرمی که برای آیتم‌ها ساخته می‌شود این امکان وجود دارد که به دلخواه پیامی حاوی لینک ارجاع برای مشتری یا فرد پرداخت کننده ارسال شود. از دیگر ویژگی‌هایی که این پرداخت‌یار رسمی بانک مرکزی دارد، می‌توان به زیبایی بصری در فرم پرداختی که برای مشتری ارسال می‌شود اشاره نمود. همچنین پشتیبانی بسیار حرفه‌ای از دیگر مزیت‌های پی پینگ محسوب می‌شود که در جای خود حائز اهمیت است.

زیبال|Zibal  (سال تاسیس: ۱۳۹۶)

شرکت راهکار نوین زیبال، از دیگر شرکت‌های پرداخت یاری با مجوز بانک مرکزی است که در سال ۹۶ تاسیس شد و در حوزه‌ی ارائه و پشتیبانی از ابزارهای نوین پرداخت فعالیت می‌کند. پشتیبانی ۲۴ ساعته، تضمین پایداری ترمینال پرداخت، اتصال قدرتمند، و  امکان دریافت گزارش آنی از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، پنل کاربری، شبکه‌های مجازی، و سایر بسترهای فروش از جمله خدماتی است که توسط این پرداخت یار برای کاربران فراهم شده است.

آی‌دی‌پی | IDpay  (سال تاسیس: ۱۳۹۶)

درگاه پرداخت آی دی پی نیز یکی از شرکت‌های دارای مجوز بانک مرکزی است که از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. سرویس‌ها و خدماتی که توسط این شرکت پرداخت یار، برای فروش با استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی ارائه شده است بیش‌تر برای افرادی مناسب است که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، به معنای ساده‌تر بیش‌ترین کاربرد درگاه پرداخت آی دی پی برای کسانی است که وب سایت ندارند. در حساب کاربری آی دی پی نیز پذیرندگان می‌توانند یک فرم پرداخت برای بسازند و لینک شخصی آن را دریافت نمایند. البته اکثر شرکت‌های ارائه دهنده‌ی درگاه پرداخت اینترنتی چنین امکانی برای کاربران خود فراهم آورده‌اند اما تفاوتی که هر یک از این شرکت‌ها با یکدیگر دارند، بخش‌های مختلف این فرم است که چه اطلاعاتی مرا در خود جای داده است.

منبع: itiran

Raha
Raha

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋